Dnes je sobota, 12 apríl 2025
|
Po vstupe Clia tretej generácie do automobilovej služby prišiel rad aj na verziu kombi. Nepridŕža sa striktne ponuky maximálneho objemu v kufri, ale pridáva aj šarmantnosť.
Sprievodným znakom je spodobenie prednej časti s päťdverovým hatchbackom. Clio Grandtour k tomu pridáva vyváženú zadnú časť, skrývajúcu v základnom usporiadaní objem 439 litrov (vrátane priestoru pod dvojitou podlahou). V porovnaní s konkurenčnou Fabiou je to o 41 litrov menej.
Prvý kontakt
Nasadnutie na sedadlo vodiča znamená prvú skúsenosť – čalúnenie je mäkké a pohodlné. Ukazovatele prístrojovej dosky si zobrali za svoje červené podsvietenie. Stredová konzola má ergonomicky dobre rozmiestnené ovládacie prvky, od vzhľadového optima a dobrého umiestnenia sa trochu vzďaľuje rádio. Displej umiestnený na hornej časti palubnej dosky informuje o naladenej stanici, nechýba tu údaj o čase a vonkajšej teplote. Súčasťou príplatkovej verzie bola dvojdielna panoramatická strecha, ktorá čosi ubrala z priestoru nad hlavami vyšších postáv. Otvára sa jej predná časť, zadná je pevná. Po otvorení sa vysunie malý deflektor, ktorý potláča vstup vzduchu do priestoru posádky. Vpredu je miesta na šírku nadpriemer, zadní pasažieri majú k dispozícii veľmi dobrý štandard v tejto triede. Batožinové oddelenie je vystrojené dvojitou podlahou a jeho dispozičná veľkosť profituje z predĺženia karosérie oproti hatchbaku o 217 mm. Po sklopení zadného sedadla sa otvorí maximálny priestor 1277 litrov.
V ekonomickom rytme
Pod prednou kapotou pracovala naftová pohonná jednotka 1.5 dCi, ktorú Renault ponúka vo dvoch výkonových verziách. My sme mali k dispozícii slabšiu, s výkonom 50 kW (70 k). Motor presvedčil kultivovaným chodom a slušným ťahom, ktorý mu dodáva maximum krútiaceho momentu 160 Nm. V tejto technologickej ponuke je skôr ekonómom, ako rýchlostným dopravným prostriedkom. Náš obdiv si získal nenáročnosťou na palivo, jazda do kombinovaných piatich litrov nie je problémom. Najnižšiu spotrebu sme zaznamenali okolo štyroch litrov nafty na 100 kilometrov. Podvozok je komfortnejšie naladený a dobre zvláda prípadné nerovnosti na vozovke. V zákrutách sa správa neutrálne, na priečnych nerovnostiach má zadná náprava tendenciu odskočiť. Dobrým asistentom na dlhších cestách bol tempomat, ktorý by mohol mať vhodnejšie umiestnené ovládače.
Jozef Beníček
Foto – autor
Technické údaje
Renault Clio Grandtour 1.5 dCi
Motor naftový štvorvalec
Zdvihový objem (cm3) 1461
Max. výkon (kW/k) pri (ot/min) 50 (70)/4000
Max. krút. moment (Nm) pri (ot/min) 160/1700
Maximálna rýchlosť (km/h) 162
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 15,5
Spotreba paliva
mesto/mimo/kombinovaná (l/100 km) 5,3/4,1/4,5
Objem kufra (l) 439/1277
Objem nádrže (l) 55
Pohotovostná/užitočná hmotnosť (kg) 1185/1680
Rozmery (mm) 4203 x 1719 x 1513
Rázvor (mm) 2575
Prevodovka 5-stupňová manuálna
Cena: od 400 900 Sk
Plusy:
• kultivový chod motora
• úspornosť prevádzky
• dobrá výbava
• adaptívne svetlomety s dobrou účinnosťou
• komfortne naladený podvozok
• výhľad z vozidla
• cena
Mínusy:
• iba výškovo nastaviteľný volant
• ťažšie ovládanie tempomatu a rádia na volante
• vôľa radiacej kulisy
VW TAYRON PHEV10.4.2025 |
ŠKODA ELROQ SELECTION 8510.4.2025 |
PEUGEOT 3008 1.2 HYBRID 136k MHEV10.4.2025 |
HYUNDAI SANTA FE 1.6 T GDi PHEV3.4.2025 |
ŠKODA ELROQ ESSENCE 6028.3.2025 |
PEUGEOT 308 1.2 SW28.3.2025 |