Dnes je sobota, 12 apríl 2025
|
Saab vyšiel na svetlo s viacerými konceptmi. Tie určili aj podobizeň najnovšieho modelového ročníka 2008 v prípade automobilu Saab 9-3.
Ak sa naň pozrieme zvonka, predná časť prijala futuristické tvary, do ktorých vhodne tvarovo zapadajú svetlomety. V ich hornej časti je svietiaca diódová rúrka, tá zastáva funkciu parkovacích svetiel. Aj keď sa táto značka posúva vo vonkajšom dizajne neustále dopredu, základná rozoznávacia silueta tohto severana je viac ako príznačná. Inými slovami, je ľahko identifikovateľná. Na druhej strane treba povedať, že zostáva sama sebou. Zadná časť zaujme mliečno sfarbenými zvislo umiestnenými svetlami.
Pohľad do útrob
Poďme do centra ovládania , ktoré patrí vodičovi. Pred ním sa rozprestiera letecky stvárnená palubná doska, všetko je prehľadné, funkčne dobre zvládnuté a s dobrou dávkou luxusu. Volant zariaďuje multifunkčné ovládanie jednotlivých funkcií, v dobrej pozícii sú aj ovládače na stredovej konzole. Vo výbave technicky dobre vybaveného kombi nechýbajú ani elektronickí asistenti zvyšujúci pohodlie na dlhších trasách. Vysúvacia objímka vám ochotne podrží nápoj. Predné sedadlá majú dobrý tvar a zaručujú pohodlné cestovanie aj za vzdialenejšími cieľmi jazdy. Dostatočný priestor majú aj pasažieri na zadných sedadlách. Kabínu a ložný priestor oddeľuje mreža, praktický príslušník z krajiny troch koruniek si teda môže uplatniť nárok na odpočítateľnú položku DPH. Piate dvere sa poctivo zarezávajú do nárazníka, nakladacia hrana je teda prívetivo blízko ku podlahe. Vďaka dobrým tvarom možno batožinový priestor využiť veľmi efektívne. S technickým vtipom je vyriešené nakladanie pod kryt batožinového priestoru, ktorý sa vysúva smerom nahor.
Pohonná jednotka
Pohon zabezpečuje dvojstupňový turbomotor TTiD, ktorý dosahuje maximálny výkon 180 koní. Motor sa prezentuje vyváženým chodom, jeho zvuk je v kabíne patrične potlačený. Spriahnutý je s dobre odstupňovanou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Tá má jednoznačný chod a radenie jednotlivých prevodových stupňov je presné. Podvozok obsahuje hliníkové dielce, je nastavený v príjemne komfortnom štýle. Dobre absorbuje prípadné nerovnosti a dobre čitateľný je aj pri razantnejších prejazdoch zákrut. Počas testu sme dosiahli najnižšiu spotrebu na hranici 5 litrov, celkový priemer činil 6,3 litra nafty na 100 km. Elegantné kombi ponúka tradičnú stránku bezpečnosti a poriadnu porciu modernej technickej vyspelosti.
Jozef Beníček
Foto – autor
Technické údaje
Saab 9-3 SportCombi 1.9 TTiD
Motor naftový 4-valec
Zdvihový objem (cm3) 1910
Max. výkon (kW/k) pri (ot/min) 132 (180)/4000
Max. krút. Moment (Nm) pri (ot/min) 400/1850-2750
Max. rýchlosť (km/h) 220
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 8,7
Spotreba paliva
kombinovaná (l/100 km) 5,8
Objem nádrže (l) 58
Pohotovostná/užitočná hmotnosť (kg) 1635/485
Rozmery (mm) 4670x1802x1543
Rázvor (mm) 2675
Prevodovka 6-stupňová manuálna
Cena od 1 058 310 Sk s DPH
Plusy:
● chod, odhlučnenie a spotreba motora
● vnútorné rozmery
● pohodlné sedadlá
● komfortne naladený podvozok
● ovládanie a jazdné vlastnosti
● aktívna aj pasívna bezpečnosť
Mínusy:
● trochu zastaralý dizajn palubnej dosky
● vyššia cena
VW TAYRON PHEV10.4.2025 |
ŠKODA ELROQ SELECTION 8510.4.2025 |
PEUGEOT 3008 1.2 HYBRID 136k MHEV10.4.2025 |
HYUNDAI SANTA FE 1.6 T GDi PHEV3.4.2025 |
ŠKODA ELROQ ESSENCE 6028.3.2025 |
PEUGEOT 308 1.2 SW28.3.2025 |