Dnes je sobota, 19 apríl 2025
|
Wolfsburg/Viedeň – Na Wiener Motorensymposium 2008 sa predstavil naftový motor BlueTDI, ktorý vojde do sériovej praxe v polovici roka. Pod kapotu ho dostane model Volkswagen Jetta.
Agregát 2.0 TDI (103 kW/140 k; 320 Nm) vychádza z motora použitého v Tiguane, ktorý má vstrekovanie common-rail. Kvôli prísnym americkým predpisom bol upravený a vybavený novým katalyzátorom výrazne redukujúcim kysličníky dusíka (NOx). Okrem toho sa optimalizovala poloha vstrekovačov vo valcoch a využili sa snímače tlaku vo valcoch. Pomocou nich sa dosahuje presnejšie a rýchlejšie ovládanie spaľovania paliva, čo má za následok nižšiu spotrebu a produkciu nižšieho monožstva škodlivých látok. Motor je vybavený aj novým vstrekovacím čerpadlom a dvojitou recirkuláciou výfukových plynov. Prvýkrát sa v celosvetovom meradle využíva vysokotlaková a doplnková nízkotlaková recirkulácia. Táto nová technológia sa podieľa najvýznamnejším spôsobom na redukcii kysličníkov dusíka vo vnútri motora, znižuje ich až o 60 pecent. Celkové zníženie emisií, prostredníctvom oxidačného katalyzátora, časticového filtra a zásobníkového katalyzátora NOx, predstavuje 90 percent.
VW TAYRON PHEV10.4.2025 |
ŠKODA ELROQ SELECTION 8510.4.2025 |
PEUGEOT 3008 1.2 HYBRID 136k MHEV10.4.2025 |
HYUNDAI SANTA FE 1.6 T GDi PHEV3.4.2025 |
ŠKODA ELROQ ESSENCE 6028.3.2025 |
PEUGEOT 308 1.2 SW28.3.2025 |