Dnes je streda, 30 október 2024
|
Volkswagen Tiguan do aktuálneho modelového roku vstupuje čerstvý a plný sily. Priniesol množstvo noviniek, ktoré ho neoberajú o charakter. Do redakcie navyše prišiel vo verzii, ktorá má vyšperkovaný exteriér a pod prednou kapotou tlčie to najlepšie, čo si môžete z aktuálnej ponuky modelu vybrať.
EXTERIÉR
Tiguan, vlastne ako všetky Volkswageny, nikdy netrpel snahou o extravagantnú sebaprezentáciu, ktorá by za každú cenu pútala pozornosť. Bol konzervatívny a aj napriek tomu, že teraz vošiel do sveta agresívnej digitalizácie, nechal si kus zo svojej pokojne tváre. Tá ponúka istoty, že v nenápadnom balíku dostanete veľké množstvo toho najlepšieho, čo sa v strednom prúde dá dostať.
Možno to chvíľu znelo akoby som písal o aute zo starej školy, ale to nie je pravda. V Tiguane pracuje veľa najmodernejšej technológie, no dáva tomu triezvy pohľad na vec. To to je to správne auto, ak hľadáte spoločníka do každého počasia: do krásnych slnečných dní a aj do nepohody.
Aktuálne sa na trh dostala tretia generácia Tiguanu a treba povedať, že už aj tie predchádzajúce dve boli úspešné. Volkswagen sa napriek tomu nebál do obľúbeného SUV zahryznúť a spraviť pár zásadných zmien. To Volkswagen nerobí často, no myslím si, že odviedol dobrú prácu.
Výbornou správou je, že z vizuálneho hľadiska si súčasný Tiguan s predchádzajúcimi generáciami nepomýlite. Zdobí ho uhladenejší dizajn. Zapozerajte sa na fotky, prižmúrte oči a uvidíte, odkiaľ fúka vietor. Zbadáte v ňom nový Passat, etalón strednej triedy. Dizajn je prepracovaný a snaží sa podmaniť si aerodynamiku. Súčiniteľ odporu vzduchu má hodnotu Cx = 0,28. V tomto prípade do celkového výzoru prehovorila aj zvolená výbava R-Line. Dizajnové doplnky dávajú autu športovejší charakter, viac osobitosti a jemné hrany.
Svalnatý Tiguan medzigeneračne podrástol. Na dĺžku ho predĺžili o 3 centimetre, rázvor ostal rovnaký, napriek tomu za piatymi dverami je o 37 litrov viac. Celkovo do SUV zmestíte 652 litrov nákladu, a to je veľmi slušné.
INTERIÉR
Vo vnútri ocenia skúsenosti s robením kvalitných interiérov aj pasažieri vzadu. Zadná lavica je posúvateľná, a to o 14 centimetrov. Na dlhých cestách poteší nastaviteľná opierka. Vďaka tomu sa vzadu sedí komfortne a hodiny strávené vo vozidle nie sú utrpením.
Pracovisko vodiča je vyrobené s ohľadom na modernú súčasnosť. V tomto smere Volkswagen vôbec nezaháľa. Výčitka by zrejme mohla smerovať k 15-palcovej dotykovej obrazovke. Volkswagenu chýbajú fyzické tlačidlá a aj dôležité funkcionality treba „vyďobať“ prstom na dotykovej obrazovke. Po chvíli tréningu si vodič k týmto tlačidlám nájde cestu, no i tak to odpútava pozornosť, a to je škoda. Polepšil si headup displej, ten už sa zobrazuje na okne predo vodičom. Je čitateľný a má v sebe tie správne informácie. Za čo treba Volkswagen jednoznačne pochváliť je výmena dotykových „šúchadiel“ na volante. Nahradil ich klasickými tlačidlami a spravil veľmi dobre. Teraz je ich používanie bezproblémové a už nedochádza k náhodným preladeniam rádia či iných funkcií.
Zaujímavou novinkou je automatická prevodovka v základe pre všetky verzie a premiestnenie ovládača automatickej prevodovky za volant. Voľný priestor vyplnil výrobca odkladacími priečinkami a otočným ovládačom s displejom. Je pekne po ruke a dá sa ním ovládať hlasitosť rádia alebo meniť jazdné režimy. Veľká pochvala letí do VW aj za sedadlá z ponuky R-Line. Výborne vedú telo a pohodlne sa v nich sedí. Skvelá práca.
JAZDA
Volkswagen Tiguan prichádza na slovenský trh s celkom pestrou ponukou agregátov. K dispozícii sú naftové, benzínové a plug-in-hybridné verzie. Benzínové majú objem 1,5 litra - tie sú kombinované s pohonom predných kolies a výkonmi 96 a 110 kW. Ten istý motor majú aj plugin-hybridné varianty a tiež sú s pohonom predných kolies, no ich výkon je 150 kW. Benzínové agregáty uzatvára dvojlitrový štvorvalec s výkonmi od 150 do 195 kW. V tomto prípade už je Tiguan s pohonom všetkých kolies.
Nechýba vyskúšaná a trhovo úspešná klasika - dvojlitrový naftový štvorvalec s výkonmi 110 alebo 142 kW. Slabší z nich má pohon prednej nápravy a silnejší poháňa obe nápravy.
Najsilnejší naftový Tiguan prišiel aj k nám do redakcie. Spolupracuje so 7-stupňovým automatom. Natankovaný a s rozumnou nohou spraví tisíc kilometrov. Kombinovaná spotreba nám skákala od 6 do 7,5 litra. Významne ju kazí terén a mesto. Na ťažšiu nohu reaguje tiež, no nie tak precitlivene ako pri benzínových motoroch. Tiguan v tejto verzii má sily na rozdávanie. Jeho cenovka však atakuje hranicu 50 000 eur.
Do redakcie nám teda prišla verzia, ktorá by mohla byť crème de la crème všetkých súčasných Tiguanov. Športovo-ladený Volkswagen a s týmto motorom je milovník diaľok. Na palube je ubytovaná armáda bezpečnostných asistentov, ktoré sú síce neoblomné, úzkostlivé, no dávajú pozor na úplne všetko. V zákrutách cítiť vyššie ťažisko športovo-úžitkového automobilu, ale jeho všestrannú náturu ocení široké spektrum vodičov.
Plusy
+ kvalita spracovania
+ bohatá výbava
+ vydarený dizajn
+ vynikajúca spotreba
+ univerzálnosť
Mínusy
- množstvo funkcionalít dostupných len prostredníctvom dotykovej obrazovky
Technické údaje
Motor - vznetový 4-valec
zdvihový objem – 1 968 cm3
výkon /kW/k/ot/min/ - 142/193/ -
krútiaci moment /Nm/ot/min/ - 400/ 1 750 – 3 250
prevodovka – 7 rýchl. Automatická DSG
zrýchlenie z 0 na 100 km /s/ – 7,7
max. rýchlosť - /km/h/ - 220
spotreba /mesto/mimo/kombinácia l/100 km / -/-/6,2 - 6,4
dĺžka x šírka x výška /cm/ - 453,9/184,2/164,3
rázvor /cm/ - 268,0
celková hmotnosť /kg/ - 2 240
batožinový priestor /základný/sklopené sedačky /l/ - 652/1 650
objem palivovej nádrže l/ - 58
základná cena vozidla od /€/ - 29 990,- €
cena testovaného vozidla /€/ - 46 890,- €
Text a foto: Samuel Vanko
EŠTE LEPŠÍ A KRAJŠÍ CAPTUR25.10.2024 |
AUDI Q6 SUV e-tron quattro25.10.2024 |
SUZUKI SWIFT25.10.2024 |
VW ID 7 TOURER PRO LIMITED25.10.2024 |
LEXUS NX 350h OVERTRAIL18.10.2024 |
MERCEDES BENZ EQV 300 LONG18.10.2024 |