Dnes je streda, 4 december 2024
|
Spájanie skúseností pri vývoji vozidiel nie je ničím výnimočným, čo potvrdzuje najnovšie aj Citroën Nemo. Ide o kompaktný úžitkový automobil s výbornými manévrovacími schopnosťami a príťažlivým vzhľadom.
Celkové náklady na uvedenie trojčiat Citroën Nemo, Fiat Fiorino a Peugeot Bipper do života sa vyšplhali na 380 miliónov eúr. Polovicu si odčerpali výskum a vývoj. Výsledok stojí za to, trojčatá sú milým zjavom v kompaktných dopravných prostriedkoch.
Jasné poslanie
Nemo je určený malým podnikateľom, ktorí sa zaoberajú prepravou menších objemov nákladov a veľké vozidlo by bolo pre nich zbytočným luxusom. Vonkajšie rozmery ho vysielajú najmä do mestských priestorov. Rozmerovo sa radí pod svojho kolegu Berlingo. Interiér je usporiadaný funkčne a ponúka vodičovi pri jeho práci dostatočné životné prostredie. Na prístrojovej doske a stredovej konzole vládne prehľadnosť a logické usporiadanie jednotlivých prvkov. Požadované pohodlie zaručujú obe sedadlá, veľmi dobré sú aj možnosti na odloženie drobností. Vyššiu funkčnosť a variabilitu zaručuje príplatkové sedadlo spolujazdca. Ponúka viacero funkcií, možno sklopiť jeho operadlo a takto zložené sedadlo prakticky zasumúť do podlahy. Prepravný priestor si v takomto prípade pripíše 300 litrov, dĺžka prepravovaných predmetov môže byť až 2,5 metra (pri použití príplatkovej delenej mrežovanej prepážky). Zadné plné dvere sú rozdelené asymetricky.
Slušný objem
Nákladný priestor má objem 2,5 metra kubického. Do ložného priestoru sa dá náklad naložiť aj cez posuvné bočné dvere na pravom boku vozidla. Za príplatok možno získať prístupový otvor aj na ľavej strane vozidla. Nízka nakladacia hrana umožňuje dobrý prístup cez krídlové dvere do ložného priestoru. Prevážaný náklad možno fixovať proti posunutiu. Dvere sa dajú kvôli dobrej manipulácii pri nakladaní tovaru otvoriť až do uhla 180 stupňov.
Pohonné možnosti
Pod kapotou môže pracovať jedna z dvojice jednaaštvoriek. Úspornejšia naftová alternatíva HDi disponuje maximálnym výkonom 70 koní, výrobca dokumentuje jej priateľstvo voči všetkému okolitému kombinovanou spotrebou 4,5 litra nafty na 100 kilometrov. Nemo odvezie na palube záťaž 610 kilogramov a pokojne sa vydá aj za teritórium mesta. Ochrana prepravovaných predmetov sa zabezpečuje nezávislým uzamknutím nákladného priestoru. Deje sa tak použitím tlačidla na diaľkovom ovládači, alebo tlačidla na palubnej doske. Rovnako sa môžu dvere automaticky uzamknúť, ak sa vozidlo pohne. Indikátor na prístrojovom paneli informuje vodiča, že dvere nie sú zamknuté. Vozidlo sa veľmi dobre ovláda, naladenie podvozka zodpovedá jeho veľkosti a určeniu. Pohonná jednotka je dobre odhlučnená a pri rozumnom jazdení osvedčuje svoju úspornosť.
Jozef Beníček
Foto: autor
Technické údaje
Citroën Nemo 1.4 HDi
Motor naftový štvorvalec
Zdvihový objem (cm3) 1398
Max. výkon (kW/k) pri (ot/min) 50 kW (70 k)/4000
Max. krút. moment (Nm) pri (ot/min) 160/1750
Maximálna rýchlosť (km/h) 152
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 16,9
Spotreba paliva
mesto/mimo/kombinovaná (l/100 km) 5,7/3,8/4,5
Objem nádrže (l) 45
Objem ložného priestoru (m3) 2,5/2,8
Pohotovostná/užitočná hmotnosť (kg) 1145/610
Rozmery (mm) 3864x1716x1721
Rázvor (mm) 2513
Prevodovka 5-stupňová manuálna
Cena: od 374 000 Sk bez DPH
Plusy:
● úsporný motor
● dobré sprevodovanie
● manévrovacie schopnosti
● kapacita ložného priestoru
● priestor v kabíne
● skladacie sedadlo spolujazdca
● nízka nakladacia hrana
Mínusy:
● výhľad šikmo dozadu
● odpruženie nezaťaženého vozidla
● prenos hluku do interiéru z vozovky
MG HS 1.5T28.11.2024 |
JEEP GRAND CHEROKEE28.11.2024 |
CITROEN C3 TURBO 100 S&S28.11.2024 |
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |