Najnovší prírastok z dielne Mitssubishi, Lancer, vznikol v európskom dizajnovom centre tejto značky. Jeho vzhľad trénovaného atléta vzbudzuje dojem, že ide o verziu EVO.
Elegán nižšej strednej triedy je postavený na platforme Project Global, ktorú kvôli ekonomickej efektivite využíva aj značka Chrysler. Najnovšia generácia má neopozeraný dizajn s negatívne sklonenou prednou časťou. Výrazným štylistickým prvkom je maska chladiča.
Bezpečný pohyb
Štvordverový sedan je stavaný na prepravu piatich osôb, hodnota rázvoru mu dodáva charakter priestranného dopravcu. Nad bezpečnosťou posádky bdie systém Reinforced Impact Safety Evolution, ktorý rozptyľuje nárazovú energiu pôsobiacu na karosériu počas nehody a definuje jej deformáciu. Pevná kabína zostáva spoľahlivým bodyguardom pre cestujúcich. Vpredu je deformačná obdĺžniková konštrukcia. Tá minimalizuje poškodenia pri nízkej rýchlosti nárazu. Na palube je štandardne šestica airbagov.
Vzhľadové súvislosti
Pod dohľadom vodiča je palubná doska so štylistikou pobratanou s Outlanderom. Počet prístrojov a ovládacích prvkov sa prezentuje v minimálnom vydaní. Ovládanie vozidla je teda jednoduché a pohodlné. Na výškovo nastavovateľnom volante je viacero ovládačov, v prípade ergonómie zaznievajú oslavné chorály. V podobnom duchu sa nesie hodnotenie pohodlia predných sedadiel. Primerané priestorové pohodlie si nájdu aj pasažieri na zadných pozíciách, výška od sedáku po strop tu usadí postavy štandardnej výšky. Pohodlie cestujúcej dvojice spríjemní stredná výklopná časť s držiakmi na poháre. Drobné predmety sa dajú umiestniť do okolitých priehradiek. Prístrojový panel má optiku športovosti, nad klimatickými podmienkami sa vládne kruhovými ovládačmi. Palubná doska prijala za svoje plasty s dobrým vzhľadom. Lancer je k dispozícii v štyroch stupňoch výbavy, všetky majú klimatizáciu, základná manuálnu. Do kufra sa dá uskladniť 400 litrov batožiny, závesy veka nezasahujú do jeho priestoru.
Pohybujme sa!
Pod prednou kapotou je uložená dvojlitrová pohonná jednotka z dielne koncernu Volkswagen. Ten je prekrstený na označenie 2.0 DI-D. V Lanceri je pomerne dobre odhlučnený. Skombinovaný je so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou s dobrým smerovaním vo vyznačených koridoroch. Vhodne je zvolené aj odstupňovanie, vozidlo je pri zrýchľovaní dostatočne pružné už od 1750 otáčok za minútu. Pri zaradenie šestke krúti kľukový hriadeľ 2400 otáčok za minútu, čo je dobrá hodnota z hľadiska spotreby. Výrobca uvádza 6,3 litra na 100 kilometrov, táto hodnota sa dá dosiahnuť bez problémov aj v praxi. Príjemnou epizódou sú aj jazdné vlastnosti, vzadu dostala priestor zdokonalená viacprvková náprava s vlečenými ramenami. Vozidlo si spoľahlivo drží stopu, k tomuto pozitívu sa pripája aj dobrý kontakt riadenia s vozovkou. Kladnými vlastnosťami sa vyznačuje aj posilňovač riadenia s dostatočne tuhým nastavením.
Technické údaje
Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D
Motor naftový štvorvalec
Zdvihový objem (cm3) 1968
Max. výkon (kW/k) pri (ot/min) 103 (140)/4000
Max. krút. moment (Nm) pri (ot/min) 310/1750
Maximálna rýchlosť (km/h) 207
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,6
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,3
Objem kufra (l) 400
Objem nádrže (l)
Pohotovostná/užitočná hmotnosť (kg) 1500/420
Rozmery (mm) 4570x1760x1490
Rázvor (mm) 2635
Prevodovka 6-stupňová manuálna
Cena: od 649 900 Sk
Plusy:
• zaujímavý vzhľad
• úsporný motor
• slušne odhlučnený interiér
• radenie šesťstupňovej prevodovky
• odozva riadenia
• jazdné vlastnosti
Mínusy:
• chod motora za studena
• iba výškovo nastaviteľný volant
• menší objem kufra