Dnes je streda, 27 november 2024
|
Najnovšia Corolla sa rozhodla byť iba sedanom. Teda už nie modelom, ktorý sa podľa požiadaviek trhu premieňa na rôzne karosárske verzie. To je možno jediná zmena, s ktorou prišla v tomto roku. Všetci jej priaznivci totiž dúfajú, že aj v tejto jedinej verzii, ktorá je momentálne dostupná na našom trhu, zostane tým spoľahlivým autom, s ktorým jazdia už mnohé generácie...
Exteriér
Vpredu sú výraznejšie svetlomety a viac šarmu. Hoci tie svetlomety sú zvláštne tým, že z karosérie vlastne vytŕčajú, neprekážajú. Ich natiahnutie do blatníkov dodáva prednej časti široký usmievavý výraz. Zadná časť sa priveľmi nezmenila, ale tiež dostala - nové, rovnako „vytŕčajúce“ svetlá. Zboka je to dlhý kus auta, s príjemne nízko položeným ťažiskom.
Interiér
Na prvý pohľad sa nám zdal jednofarebný až sivý. No po chvíli sme si všimli, že je prísne funkcionalistický. Všetkého je tu tak akurát – tlačidiel, páčok i odkladacích priestorov. Viacej je tu priestoru pre posádku, zaujali nás veľkorysé a pohodlné predné sedadlá. Páčilo sa nám, že vzadu je rovná podlaha, a tak si svoje končatiny pohodlne uloží aj piaty cestujúci, ktorého posadia do stredu. Veľmi príjemné bolo pre nás zistenie, že i zadný rad sedadiel mal také dlhé sedáky, že pohodlne podopierali stehná aj vyšších pasažierov.
K pohodliu vodiča prispieva hrubší veniec multifunkčného volantu a vhodne umiestnená radiaca páka s kratšími a presnými dráhami. Samozrejmosťou, ktorá v dobrom sedane nesmie chýbať (a nechýba ani tu) je lakťová opierka. Vynikajúce je podsvietenie prístrojov, ktoré neunavuje zrak vodiča ani v noci. No a nakoniec bonus: všetko čoho sa posádka vo vnútri môže dotknúť je z naozaj kvalitných materiálov.
Dve z vecí si zaslúžia aj kritiku. Prvou je ovládací kolík palubného počítača, ktorý je stále v priestore kde sú otáčkomer a tachometer, a tak sa k nemu dá dostať iba prestrčením ruky popod volant. A tak to počas jazdy radšej neskúšajte... Druhá kritika sa týka absencie tlačidla na veku batožinového priestoru. Ten sa dá stále otvárať iba páčkou zvnútra, alebo tlačidlom na kľúči. Takže ak zabudnete potiahnuť páčku, alebo necháte kľúč v zapaľovaní, tak sa prebehnete...
Motor, prevodovka a spotreba...
Tisícšestovka Valvematic zaujme tým, že nemá turbo a ani priame vstrekovanie benzínu. Konštruktéri však do nej dostali 132 koní a 160 Nm. To stačí na to, aby ste s autom dokázali jazdiť naozaj svižne. Motor už od spektra 2 000 otáčok ťahá neúnavne a od 5 000 otáčok sa mu to páči najviac až kým sa dostane do červeného poľa. Pocit zrýchľovania je príjemný a keď si zvyknete na to, že plynový pedál nedáva povely cez lanko, ale cez mierne meškajúcu elektroniku, tak sa stanete pánom takejto Corolly.
Veľmi sa nám páčilo „naladenie“ 6-stupňovej prevodovky. Prvé tri stupne sú nastavené „krátko“ a od štvorky po šestku zasa „na dlho“. A aj preto sú údaje o spotrebe pri jazde po diaľnici a mimo mesta veľmi príjemné. Po meste sa s „dynamickou nohou“ dá jazdiť so spotrebou 7,2 l/100 km a ak sa rozhodnete prekračovať povolenú diaľničnú rýchlosť tak sa okrem pokuty prichystajte na to, že z nádrže vám každých sto kilometrov ubudne najviac 9 litrov benzínu.
Jazdné vlastnosti
Od sedan sme neočakávali, že by mohol byť športovým náradím. Zadná náprava s vlečenými ramenami a torznou priečkou si v zákrutách vždy spoľahlivo poradila s dlhším zadným previsom aj keď sme sa do nich snažili ísť čo najrýchlejšie. Celý podvozok je naladený komfortne, výborne filtruje priečne nerovnosti a v zákrutách je neutrálny.
Riadenie je prispôsobené pre elegantnejšiu jazdu, vodič od neho dostáva o čosi menšiu odozvu, vo vyšších rýchlostiach sme však nezaznamenali žiaden hendikep, zdalo sa nám akoby v nich reagovalo „ostrejšie“.
Resumé
Nová Toyota Corolla vo verzii sedan zaujme pohodlím a vnútorným priestorom. Batožinový priestor je pripravený prijať i viac batožiny, škoda len, že sa nedá otvárať bez kľúčov. Na druhej strane však nehrozí, že by vám pri státí na križovatke, či na parkovisku mohol z neho zlodej niečo odcudziť.
Predĺženie zadnej časti Corolle svedčí, pri pokojnej jazde sa správa ako limuzína vyššej triedy a vtedy jazdí aj s veľmi prijateľnou spotrebou, ktorou konkuruje dieselovým autám rovnakej kategórie, ktoré sú v rovnakej triede momentálne na trhu.
Technické údaje:
Motor
1,6 Valvematic 4/16 DOHC
Zdvihový objem (cm3)
1 598
Výkon (kW/k/ot/min)
97/132/6 400
Krútiaci moment (Nm/ot/min)
160/4 400
Pohon
predná náprava
Prevodovka
6-stupňová
Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
10
Maximálna rýchlosť (km/h)
200
Spotreba (l/100 km)
6,5
Dĺžka x šírka x výška (cm)
454,5 x 176 x 147
Rázvor (cm)
260
Objem batož. priestoru (l)
450
Pohotovostná hmotnosť (kg)
1 288
Celková hmotnosť (kg)
1 760
Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové
Cena základnej verzie (€)
13 490 s DPH
Cena testovaného vozidla (€)
16 250 s DPH
Jednou vetou:
Komfortný sedan so 40-ročnou tradíciou spoľahlivosti.
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |