Dnes je sobota, 23 november 2024
|
Corolla vo verzii sedan pôsobí veľmi solídnym dojmom. Exteriér prezrádza, že je pripravená na pohodové cestovanie nielen v meste, ale aj na dlhších a náročnejších cestách. Klasika dostala po aktuálnom facelifte najmodernejšiu svetelnú techniku, zmenil sa vzhľad masky chladiča i predného nárazníka s integrovaným spodným spojlerom. Aktuálna dizajnérska uniformita Toyoty spôsobila, že tento model si ľahko pomýlite s drahším Avensisom. A to nie je zlé, pretože majiteľom lacnejších modelov takéto prirovnanie príjemne lichotí...
Interiér
Pri osvedčenej japonskej značke sme si už zvykli na trend ostatných rokov, keď sa aj jej prístrojové dosky zjednodušujú a digitálne sprehľadňujú. Pri čoraz väčšej nádielke displejov však poteší, že v dosahu vodiča zostali i tradičné a ľahko zapamätateľné tlačidlá. Ich výhodou – na rozdiel od dotykových displejov – je, že dokážete spustiť potrebnú funkciu aj na hrboľatej ceste. Ak totiž práve prechádzate cez železničné priecestie, tak na dotykovom displeji len ťažko trafíte do presne ohraničeného funkčného priestoru....
Sedadlá vpredu aj vzadu reprezentujú vyšší štandard. Sedenie na predných sedadlách je veľmi príjemné, pretože ich inštalácia ponúka dostatok priestoru, nielen pred kolenami, ale aj v oblasti hlavy a ramien. Príjemne prekvapí, že na zadnom rade sedadiel sa v pohodlí odvezú i pasažieri s výškou okolo 190 centimetrov. Objem priestoru, ktorý je určený pre batožinu ponúka sympatických 452 litrov.
V interiéri sa nám páčilo všetko, no nesmieme zabudnúť na nepochopiteľne úzky priečinok, ktorý je ukrytý v stredovom paneli za nenápadnou záklopkou. To, že tlačidlá na vyhrievanie sedadiel sú ukryté za „dvierkami“ nepovažujeme za problém. Veď drvivú časť roka ich aj tak nepotrebujeme. Ale nepochopili sme hlboký ale veľmi nízky priestor, ktorý pod nimi ponúka príležitosť na ukrytie drobných predmetov. Ak tam náhodou vhodíte parkovací lístok, alebo USB kľúč, tak máte smolu. Mužskou rukou ich späť určite nevylovíte a ak bude vašou spolucestujúcou sympatická moletka, tak vám svojou bucľatejšou rúčkou nepomôže ani ona...
Vybavenie s príplatkom
Corolla je v ponuke s troma stupňami vybavenia. Základom je Live, nasleduje Active a dominuje Executive. V základnej verzii Live je výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, palubný počítač s ovládaním na volante, manuálna klimatizácia, elektricky ovládané predné okná, rádio s CD prehrávačom, asistent rozjazdu do kopca, diaľkovo ovládané centrálne zamykanie a sedem airbagov. Vo verzii Active, ktorú sme si mohli vyskúšať, bol príplatkový paket Trend+, ktorý ponúkal 16-palcové zliatinové disky, dažďový snímač, vyhrievané predné sedadlá, predné parkovacie senzory a LED paket automatických diaľkových a stretávacích svetlometov s ostrekovačmi.
Spoza volantu...
V testovanom aute bol inštalovaný najsilnejší motor z ponuky – zážihový štvorvalec s výkonom 97 kilowattov. Poctivá nízkoobjemová atmosféra by bola v dynamickom prejave určite ešte lepšia, keby sa nemusela obmedzovať dodržiavaním prísnej normy Euro6. Vďaka nej je nástup výkonu spočiatku mierne rozpačitý, ale keď vodič nezaváha a prišliapne na plynový pedál razantnejšie, tak sa auto predsa len rozbehne. Všimli sme si, že sa to začína od hranice 4000 otáčok.
Maximum výkonu nastupuje za hranicou 6400 otáčok, no to neprekáža, pretože takéto spektrum benzínovým agregátom nerobí žiadny problém. Na stovku sa s pohodlným sedanom dostanete za 10 sekúnd a na nemeckej diaľnici si môžete vyskúšať aj jeho „maximálku“: 200 km/h.
Podľa výrobcu by ste mali s týmto motorom jazdiť v priemere za 6 litrov. Tento údaj nie je úplne nereálny. V meste sme jazdili za 8 – 9 litrov, na diaľnici za 7 l/100 km, mimo obce pri ľahkej nohe za 5,6 – 5,8 l/100 km. Nakoniec sa nám podarilo dostať sa v dlhodobom priemere na spotrebu 6,1 – 6,5 l/100 km. A to je podľa nás naozaj sympatická skúsenosť...
Resumé
Jazdenie s modelom Corolla je komfortné. Zákruty zvláda s gracióznymi miernymi náklonmi a keď to v nich preženiete, tak sa prejavý iba mierne nedotáčavo. Zaujímavé je, že hoci je to najmä rodinný sedan, tak ponúka aj úplné vypnutie elektronickej stabilizácie. A tak, ak bude tatko v aute sám a na ceste bude trocha šotolinky, alebo snehu, môže sa aj do sýtosti pozabávať...
foto a text: stellacentrum.sk
PLUSY
+ image spoľahlivosti
+ priestrannosť interiéru
+ automatické led svetlá
+ cena príplatkového vybavenia
+ spotreba
MÍNUSY
- vnútorné odkladacie priestory
- menší rozsah nastavenia volantu
Technické údaje:
Motor
benzínový 4-valec
Zdvihový objem (cm3)
1598
Výkon (kW/ot/min)
97/6400
Krútiaci moment (Nm/ot/min)
160/4400
Pohon
predných kolies
Prevodovka
6-stupňová manuálna
Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
10
Maximálna rýchlosť (km/h)
200
Spotreba (mesto/mimo/kombinácia l/100 km)
8,0/4,9/6,0
Dĺžka x šírka x výška (mm)
4620 x 1775 x 1465
Rázvor (mm)
2700
Objem batožinového priestoru (l)
452
Pohotovostná hmotnosť (kg)
1350
Celková hmotnosť (kg)
1775
Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové
Cena vozidla od (€)
16 490
Cena testovaného vozidla (€)
17 032
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |