Dnes je štvrtok, 21 november 2024
|
Pred troma rokmi sa objavil ako nástupca Corolly. Najspoľahlivejšieho a najobľúbenejšieho modelu automobilky Toyota. Toyota Auris - auto so zlatom v názve... Po troch rokoch absolvovala facelift a dostala nový motor.
Iba drobná kozmetika
Aktualizácia exteriéru hatchbacku nie je nijak dramatická. Nové sú nárazníky, väčšie je logo na vynovenej maske, zmenené sú aj svietidlá – vpredu sú väčšie, vzadu horizontálne delené a iba dvojfarebné. Smerovky už nie sú v blatníkoch, ale „preskočili“ do vonkajších spätných zrkadiel. „Plechárinu“ vylepšili iba ostrejšími prelismy na prednej kapote. Auto zboka pripomína skôr minivan ako hatchback, tým však nijako neklame, pretože vo vnútri má naozaj dostatok miesta.
Vylepšenia vo vnútri
Hneď prvý kontakt s novým, športovo riešeným, volantom nás potešil. Poctivo hrubý veniec, menší priemer a dynamicky zrezaná spodná časť, to sú veci, ktoré by mali byť v každom aute už samozrejmosťou... Na rozdiel od konkurencie poteší, že sa na neho okrem ovládania audiosystému dostalo i veľmi dôležité tlačidlo pre komfortné ovládanie palubného počítača. Takže krkolomné stláčanie kolíka na prístrojovom paneli u tohto modelu sa nekoná...
K novému volantu vymysleli dizajnéri i novú radiacu páku. Tá síce zostala na rovnakom mieste, no je kratšia a príjemnejšie sa s ňou manipuluje. K lepšiemu sa zmenili i použité plasty, ktoré na najpoužívanejších miestach zmäkli. Príjemne veľa odkladacích priečinkov zostalo, s nimi aj výsuvné držiaky na poháre, pribudli: zásuvka Aux a USB vstup. Kufor sa nezmenil. Stále má 350 litrov a pri nakladaní stále prekáža vyššia nakladacia hrana. Zväčšiť na 777 litrov sa dá sklopením delených zadných operadiel, ktoré sú dosť pohodlné aj pre posádku (najlepšie iba dvojicu) sediacu vzadu, dajú sa totiž nastaviť do dvoch polôh.
Lepší motor
Ani tentoraz sa pod kapotu nenasťahovalo turbo, pretože konštruktéri sa rozhodli zmodernizovať už aj doteraz veľmi slušný atmosférický agregát. Tisícšestovka dostala nový systém Valvematic (systém variabilného časovania ventilov) a namiesto 5-stupňovej ju spriahli s už 6-stupňovou prevodovkou. Najmä za tú konštruktérom tlieskame. A postojačky, pretože pri jazde po diaľnici motor točí okolo 3 600 obrátok a to výrazne znižuje hluk motora prenikajúci do kabíny. Výkon sa u tejto motorizácie teraz oháňa údajom 97 kW (132 k), najvyšší krútiaci moment reprezentuje hodnota 160 Nm pri 4 400 ot./min.
V zákrutách...
Hneď ako sa smelšie púšťame do rezania tých prvých zisťujeme, že sedadlá (ktoré vyzerali na prvý pohľad veľmi dôveryhodne) slabšie držia časť medzi stehnami a chrbticou. A tak, hoci operadlá môžeme zaradiť k lepšiemu štandardu, sedáky by mali mať určite vyššie a hlavne tuhšie bočnice.
Do balíka vynovení pre Auris sa dostalo aj tuhšie riadenie. To je teraz nastavené optimálne a predná náprava ho cez dobre tvarovaný volant v zákrutách ochotne poslúcha. Takisto musíme pochváliť presné a krátke dráhy prevodovky. To, čo nás potešilo menej bola zadná náprava. V tomto stupni výbavy, v ktorom absentuje stabilizačný systém, bude koncepcia vlečených ramien so skrutnou priečkou rýchlejším vodičom spôsobovať hlbšie vrásky na čele. Vyššia zadná časť pri obsadení iba predných sedadiel a s prázdnym batožinovým priestorom v zákrutách so zlým povrchom niekedy prekvapí - neočakávaným nepríjemným odskočením...
Zhrnutie
Auris má byť dôstojným pokračovateľom legendárneho vozidla akým bola Toyota Corolla. To sa dlhodobo zaraďovalo k najmenej poruchovým autám vo svojej triede. Predpoklady pre to Auris má. Výbornú prevodovku, solídny motor a poctivú montáž totiž dopĺňa štedrá nádielka vnútorného priestoru. Exteriér neoslovuje prvoplánovo, a tak sa nemusí každému páčiť. Toto auto nevyrábajú pre snobov. Vzniklo preto, aby spoľahlivo a hlavne každodenne slúžilo praktickým motoristom. Rovnako ako jeho predchodca.
PLUSY
+ motor
+ prevodovka
+ kvalita spracovania
MÍNUSY
- zadná náprava
Technické údaje:
Toyota Auris 1,6 Valvematic Terra Cool
Motor
benzínový DOHC 4/16v
Zdvihový objem (cm3)
1 598
Výkon (kW/k/ot/min)
97/132/6 400
Krútiaci moment (Nm/ot/min)
160/4 400
Pohon
predná náprava
Prevodovka
manuál 6
Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
10,2
Maximálna rýchlosť (km/h)
195
Spotreba (l/100 km)
8,6/5,5/6,6
Dĺžka x šírka x výška (cm)
424,5 x 176x 150,5
Rázvor (cm)
260
Objem batož. priestoru (l)
350/777
Pohotovostná hmotnosť (kg)
1 245
Celková hmotnosť (kg)
1 750
Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové
Emisie CO2 (g/km)
152
Cena základnej verzie (€)
12 890 s DPH
Cena testovaného vozidla (€)
13 390 s DPH
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |