Dnes je sobota, 23 november 2024
|
Nissan Pathfinder debutoval roku 1986 a za tento čas prešiel štyrmi generáciami. Aktuálny výzor je nielen príjemný, ale svojou mohutnosťou už zvonka vytvára dojem bezpečného pohybu na spevnených i nespevnených cestách.
Bočná línia je charakterizovaná hranatými tvarmi a do priestoru vysunutými lemami blatníkov. Strecha nesie strešné lišty, tu si príde na svoje napríklad surfer. Zadné dvere majú kľučky zapustené do rámu okna, pri poctivo naloženom kufri zjednodušuje doplnenie predmetov odklápacie okno. Celé dvere sa otvárajú s rezervou nad hlavou, modrinu nepozornosťou nezískate. Batožinový priestor ponúka pri päťčlennom cestovateľskom zbore objem 515 litrov. Ku slovu sa dostáva aj zaujímavá variabilita, maximum ložného priestoru sa hrdí cifrou 2091 litrov.
Pohodlné vnútro
Pracovisko vodiča je zariadené v modernom technickom štýle. Nájde sa tu množstvo ovládačov aj na volante i na stredovej konzole. Pri cúvaní sa prihlási pomocník – cúvacia kamera projektuje potrebné informácie na obrazovke. Pred radiacou pákou šesťstupňovej prevodovky je prepínač voľby pohonu. Základným je pohon zadnej nápravy. Obklopujúci priestor vytvára dojem bezpečnosti. Sedadlá by mohli viac podržať telo najmä v teréne. Vzadu možno vyklopiť dve sedadlá, Pathfinder sa tak premení na sedemmiestne vozidlo. Nastupovanie na ne je obtiažnejšie a veľkosťou vyhovujú skôr parametrom vzrastu detí.
Klopkajúci agregát
Zdrojom pohybovej energie je naftový štvorvalec s objemom 2,5 litra s maximálnym výkonom 126 kW (171 k), ktorý si dopraje pri vyšších otáčkach vyššiu úroveň zvuku. Pri bežnej jazde nie je uchu nepríjemný.
Vďaka svetlej výške 254 milimetrov sa dá s Pathfinderom jazdiť aj v hlbokých vyjazdených koľajách, trochu obmedzujúcim faktorom pri pokorovaní zlomov je dlhší rázvor a umiestnenie rezervy vzadu pod vozidlom. Karoséria je uložená na rámovej nosnej štruktúre, nezávislé zavesenie kolies mu dodáva apetít komfortne zdolávať aj bežné cesty. Pathfinder sa nestratí ani v ťažšom teréne, kde sa uplatní hodnota krútiaceho momentu. Voľba typu pohonu sa jednoducho realizuje otočným prepínačom. Počas testu sme dosiahli priemernú spotrebu nafty 10,2 litra na 100 kilometrov, čo je o štyri deci horšie, ako predpisuje výrobca. Motor možno hodnotiť v pozitívnom slova zmysle, treba si uvedomiť, že musí počas jazdy rozhýbať pohotovostnú hmotnosť asi 2150 kilogramov. Maximum krútiaceho momentu je 403 Nm.
Jozef Beníček
Foto – autor
Technické údaje
Nissan Pathfinder 2.5 dCi
Motor naftový štvorvalec
Zdvihový objem (cm3) 2488
Max. výkon (kW/k) pri (ot/min) 126 kW (171 k)/4000
Max. krút. moment (Nm) pri (ot/min) 403/2000
Maximálna rýchlosť (km/h) 175
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 11,9
Spotreba paliva
mesto/mimo/kombinovaná (l/100 km) 12,0/8,5/9,8
Objem nádrže (l) 80
Pohotovostná/užitočná hmotnosť (kg) 2141/689
Rozmery (mm) 4740x1850x1865
Rázvor (mm) 2850
Prevodovka 6-stupňová manuálna
Svetlá výška (mm) 254
Uhol nájazdu vpredu/vzadu (o) 33/26
Cena: od 1 199 000 Sk
Plusy:
● motor s veľkou ťažnou silou
● luxusná výbava
● jazdné vlastnosti ne bežnej ceste i v teréne
● 6-stupňová prevodovka
● primeraná spotreba
● sedem miest
Mínusy:
● výhľad z vozidla
● nastupovanie na tretí rad sedadiel
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |