Úspešne bodujúca Astra si najnovšie pripísala do svojho kruhu rodiny verziu sedan. Prvýkrát očaril turecké publikum v novembri minulého roka. Expedujú ho z poľského závodu v Gliwiciach.
Technické gény kopírujú verziu kombi, alias Caravanu. Lapidárne povedané, dimenzia rázvoru sa u oboch zastavila presne na 2703 milimetroch. Z toho profituje vnútorný priestor, pasažieri sediaci v druhom šíku si pochvália pohodlný posed bez kontaktu kolien s operadlami predných sedadiel. Sedan má jednu novátorskú vlastnosť.Určil podobizeň ostatných verzií, ktoré podstúpili mierne retuše podľa vzoru jeho novej prednej časti. Na druhej strane pripúšťa spomienky na model Calibra, dynamickými linkami ju trochu pripomína.
Pokračovanie zvyklostí
Karoséria s tromi oddeleniami sa vyskytovala už pri prvých dvoch generáciách. Najnovšia prichádza s ponukou objemu batožinovej časti 490 litrov. Prieskum interiéru odhalí skutočnosť, že sedan je dedičom viacerých vlastností súkmeňovcov. Volant má dobré úchopové parametre, spodné kruhové gombíky vetrania/kúrenia na stredovej konzole sú umiestnené trochu nízko. Riadenie podporuje akurátny posilňovač, spätná odozva je na dobrej úrovni. Orientácia v prevádzkových parametroch sedanu je prehľadná. Bezpečnosť pri riadení vozidla podporuje elektrické ovládanie okien a spätných zrkadiel.
Predné sedadlá sú dobre tvarované, pohodlie ponúkajú aj dobre čalúnené zadné sedadlá. Tie sú delené v pomere 60:40 a po sklopení operadla otvoria možnosti na umiestnenie dlhších predmetov do kufra.
Pohyb v priestore
Ponuka motorov sa začína jednašestkovým objemom, maximum výkonu siaha na hodnotu 85 kW (115 k). Vozidlu s pohotovostnou hmotnosťou dodáva solídnu hybnú silu, podľa výrobcu vykúpenú kombinovanou spotrebou od 6,6 do 6,8 litra benzínu na 100 kilometrov. My sme počas jeho prevádzkovania spálili 7,6 litra benzínu na 100 kilometrov. Základná motorizácia je spriahnuitá s 5-stupňovým manuálom s jasnými dráhami zmeny kvaltov, pozdávalo sa nám aj prispôsobenie odstupňovania výkonovej charakteristike motora. Základom aktívnej jazdnej bezpečnosti je interaktívny podvozok IDS so zavesením predných kolies na vzperách McPherson a patentovanou zadnou nápravou s torznou priečkou. Sedan sprostredkúva vyvážené jazdné vlastnosti a zachováva si dobrú stopu aj pri dynamickejšom prekonávaní zákrut.
Technické údaje
Opel Astra Sedan 1.6 Ecotec
Motor benzínový štvorvalec
Zdvihový objem (cm3) 1598
Max. výkon (kW/k) pri (ot/min) 85 (115)/6000
Max. krút. moment (Nm) pri (ot/min) 155/4000
Maximálna rýchlosť (km/h) 191
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 11,7
Spotreba paliva
mesto/mimo/kombinovaná (l/100 km) 8,7/5,2/6,5
Objem kufra (l) 490
Objem nádrže (l) 52
Pohotovostná/užitočná hmotnosť (kg) 1306/424
Rozmery (mm) 4587x1753x1458
Rázvor (mm) 2703
Prevodovka 5-stupňová manuálna
Cena: od 574 900 Sk
Plusy:
• dynamický vzhľad
• solídna dynamika
• presné radenie
• dobre tvarované sedadlá
• solídna kapacita kufra
Mínusy:
• nízko položené ovládače kúrenia/vetrania
• absencia odkladacích priestorov