Dnes je štvrtok, 21 november 2024
|
Svet športovo-úžitkových áut je preplnený. K ich výrobe sa obrátili aj tie najtvrdohlavejšie automobilky, len aby zachytili trend a skúsili zabojovať o srdcia vodičov. Ako si v tej záplave áut vybrať tak, aby ste sa trocha vymanili z obyčajnosti a našli si niečo neopozerané? Spomínate si na SsanYong? Ten je medzi SUV starý harcovník a už si čo to preskákal, nuž a nejaký čas opäť poľuje aj v našich končinách a je vyzbrojený veľmi dobre.
Exteriér
Robustné SUV s kompaktnými rozmermi je aktuálne veľmi trendy a zdá sa, že ešte chvíľu bude. Výrobcovia ich vedia pripraviť v rôznych verziách. Zelených, svalnatých i racionálnych. Testovaný exemplár na prvý pohľad zaujme veľkými kolesami s páčivým dizajnom. Vozidlu vizuálne pasujú a pokojne sa môžu prihlásiť k mottu, kolesá robia auto. Nie je to však dominanta dizajnu. SsanYong totiž dotvára celkový dojem na každom kúsku svojej karosérie. Dizajnéri evidentne dali hlavy dokopy a zmiešali konzervatívny dizajn a odvážnymi nápadmi. Ak tým výrobca zamýšľal, že sa zapáči európskej klientele, zvyknutej na dominanciu nemeckej dizajnovej školy, tak trafil klinec priamo po hlavičke. Navyše do svojho diela primiešal línie, ktoré jednoznačne prezradia odkiaľ fúka vietor – z ďalekého východu a SsangYong sa za to nehanbí. Skvelé. Vyšší podvozok a ochranné plasty pôsobia sebavedomo. Na streche sú solídne upevnené pozdĺžne „lyžiny, “ na ktoré bude pre výletníkov zrejme upevňovaná aj truhla. Pri plnom obsadení Koranda sa zíde.
Interiér
Perličkou celého auta je v tomto prípade vyšperkovaný interiér. SsangYong už v základnej výbave ponúka rozsiahlu výbavu, ktorá by mala bežného vodiča uspokojiť. V našom prípade sme však dostali ešte viac a Korando nás pri dlhých cestách doslova rozmaznávalo. Aktívna bezpečnosť je na vysokej úrovni a s európskou konkurenciou si spokojne môže podať ruky. Neohrniete nos ani nad slušnou multimediálnou výbavou a poteší, že SsangYong nezaostáva spracovaním detailov, napojením rôznych materiálov a ani kvalitou povrchov. Vozidlo je pohodlné a budete sa v ňom cítiť ako v bavlnke v každej situácii. Vo veľkej miere za to môže práve zvolená výbava. Ďaleké služobné cesty alebo trčanie v zápche sa s Korandom stane časom, ktorý dostane posádka za odmenu.
Korando je využiteľné aj na výlety. Pasažieri si nájdu rozumný priestor aj na zadných sedadlách. Počas dlhých presunov padne vhod množstvo odkladacích priestorov a v prípade „sťahovania“ aj dobre členený, i keď priemerne veľký, batožinový priestor.
Vcelku však vo vnútri robí SsangYong dobrý dojem a to z hľadiska dizajnu, spracovania i využiteľnosti.
Jazda
Nie je to naše prvé Korando, ktoré sa objavilo v našich rukách a pri predchádzajúcich testoch sme si vyskúšali, že so správne namiešanou verziou je SsanYong veľmi schopný aj v teréne. Za označenie SUV sa teda nemusí hanbiť. Biely exemplár z fotografií bol obutý do letných, rýdzo asfaltových pneumatík, tak sme limity Koranda skúšať nešli. Správne SUV má byť totiž dobré v teréne (a na ten má jeden a pollitrová motorizácia dosť sily), ale aj na asfalte. Korando je vybavené voľbou režimov a tie fungujú veľmi dobre. Prestavia auto presne podľa gusta. Aj do terénu, ktorého sa netreba báť.
Korando si nechá páčiť drsné zaobchádzanie, ťažkú nohu i presúvanie sa do práce, neprekážajú mu dlhé trasy, diaľnica a ani okresné cesty. Vďaka prehľadnej karosérii a parkovacím pomocníkom si nemusíte lámať hlavu ani v meste. Agregát je spojený so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Ide o komfortnú kombináciu. Výkon motora je dostatočný a nezahanbí výrobcu, ani keď auto poriadne zaťažíte. Pre tých, ktorí si Korando vyberú ako auto do každého počasia a napríklad na ryby, tak SsangYong disponuje robustným podvozkom. Nesklame a mal by vydržať slušnú porciu kilometrov.
Vo verzii, ktorá sa nám dostala do rúk pôsobí Korando ako služobné auto s navoňaným interiérom. Odpustite nám preto, že sme ho nezablatili až po strechu. Úlohu dennodenného služobníka by mal SsangYong zvládnuť s obrovskou rezervou. Naše redakčné nároky si totiž dával s prehľadom na raňajky a ani raz sme ho neunavili. Treba priznať, že automobilka sa vybrala na lov do európskych vôd výborne pripravená.
Plusy
+ neopozeraný dizajn
+ výbava vozidla
+ pružnosť motora
+ robustnosť podvozka
Mínusy
-
Technické údaje
Motor - zážihový 4-valec
zdvihový objem – 1 497 cm3
výkon /kW/k/ot/min/ - 120/163/5 000 – 5 500
krútiaci moment /Nm/ot/min/ - 260/1 500 – 4 000
prevodovka – 6-stupňová automatická
zrýchlenie z 0 na 100 km /s/ – 12,0
max. rýchlosť - /km/h/ - 193
spotreba /mesto/mimo/kombinácia l/100 km/ - 8,2/6,0/6,8
dĺžka x výška x šírka /cm/ - 445,0/162,0/187,0
rázvor /cm/ - 267,6
celková hmotnosť /kg/ - 2 130
batožinový priestor /základný/sklopené sedačky /l/ - 551/1 248
objem palivovej nádrže /l/ - 50
základná cena vozidla od /€/ - 18 290,- €
cena testovaného vozidla /€/ neuvedená,- €
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |