Dnes je sobota, 23 november 2024
|
V spoločnosti mini vozidiel sa v ostatnom čase objavilo zopár zaujímavých noviniek. Automobilka Suzuki predstavila v Ženeve model Splash, ktorý prišiel zároveň na náš trh.
Vozidlo stojí na rovnakej platforme ako Opel Agila, avšak má svoju vlastnú identitu. Ide o úplne novo skonštruovaný automobil s cieľom vyraziť najmä do tesných mestských uličiek. Treba však povedať, že jazdí veľmi slušne aj na diaľnici.
Jasný cieľ
Pri mini formátoch automobilov sa konštruktéri snažia vytvoriť čo najideálnejší vnútorný priestor. Tak to bolo aj v prípade Splasha. Veľa sa dá urobiť aj stavbou karosérie, ktorá pri väčšej výške ponúka lepšie predpoklady na ponuku miesta. Tieto slová potvrdzuje aj línia bočných dverí. Z hľadiska uľahčenia nastupovania do vnútra majú v hornej oblasti vhodne zvolené dimenzie. Ďalším predpokladom je dômyselné využitie dĺžky kabíny tak, aby sa maximalizoval dĺžkový rozmer otvorov na prístup pasažierov do vnútra vozidla. Zadná partia má zvislo polohované úzke svetlá, vedľa nich sú dvere s nadpriemernou veľkosťou. Tie sa otvárajú vo veľkom prístupovom uhle a odhaľujú batožinový priestor s nadštandardnou kapacitou 202 litrov (na túto triedu). Pri niektorých výbavách je k dispozícii pod podlahou dodatočný priestor s objemom 36 litrov. Veľmi jednoduchým sklopením zadného deleného sedadla potom vznikne ideálna rovná ložná plocha.
Ergonomická súhra
Vo vnútri dostali priestor svieže farby, Splash ponúka aj solídny rozsah výbavy a bezpečnostnú štruktúru karosérie. Podľa stupňa výbavy sú k dispozícii podporné komfortné a bezpečnostné prvky. Radiaca páka má krátke a jednoznačné dráhy zmeny prevodových stupňov. Umiestnená je na vysunutej časti stredovej konzoly. Tu je relatívne menej miesta na pravé koleno. Veľmi solídne je aj množstvo odkladacích priestorov. Spokojnosť sa dá vysloviť aj pri posudzovaní dielenského spracovania a polohe stredovej konzoly, ktorá nesie ľahko dostupné prvky. Ich počet nie je veľký, čo uľahčuje obsluhu automobilu. Otáčkomer je uložený na nízkej nôžke a pripomína časy, keď sa do vozidiel táto súčiastka pridávala dodatočne. Teda je tu aj mierny náznak retro spomienok.
Pohyb vpred
Jednou z trojice pohonných alternatív je 1,2-litrový benzínový motor. Prezentuje sa v najmodernejšom ekologickom štýle. Vyprodukuje iba 131 gramov kysličníka uhličitého na jeden kilometer. Výrobca uvádza kombinovanú spotrebu 5,5 litra benzínu na 100 kilometrov. My sme odčerpali v kombinácii 6,2 litra na 100 kilometrov. S pohotovostnou hmotnosťou vozidla si poradí vo svižnom štýle, pri vyšších nárokoch na akceleráciu ho treba posúvať do vyšších oblastí otáčok. Veľmi solídne je odhlučnený, k tomu sa pridáva aj nízky aerodynamický hluk. Podvozok je naladený tak, aby poskytoval vozidlu dostatočnú stabilitu a primeraný komfort jazdy. Samozrejme, krátky rázvor sa prejavuje na zvlnenej ceste pohúpavaním. Celkovo vyznieva Splash ako veľmi vydarené auto, navyše pridáva moderný výzor.
Jozef Beníček
Foto – autor
Technické údaje
Suzuki Splash
Motor benzínový 4-valec
Zdvihový objem (cm3) 1242
Max. výkon (kW/k) pri (ot/min) 63 (86)/5500
Max. krútiaci moment (Nm) pri (ot/min) 114/4400
Maximálna rýchlosť (km/h) 175
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,3
Spotreba paliva
mesto/mimo/kombinovaná (l/100 km) 6,9/4,7/5,5
Objem kufra (l) 202/462
Objem nádrže (l) 45
Pohotovostná/užitočná hmotnosť (kg) 1065/420
Rozmery (mm) 3715x1680x1590
Rázvor (mm) 2360
Prevodovka 5-stupňová manuálna
Cena od 329 000 Sk s DPH
Plusy:
• dizajn
• jazdné vlastnosti
• nízky aerodynamický hluk
• odhlučnenie motora
• presné radenie
• variabilita
• ergonomické ovládanie
Mínusy:
• relatívne menej miesta na pravé koleno
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |