Dnes je štvrtok, 21 november 2024
|
Exteriér
Na prvý pohľad vypadá Karoq podobne ako Kodiaq, ale pri detajlnejšom pohľade z blízka je vidieť viacero rozdielov. Vpredu má Karoq hranatejšie svetlomety, má podstatne kratší zadný previs a koncové lampy v zadnej časti sú úplne iné. Pri bočnom pohľade sú celkové tvary menej hranaté.
Interiér
Nový model Škoda Karoq dosahuje perfektný vyvažovací účinok medzi kompaktnými rozmermi a veľkorysým priestorom. Sedenie na predných sedadlách je veľmi pohodlné a ponúka dôležité ergonomické úpravy, ktoré sme docenili hlavne pri dlhších trasách. Sedadlá sú výborne tvarované a sú potiahnuté kvalitnými matriálmi, čo dodáva interiéru závan prémiovosti, ale zadné sedadlá do úplnej roviny nesklopíte. Menším nedostatkom je menej miesta pre nohy na zadných sedadlách. To je spôsobené pozdĺžnym posunom jednotlivých segmentov.
Škoda Karoq je prvou Škodovkou, ktorá má k dispozícii individuálne programovateľný 9,2 palcový multimediálny displej s digitálnymi ukazovateľmi. Naväzuje tým na súčasný trend a zároveň prináša poslednú generáciu rôznych palubných systémov a konektivity
Motor
Škoda Karoq má zatiaľ v ponuke štyri motory – dva benzínové a dva naftové. My sme mali možnosť vyskúšať si nový motor 1.5 TSI s výkonom 150 koní /110 kW/ s technológiou odpojovania valcov, ktorý bol prepojený s automatickou sedemstupňovou prevodovkou DSG. To samotné odpojenie dvoch valcov, čo sa týka hlučnosti v kabíne, si ani nevšimnete. Upozorní to na Vás len oznamom na prednom displeji, že auto je momentálne v režime dvoch valcov. Boli sme samozrejme zvedaví na spotrebu a tú sme v meste mali medzi ôsmymi až deviatimi litrami a mimo mesta nám centrálny ukazovateľ ukazoval šesť až sedem litrov, čo sa na prvý pohľad nezdá ako nízka spotreba, ale musíme si uvedomiť, že tatranské cesty majú dosť kopcovitý profil, kde musíte neustále brzdiť a znova sa rozbiehať. No a bolo vidieť, že to odpínanie dvoch valcov, ku ktorému dochádza len sporadicky, nemá výraznejší vplyv na spotrebu.
Bezpečnosť a technológie
Tak ako sme už pri nových škodovkách zvyknutí, aj Karoq je „nabitý“ mnohými asistenčnými službami, ktoré kopírujú potreby zákazníkov a trhu, ako napríklad asistent jazdy v pruhoch, adaptívny tempomat s automatickým brzdením, udržovanie rýchlosti a odstupu od vozidiel pred Vami, sledovanie mŕtveho uhlu a únavy vodiča, čítanie dopravných značiek a roznávanie čelných kolízií s chodcami. No a ochranu pasažierov v automobile dokazuje aj fakt, že v testoch EURO NCAP dosiahol Karoq plný počet piatich hviezdičiek.
Plusy
+ nízka hladina vnútorného hluku
+ množstvo asistenčných služieb
+ vynikajúci podvozok
Mínusy
- menej miesta na nohy vzadu
- vyššia spotreba v meste
Technické údaje
Druh a zdvihový objem motora – benzínový 1498 cm3
výkon /kW/k/ot/min/ - 110/150/5000-6000
krútiaci moment /Nm/ot/min/ - 250/1500 – 3500
prevodovka – 7-stupňová automatická DSG
pohon – 4 x 2
zrýchlenie z 0 na 100 km /s/ – 8,6
max. rýchlosť - /km/h/ - 203
spotreba /mesto/mimo/kombinácia l/100 km/ - 6,6/5,4/4,7
dĺžka x výška x šírka /cm/ - 438,2/160,3/184,1
rázvor /cm/ - 263,8
celková hmotnosť /kg/ - 1934
batožinový priestor /základný/sklopené sedačky /l/ - 521/1630
základná cena vozidla od /€/ - 19.770,- €
cena testovaného vozidla /€/ - 25.270,- €
text a foto: Autosalón
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |