Dnes je štvrtok, 21 november 2024
|
Aj keď sa zdá, že veľkým SUV začína biť umieračik, mestským crossoverom sa na trhu stále darí. Automobilky so schopnosťou počúvať motoristov to dobre vedia a hrajú im na city.
Škoda Kamiq je úspešný mladoboleslavský produkt, ktorého revírom je podľa proporcií hlavne mladá rodina s jedným potomkom alebo aktívny pár, ktorý si rád užíva výlety aj za hranicami mesta. Mestskú náturu Kamiq neskrýva a vidieť to aj v ponuke motorizácií, kde hrajú hlavné husle benzínové agregáty. Nám sa do ruky dostal trojvalec s objemom jeden liter, teda už podľa prvého počutia mestský špecialista. Popritom však konfigurátor testovacieho vozidla popustil uzdu fantázii a zaškrtol aj výbavu Scoutline. Čo prináša Scoutline a stačí mu vychudnutý jednoliter?
Exteriér
Karoséria je hlavným nositeľom poznávacích prvkov verzie Scoutline. Matné ochranné lišty blatníkov, predné „lízatko“ pod nárazníkom v striebornej farbe a v tom istom spracovaní aj zadný difúzor. Zadné LED svetlá, dizajnovo vydarené sedemnásť palcové kolesá alebo za príplatok osemnástky a emblém Scoutline. To sú poznávacie prvky výbavy, ktorá dodala Kamiqu viac dobrodružného vzhľadu. Ostro rezané hrany, hrdinský pohľad a pevný postoj. Kamiq vyzeral aj bez týchto doplnkov veľmi dobre, s nimi však ešte o kúsok lepšie. Dizajnovému oddeleniu Škody v ostatných rokoch ide karta a v kategórii crossoverov výnimočne.
Interiér
Kamiq je skonštruovaný umne. V Škodovke poznajú nejaký fígeľ, ktorým posúvajú svoje modely na kraj triedy a vďaka tomu robia svoje autá priestrannejšie ako je konkurencia. Tam pridajú milimeter, tam liter, tam posunú kúsok rázvor a tam zase nájdu nejaké, pre nich typické, „simply clever“ riešenie. Možno je to rozmar rozmaznaného novinára, ale pri Škode nikdy nemusím myslieť, či mám pri sebe škrabku na námrazu alebo tašku na nákup či niečo, čím podopriem fľaše v batožinovom priestore. Kamiq sa môže hrdiť skrytou škrabkou pri hrdle nádrže a premysleným sieťovým programom v batožinovom priestore, ktorý má slušných 400 litrov. Priestor na nohy si nájde pasažier na každom sedadle. Aj keď vzadu ide o pohodlie s ručením obmedzením.
Výbava Scoutline posúva vpred aj interiér. Špeciálne vzdušné čalúnenie je ideálnym riešením v teplých dňoch. V zime naopak viacstupňové vyhrievanie sedadiel zohreje aj tých najväčších zmrzlíkov. Testovaný exemplár mal obklady palubnej dosky s výzorom dreva, čo pridalo veľmi dobre vybavenému Kamiqu puncu prémiovosti. S tým ide ruka v ruke dobré dielenské spracovanie. Pri podrobnom prezeraní si detailov a spojov rôznych materiáv treba uznať, že v kvalite v Mladej Boleslavi nepoľavujú.
JAZDA
Neutrálne, až nudné jazdné vlastnosti umocňuje výborné odhlučnenie interiéru. Vďaka tomu nepoznať, že pod prednou kapotou pracuje trojvalec. V spojení s automatickou prevodovkou ide o komfortné vozenie bez rušivých elementov. Litrový agregát pôsobí agilne, na pridanie plynu reaguje s menším omeškaním, čo však vyrieši športový režim. Dynamika vám teda nebude chýbať. Naopak, trojvalec má v sebe prudkosť malého retrievera, ktorá mu v mestskej premávke dáva výhodu, ak sa teda vo vás skrýva šprintér. Niekedy je tátp vlastnosť aj rušivá. Pribúdajúcimi otáčkami síce zvoľní, ale s veľkou rezervou sa šplhá až k diaľničnému tempu. Automatická prevodovka je dobre sprevodovaná. Drží otáčky rozumne na uzde a s kickdownom zbytočne neotáľa. Bude však na vás, aká bude spotreba. Priemer atakujúci sedem litrov je výsledok jazdenia v ľahkom teréne, diaľničnou rýchlosťou a krátkymi mestskými presunmi. Ak si udržíte pod uzdou apetít vašej pravej nohy a budete jazdiť poväčšine medzimesto, benzínový agregát sa uspokojí aj s hodnotou pod šesť litrov.
Výbava Scouline do jazdných vlastností nijako nezasahuje. Je to oblek alebo lepšie povedané kostým, ktorý bude hrať na vaše city. Autu dodáva šmrnc. Kamiq vyzerá skutočne dobre. Ak by ste však čakali, že s menom Scout príde aj dobrodružnejšia povaha, tak nie. Kamiq je stvorený predovšetkým do mestskej džungle, pohon všetkých kolies preto v ponuke nenájdete. Na druhej strane, so všetkými nástrahami zimy sme si poradili a to sme Kamiq nešetrili. Stačí dobré pneumatiky a trocha šoférskeho umu.
Plusy
+ kvalita spracovania
+ bohatá výbava
+ dizajn
+ neutrálne jazdné vlastnosti
+ veľkosť vnútorného priestoru
Mínusy
- citlivosť spotreby na zmeny zaťaženia
- vyššia cena
Technické údaje
Motor - zážihový 3-valec
zdvihový objem – 999 cm3
výkon /kW/k/ot/min/ - 81/110/ 5 000 - 5 500
krútiaci moment /Nm/ot/min/ - 200/ 2 000 - 3 000
prevodovka – 7 rýchl. automatická
zrýchlenie z 0 na 100 km /s/ – 10,2
max. rýchlosť - /km/h/ - 193
spotreba /mesto/mimo/kombinácia l/100 km / 7,0 - 7,7/4,8 - 6,0/5,5 - 6,8
dĺžka x výška x šírka /cm/ - 421,1/153,1/179,3
rázvor /cm/ - 265,1
celková hmotnosť /kg/ - 1 760
batožinový priestor /základný/sklopené sedačky /l/ - 400/1 395
objem palivovej nádrže l/ - 50
základná cena vozidla od /€/ - 22 590,- €
cena testovaného vozidla /€/ - 22 590,- €
Text a foto: Samuel Vanko
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |