Dnes je sobota, 23 november 2024
|
Nie je to tak dávno, čo sme sa vyjadrili, že segment mestských crossoverov sa neustále rozrastá. A ani značku Seat to neobišlo. Po uvedení modelu Ateca prišla koncom minulého roka na trh s novým modelom – mladšou a zároveň menšou Aronou, ktorá nahradzuje vo výrobnom programe Seat Ibiza.
Exteriér
Seat Arona má v sebe zakomponované už typické prvky pre Seat – tvar LED svetlometov, prednú masku, bočné linky a ostro zrezanú zadnú časť karosérie. Tieto prvky dopĺňa možnosť výberu až zo 68 možných kombinácií farieb karosérie s možnosťou vybrať si inú farbu spodnej časti karosérie a inú farbu pre strechu. Karoséria má k dispozícii 10 farieb a strecha môže byť v šedej, čiernej alebo oranžovej farbe, alebo aj vo farbe karosérie. Veľmi pekným detailom je grafický prvok „X“, ktorý je vlisovaný do karosérie.
Interiér
Keď sa dostaneme do vnútra Arony, tak zistíme, že tu nie je žiadna pochybnosť o kvalite prevedenia. A aj keď patrí k menším automobilom, poteší dostatočne veľkým priestorom a to nielen na predných, ale aj zadných sedadlách. Dokonca aj tí, ktorí majú nad 190 cm, budú mať nad hlavou a pred nohami ešte dostatok miesta. Predné sedadlá majú dostatočne dlhé sedáky s dobrým bočným sedením. Za pochvalu stojí aj množstvo odkladacích priestorov. Celkovo pôsobí interiér útulne, ale je pomerne jednoduchší a na svoje si prídu skôr konzervatívne naladení jednici.
Dominantou palubnej dosky je veľký 8“ palcový display, ktorý je veľmi prehľadný a okrem rádia a eqvalizéru skrýva aj informácie o vozidle, stave vozidla, spojení s telefónom, alebo si môžete na ňom urobiť ďalšie nastavenia. Display je doplnený o dva mechanicky otočné ovládače. Menším nedostakom je, že palubná doska nie je mäkkčená.
Kufor má 400 l, čo je o 45 litorv viac ako mala Ibiza. Výhodou ale je, že je dvojposchodový a viete si ho prispôsobiť podľa svojej chuti. No a že má aj rezervné koleso, tak to už býva veľmi málo obvyklé.
Motor
Arona sa dodáva v dvoch 3-valcových verziách a v troch štôrvalcových. My sme mali možnosť vyskúšať si trojvalcovú verziu 1,0TSI s výkonom 85 kW spojenú so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Trojvalec je síce trochu počuť, hlavne pri rozbiehaní, ale naše obavy, že tento motor bude mať problémy pri zrýchľovaní sa nepotvrdil. Dokonca aj keď do automobilu posadíte plný počet osôb, jeho výkon je dostatočný. Škoda, že pohon všetkých kolies nie je dostupný pri žiadnej motorizácii, ale to vlastne ani neprekáža. Úlohou tohto malého crosoveru nie je zdolávať terén.
Plusy
+ nízka hladina vnútorného hluku
+ pohodlné sedadlá
+ dojazdová rezerva
Mínusy
- nie je mäkkčená palubná doska
- len pohon prednej nápravy
- nie je zakrytá spodná časť dverí /zašpinenie nohavíc/
Technické údaje
Druh a zdvihový objem motora – benzínový 998 cm3
výkon /kW/k/ot/min/ -
krútiaci moment /Nm/ot/min/ 250/1500 – 3500
prevodovka – 7-stupňová automatická DSG
pohon – prednej nápravy
zrýchlenie z 0 na 100 km /s/ – 10,0
max. rýchlosť - /km/h/ - 182
spotreba /mesto/mimo/kombinácia l/100 km/ - 5,7/4,5/5,0
dĺžka x výška x šírka /cm/ - 413,8/155,2/178,0
rázvor /cm/ - 256,6
celková hmotnosť /kg/ - 1730
batožinový priestor /základný/sklopené sedačky /l/ - 400/
základná cena vozidla od /€/ - 12.990,- €
cena testovaného vozidla /€/ - 18.190,- €
text a foto: Autosalón
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |