Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 
Zobraziť iba značku:

Renault Twingo 1,2 16V 75 k Dynamique Quickshift

9.9.2012

Príchod prvého Twinga vyvolával na tvárach okoloidúcich úsmev nad malým a veselým autíčkom, ktorý ostal mnohým na tvári aj po nasadnutí dovnútra, pretože každého prekvapil aj na svoju kategóriu priestranným a variabilným interiérom. Nadchýňalo aj jazdnými vlastnosťami, ktoré pripomínali motokáru. Druhá generácia v prvej fáze však veselosť tohto autíčka potlačila, no s vydareným faceliftom sa Renault teraz akoby vrátil v čase a Twingo opäť vyčarúva úsmev na tvárach a to aj vďaka verzii vo fialovej metalíze s hviezdičkami, na akej sme jazdili my...

Exteriér

Všetky modely Renaultu postupne prechádzajú faceliftom a rovnako aj Twingo s veľkým znakom uprostred čierno lakovanej prednej masky jasne dáva najavo príslušnosť k značke. Okrem zvýraznenia svojej identity dostalo aj väčšie stretávacie svetlá doplnené o nemenej veľké okrúhle kryty hmlových svetiel určených pre denné svietenie. Pod nimi dostal svoje miesto aj otvor pre prístup vzduchu k chladiču, ktorý sa ťahá až k spodnej časti nárazníka a „papuľa“ pôsobí dynamickejším dojmom. Faceliftom, aj keď nie až tak výrazným, prešla aj zadná časť vozidla, kde na vypuklé veko batožinového priestoru pribudli svetlá spiatočky a to prestalo pôsobiť „dodávkovým dojmom“.

 

Interiér

Ten neostal dobrej povesti Twinga nič dlžný a stále pôsobí veľmi príjemne a vzdušne. V nami testovanej verzii „Dynamique“ ešte navyše príjemne pôsobili prvky, ktoré poznáme skôr z kategórie áut inej triedy. V triede mini áut sa často nestretávame s lakovanými prvkami palubnej dosky, alebo dokonca „kožou“ potiahnutým a červenou niťou prešitým centrálnym informačným panelom. Samozrejmosťou v tomto stupni výbavy je aj kožou potiahnutý a dobre tvarovaný veniec volantu, spoza ktorého sa na vodiča „pozerá“ otáčkomer.

 

Predným sedadlám by sa zišli o niečo väčšie sedáky. Operadlá sú však príjemne tvarované a sedadlá sú celkovo o čosi tvrdšie, ako by sme mohli u auta  francúzskej výroby očakávať.

 

Cez dvoje veľké dvere sa do priestranného interiéru nastupuje dobre,  nie je problém ani so vstupom na zadné sedadlá. Tie sú doplnené o systém ISOFIX, ktorý umožňuje bezproblémovo  upevniť  detskú sedačku a usadiť do nej dieťa. Pri tejto príležitosti musíme spomenúť, že sme ocenili kožou potiahnuté chrbty predných sedadiel, ktoré dieťa usadené v sedačke s ľahkosťou a radosťou zašpiní. Dvojdverová koncepcia poskytuje výhodu aj v tom, že sa nemusíte obávať toho, že ste zabudli aktivovať detskú poistku a  „krpec“ vám otvorí zadné dvere, alebo okná.

 

Samozrejmosťou v Twingu sú prakticky vymyslené dve zadné sedadlá, ktoré môžete nezávisle na sebe posúvať, sklápať, vyklápať a vytvoriť si tak podľa potreby miesto v batožinovom priestore, alebo priestor pre dlhonohých pasažierov.

 

V autíčku, ktoré je určené skôr pre mladých, je príjemné vidieť a zažiť množstvo multimediálnych možností, ako pripojenie USB zariadenia, vstup „AUX“, pripojenie audio zariadení a telefónu cez Bluetooth. Všetko sa dá s autom veľmi jednoducho spárovať a ovládať logicky riešeným ovládačom pod volantom. Rovnako tak jednoducho dokáže vodič, aj bez hodinového štúdia manuálu, ovládať aj tempomat, ktorého tlačítka na volante sú pre „renaulťákov“ bežnou záležitosťou.

 

Jazda

Stará dobrá jednadvojka so šestnástimi ventilmi a 75 koňmi dáva malému autu dostatočnú dynamiku, ktorá na malé mestské autíčko akurát stačí a určite sa netreba obávať ani toho, že by ste boli na mestskom diaľničnom obchvate, alebo na diaľnici tým najpomalším. Skôr naopak. Podvozok je výborne vyladený a aj napriek tomu, že podvozková platforma je staršieho dáta (Clio II), tak Twingo zostáva tou motokárou na cestách, ktorú len tak nejaká zákruta, alebo prudká zmena jazdného pruhu, neprekvapí . Na 15“ diskoch so širokými pneumatikami sedí ozaj ako prilepené. Na slovenských „kvalitných“ cestách je však jeho podvozok trocha rozhádzaný, ale to je daň za kratší rázvor pri každom malom aute a nezostáva nič iné, iba si na to zvyknúť...

 

Quickshift – vychovávateľ...

Po prvom usadnutí za volant s trocha vyšším posedom, naštartovaní a šliapnutí na plynový pedál človek začína rozmýšľať či mu niečo neušlo a ako sa to vlastne má jazdiť s robotizovanou prevodovkou? Za studena totiž prevodovka vytáča motor do vysokých otáčok až tak, že nakoniec radšej ťuknete do radiacej páky a prehodíte na vyšší prevodový stupeň sami...

 

Po pár mestských kilometroch vás prevodovka vychová do takej miery, až zabudnete, že stupeň výbavy je Dynamique a miesto zbesilého šliapania na plynový pedál ho budete iba hladkať a potom sa prevodovka odvďačí plynulým preraďovaním bez zbytočného vytáčania a tvrdého radenia prevodov.

Pri dynamickej jazde je vhodnejšie prepnúť prevodovku na manuál a určovať si radenie pekne klasicky, no aj tu treba brať do úvahy, že robotizovaná prevodovka predsa len preraďuje pomalšie, než by bolo vhodné. Takže aj pri podraďovaní a predbiehaní si treba akciu dostatočne vopred naplánovať a pre istou pozerať, či sa náhodou pri predbiehaní nepripletiete do cesty nejakému rozbehnutému SUV.

Možno sa vám natíska otázka: prečo vlastne Quickshift? Nuž zrejme preto, aby nás práve on rýchlo naučil, že v meste máme jazdiť predpisovo a preraďovať pokojnejšie ...

 

Záver

Twingo už od prvej série bolo vnímané skôr ako malé autíčko pre mladých, alebo ako druhé auto v rodine, s ktorým partnerka odvezie deti do škôlky, nahádže pár tašiek s nákupom do kufra a ten „chlap“ v rodine si ho občas len tajne požičia a vyblázni sa ako malý chlapec na motokáre. Aj Twingo druhej generácie po facelifte je presne takým autíčkom, ktoré je už síce o niečo dospelejšie, ale stále rovnako hravé.

 

Twingo ostáva dobrou voľbou práve pre tie mamičky, alebo študentky, ktoré sa potrebujú skôr presúvať po meste, alebo iba občas skočiť za kamarátkou kúsok za mesto. „Kočky“ sa nemusia báť, že by sa ich autíčko na parkovisku v dave iných áut stratilo. Môže byť totiž vždy úplne výnimočné aj vďaka možnostiam personalizácie v podobe rôznych polepov karosérie  (v našom prípade to boli hviezdičky). A bonusom môže byť aj to, že sa vďaka mnohým doplnkom dokážu odlíšiť od susedy, ktorá si ho kúpi v rovnakej farbe. A prečo hovoríme stále o majiteľkách? Lebo pre chlapcov je určené Twingo RS...

 

Text a foto: Vladimír Michal

 

PLUSY

+ vnútorný priestor

+ stabilita podvozka

+ variabilita exteriéru

 

MÍNUSY

- veľkosť sedákov

 

 

 

 

Technické údaje:

Motor

4/16 benzín viacbodové vstrekovanie


Zdvihový objem (cm3)
1 149

Výkon (kW/k/ot/min)
55/75/5 500



Krútiaci moment (Nm/ot/min)

107/4 250

Pohon

Predných kolies

Prevodovka

5-stupňová robotizovaná Quickshift

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
13,6

 

Maximálna rýchlosť (km/h)
172

 

Spotreba (mesto/mimo/kombinácia l/100 km)
7,3/4,7/5,6


Dĺžka x šírka x výška (cm)
368,7 x 194,9 x 147

Rázvor (cm)
236,7

Objem batožinového priestoru (l)
posuvné sedadlá 165-285/959

Pohotovostná hmotnosť (kg)
1 030

Celková hmotnosť (kg)
1 370

Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové/bubnové

 

Emisie CO2 (g/km)
130

Cena vozidla od (€)

7 790

 

Cena testovaného vozidla (€)

11 450
 

© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén