Dnes je utorok, 3 december 2024
|
V nižšej strednej triede preferujú slovenskí motoristi najmä päťdverové prevedenie a veľký priestor zabalený vo vkusnom obale – a to sa Renault Grandtour snaží splniť vo všetkých smeroch. Vo svojej kategórii patrí k najmenším a zároveň najširším „kombi“ a to hlavne priaznivo vplýva na jeho stabilitu.
Exteriér
Francúzske autá sú povestné tým, že ich dizajn je nestarnúci a máme dojem sa to bude týkať aj súčasného Meganu. Už keď sa pozriete na priložené fotografie, tak Vás presvedčia o tom, že ani po mnohých rokoch nebude vypadať nudne. A to nielen tým, že sa podobá na svojho staršieho brata, ktorým je Talisman a ktorý po svojom uvedení na trh dostal vo Francúzsku cenu za najkrajšie auto roka 2015. Oproti hatchback-u, z ktorého sa vlastne karosárska verzia kombi rozrástla, je Grandtour o zhruba 27 cm dlhší a rázvor kolies je o 4 cm dlhší. To má veľký vplyv na veľkosť kufra, ktorého obsah sa tým zvýšil o 138 litrov.
Pri pohľade spredu nás zaujali veľké nasávacie otvory – nie sú to žiadne falošné, ale otvory na chladenie bŕzd, ale je to na úkor hmloviek. Športový výzor ešte dopĺňajú elegantné nárazníky. Zvonka na nás podľa kvalitne prevedených detailov pôsobí, ako by bol z „prémiového“ segmentu, ale, ako je to vo vnútri?
Interiér
Vo vnútri Megane Grandtour to vypadá takmer ako vo väčšom Talismane. Keby nebolo v kabíne menej miesta na sedenie a zopár odlišných ovládaní, ani by ste si nevšimli v akom aute sedíte. Tu je predovšetkým zmena v tom, že klimatizáciu, výšku jej teploty a prúdenie vzduchu si nastavujete mechanickými ovládačmi. To má veľkú výhodu oproti „nastavovaniu“ cez 7“ palcový dotykový displej, pretože tieto funkcie sú veľmi často používané a „preklikávať“ sa cez dotykové ikony a za jazdy býva dosť nebezpečné, nehovoriac o tom, že si veľmi rýchlo môžte tento nádherný displej zašpiniť. Stačí, že cez neho nastavujete systém Multi-Senese. Táto technológia Vám umožňuje vybrať si z 5 jazdných režimov podľa Vašej aktuálnej nálady a požiadaviek. Každý z režimov má špecifické nastavenia odozvy motora reakcie automatickej dvojspojkovej prevodovky EDC, zvuku motora, účinnosti posilňovača riadenia, osvetlenia interiéru a masáže sedadla vodiča . Keď sme už pri tých sedadlách, tak tie majú výraznú bočnú oporu a posed na nich je silný a stabilný. No a na zadných sedadlách nechýbajú kovové úchyty na detské autosedačky.
Už v nadpise testu sme Grandtour nazvali sebavedomým rodinným pomocníkom. Prišlo nám to vhod po otvorení zadnej kapoty, kde sa nám ukázal objem batožinového priestoru „len“ 521 litrov, ale po veľmi jednoduchom sklopení zadných sedadiel sa tento priestor zväčšil až na 1504 litrov. Piate dvere sa otvárajú veľmi ľahko a po ich otvorení sa pod ne schová aj štandartná osoba do výšky 180 cm. Kufor má pravidelný tvar a ani nakladacia hrana a ani otvor nespôsobujú žiadne tažkosti pri nakladaní tovaru.
Motor
Pod kapotou sme mali 1,2 litrový štvorvalec. Čo nás potešilo bolo to, že napriek neustálemu „downsizingu“ všetkých automobiliek, Renault v tomto prípade nepoužil „umrnčaný“ trojvalec. V tomto prípade je to motor s nízkym objemom, ale s vysokým výkonom. Čo sa týka priemernej spotreby, tak su nám ju, už ako pri všetkých testovaných automobiloch, nepodarilo dosiahnúť, ale spotreba tesne pod hranicou 6 litrov je na naše preplnené a zničené cesty veľmi dobrý výsledok. Za zmienku tiež stojí, že motor je veľmi tichý a pri rýchlosti približne 100 km počujete už len hluk vetra z oblasti A stĺpika.
Plusy
+ atraktívny dizajn
+ precízne spracovanie interiéru
+ nízky hluk v kabíne
+ head-up displej
+ HiFi systém Bose
Mínusy
- treba si zvyknúť na ovládanie multimediálneho systému
- trochu hlučnejší podvozok pri prejazde nerovností
- náchylnosť displeja k odtlačkom prstov
Technické údaje
motor zážihový radový
zdvihový objem - 1198 cm3
výkon /kW/k/ot/min/ - 97/130/5500
krútiaci moment /Nm/ot/min/ - 205/2000
prevodovka – dvojspojková 7-stupňová automatická
pohon – predná náprava
zrýchlenie z 0 na 100 km /s/ – 11,7
max. rýchlosť - /km/h/ - 197
spotreba /mesto/mimo/kombinácia l/100 km/ - 6,8/4,8/5,5
dĺžka x výška x šírka /cm/ - 462,6/144,9/205,8
rázvor /cm/ - 271,2
celková hmotnosť /kg/ - 1524
batožinový priestor /základný/sklopené sedačky /l/ - 521/1504
základná cena vozidla od /€/ - 14.480,- €
základná cena/ cena testovaného vozidla /€/ - 19.840,- €/25.340,- €
text a foto: Autosalón
MG HS 1.5T28.11.2024 |
JEEP GRAND CHEROKEE28.11.2024 |
CITROEN C3 TURBO 100 S&S28.11.2024 |
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |