Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 
Zobraziť iba značku:

Renault Mégane Grandtour 1,3 TCe: S novým „srdcom“ pod kapotou...

13.8.2019

Renault Mégane je modelom, ktorý automobilka môže oprávnene označovať za žiadaný. Ten, kto si vedel do neho vybrať dobrú motorizáciu s ním dokáže bez väčších problémov jazdiť aj desaťročia. Verzia kombi je navyše aj praktickou alternatívou. Ostatná evolúcia exteriéru tohto modelu je opäť dizajnovo vkusná, a keď sme si boli prevziať jeho čiernu verziu, museli sme uznať, že táto farba mu naozaj pristane. Farba je však druhoradá, nás totiž najviac zaujímalo ako si Mégane rozumie s aktuálnym pohonným agregátom s objemom 1,3 litra...

Čo čaká vo vnútri?

U značky Renault už azda ani neprekvapí, že vpredu vodiča a spolujazdca vždy privíta pár výnimočne dobre tvarovaných a pohodlných sedadiel. Škoda len, že „koža“ na ich najexponovanejších častiach zjavne prezrádza, že je produktom chemickej alchýmie, ktorý veľmi pravdepodobne, už po niekoľkých rokoch aktívneho používania nebude vyzerať práve najlepšie...

Za všetko ostatné – v prednej časti interiéru – môžeme Renault pochváliť. Ergonómia je zvládnutá dobre. Ovládacie prvky sú v dosahu, škoda len, že klasicky mechanických tlačidiel a kruhových voličov je vďaka veľkému dotykovému displeju primálo. Uznáme však, že na to, že na malé dotykové plôšky budú musieť triafať slovenskí vodiči na rozbitých cestách, tvorcovia z francúzskej automobilky myslieť logicky nemohli...

Už po posadení sa sme si s veľkou radosťou všimli, že k dispozícii zostala aspoň poctivá ručná brzda, za ktorú môže kedykoľvek zatiahnuť aj pozornejší spolujazdec, ak by bol vodič náhle zdravotne indisponovaný. Nehovoriac o tom, že „mechanika“ umožňuje skúseným vodičom využívať dokonale potenciál motora, ktorého elektronika sľubuje aj športový režim. Ale o tom, až nižšie...

Sedenie v druhom rade sedadiel je tiež pohodlné a bez výrazných obmedzení sa na ňom odvezie dvojica pasažierov s výškou aj nad 180 centimetrov.

Pre batožinu je určený objem 521 litrov, ktorý sa dá jednoduchým sklopeným zadných operadiel (páčkami, ktoré sú ľahko prístupné na bokoch batožinového priestoru) zväčšiť na hodnotu 1504 litrov. Po sklopení operadiel do auta dostanete aj úzke predmety s dĺžkou až 2,70 metra.

Praktická je aj variabilita dna, ktoré sa dá výškovo nastavovať a má aj deliacu priečku, ktorá sa veľmi jednoducho vyklápa a dokáže udržať náklad na mieste aj pri prudkom brzdení. K modelu dodáva výrobca aj elastickú sieť, pod ktorou možno zafixovať náklad tak, že sa jej cípy pripnú na niektoré z kovových očiek, ktoré sú v priestore pevne zabudované.

Nový motor? Stojí za zváženie!

Nový motor má označenie TCe 140 GPF. Prepĺňaný benzínový agregát má výkon 103 kW (138 koní) a maximálny krútiaci moment 240 Nm. Ten dosahuje už od 1600 otáčok.

Nás motor veľmi prekvapil svojou akustickou kultivovanosťou. Jeho zvuk sa dovnútra takmer nedostával, a tak sme neraz nevedeli, či ho náhodou už aj počas jazdy nezastavoval aktívny systém štart-stop. Nie, naozaj nezastavoval, motor fungoval spoľahlivo aj napriek svojej tichosti.

V začiatku testu sme spomínali aj režim Sport. To, že ho má vodič aktivovaný indikuje červené podsvietenie digitálneho otáčkomera. V tomto režime sme sa úplne zbavili „komplexu“, že jazdíme s relatívne maloobjemovým motorom. Jazda je aj vďaka primerane komfortnému podvozku zábavná a dokáže byť aj veľmi dynamická. Tlmenie priečnych nerovností je slušné, neprekážajú ani veľké kolesá. Sebavedomie pri dôrazných nájazdoch do ostrých zákrut vodičovi poskytuje a väčšia šírka pneumatík.

Agregátu pri dynamike pomáha presnosť manuálnej 6-stupňovej prevodovky (aj tá totiž prešla významným vývojom a je oproti predchádzajúcim generáciám je až podstatne lepšia). Vďaka nej skúsený vodič dokáže „súkať“ rýchlostné stupne v tempe, aké si pri športovej jazde predstavuje. Ale aby sme boli stále objektívni – hoci sa nemeckým manuálom už vyrovná, na japonskú presnosť stále ešte celkom nemá...

Príjemne agilný motor nás pozitívne prekvapil hodnotami spotreby. Pri týždňovom testovaní v meste, no aj na diaľniciach a „okreskách“ si z nádrže za každých 100 kilometrov vyžiadal v priemre 6,9 litra benzínu. Pri snahe o šetrnú jazdu sa nám odmenil údajom palubného počítača – 5,5 l/100 km. A to na rodinné kombi naozaj slušný údaj. A zároveň dôkaz, že nový motor sa značke Renault naozaj vydaril...

Resumé

Mégane si aj vo verzii kombi s novým motorom veľmi dobre rozumie. Benefitmi, ktoré môžu zavážiť pri rozhodovaní sú: pohodlie a nízka spotreba. Kompletnú  fotogalériu  k testu nájdete na linku: www.stellacentrum.sk/testy-aut/renault-megane-grandtour-1-3-tce-s-novym-srdcom-pod-kapotou/

 

 

Foto: Andrej by Canon

Text: www.stellacentrum.sk

 

 

PLUSY

+ odhlučnenie interiéru
+ dobrý motor a spotreba
+ ešte stále poctivá
ručná brzda
+ exteriér
+ pohodlie na predných sedadlách
+ variabilný batožinový priestor
+ pohodlný podvozok

MÍNUSY

- veľmi aktívna funkcia štart-stop
- zložité dotykové ovládanie klimatizácie
- lacno pôsobiace časti umelej kože na sedadlách

 

 

Technické údaje:

Motor

benzínový 4-valec

 

Zdvihový objem (cm3)
1333


Výkon (kW/k/ot/min)
103/5 000


Krútiaci moment (Nm/ot/min)

240/1 600
 

Pohon

prednej nápravy
 

Prevodovka

6-stupňová mechanická
 

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
9,8

 

Maximálna rýchlosť (km/h)
205

 

Spotreba podľa výrobcu (kombinovaná l/100 km)
6,1 – 6,6


Dĺžka x šírka x výška (mm)
4626 x 1814 x 1449


Rázvor (mm)
2712


 

Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové

 

Objem nádrže (l)

47

 

Objem batožinového priestoru (l)

521/1504

 

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1287

 

Užitočná hmotnosť (kg)
462

 

Cena vozidla od (€)

14 990

 

Cena testovaného vozidla (€)

18 740
 

 

© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén