Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 
Zobraziť iba značku:

RENAULT CLIO R.S. LINE: zábavný a skromný

8.11.2019

Clio je v portfóliu francúzskej automobilky fenomén. Vo svojej najnovšej generácii posúva schopnosti malého mestského auta poriadne vysoko. Najskôr nás príjemne prekvapilo a na konci testu nám bolo ľúto, že ho musíme vrátiť. Vo verzii R.S. Line síce trocha klame drsným zjavom, no to mu rýchlo odpustíte.

Exteriér

Tí, ktorí sa v produkcii Renaultu vyznajú sa nechajú vyprovokovať dvoma čarovnými písmenami R.S., ktoré boli privilégiom najšpičkovejších verzií Méganu či samotného Clia. Skôr, ako preskočíte na technické údaje, rýchlo sa zastavte a emblém dočítajte dokonca. Za R.S. je ešte Line, Clio má teda prvky, ktoré sa hrdo hlásia k oddeleniu Renault Sport, no pod prednou kapotou tlčie mierumilovné srdce. Karosériu zdobia špeciálne kolesá s rozmerom 17-palcov. Tie výdatne pomáhajú stabilite pri rýchlych prejazdoch zákrut. Predný nárazník má výraznejšie tvary a tie podčiarkuje lišta odkazujúca na kráľovnú motoršportu F1. Sivá lišta v tej istej farbe, ako je predná, je použitá aj na zadnom nárazníku a pripomína difúzor.

Interiér

R.S. Line je cítiť hlavne v interiéri. Anatomicky tvarované sedadlá pri jazde držia telo ukážkovo. Sedí sa v nich pohodlne a vydržíte za volantom stovky kilometrov. Pri hľadaní dobrého posedu za volantom sa chvíľu zdržíte, no keď ho nájdete, dostanete auto perfektne do rúk. Sedadlá sú prešívané červenou niťou a červené linky sú použité aj na výduchoch klimatizácie, či na volante. Súčasťou tejto výbavy je vlastne všetko, čo sa do malého auta dá zmestiť. Výborná audio sústava, automatická klimatizácia, automatická prevodovka a celá fúra bezpečnostných asistentov. Jazda v malom Cliu tak pohodlím pripomína vyššie triedy, napriek tomu, že priestorovo svoju triedu neoklame. Veľmi pôsobivo vyzerá čierna stropnica.

Objem batožinového priestoru 391 litrov je dobre využiteľný a ľahko prístupný. Sedenie na zadných sedadlách je v rámci triedy dostatočne komfortné, vysokí pasažieri sa za dospelým vodičom a spolujazdcom budú musieť trocha uskromniť.

Interiér vyzerá hodnotne. Môže za to bohatá výbava a celkom slušné remeselné spracovanie. Spoje medzi rôznymi materiálmi sú vierohodné a obklady pripomínajúce karbón zvyšujú výnimočnosť Clia.

Jazdné vlastnosti

Najväčším prekvapením sú jednoznačne jazdné vlastnosti. Tie poskočili míľovými krokmi. Malé Clio je sebaisté a vynikajúco tlmí nerovnosti. Podvozok zvláda drsnejšie zaobchádzanie, športovú jazdu a tiež náročný povrch mestských komunikácií. Podvozok je dostatočne čitateľný, jemne nedotáčavý a dá sa mu dohovoriť plynovým pedálom. Náš testovaný exemplár bol vybavený automatickou dvojspojkovou prevodovkou so siedmimi prevodovými stupňami. Je veľmi dobre odstupňovaná a aj vďaka nej sa dá dosiahnuť priaznivá spotreba pod 6 litrov na 100 km.

Pod prednou kapotou pracuje benzínový štvorvalec s objemom 1,3 litra a výkonom 96 kilowatov. Výkon to nie je ohromujúci, no vzhľadom na kompaktné rozmery Clia a jeho relatívne rozumnú váhu postačuje. Výrazne mu pomáhajú schopnosti podvozka, s ktorým si môžete dovoliť pokúšať fyzikálne vlastnosti nad možnosti motora. A to je veľmi zábavná časť jazdy. Turbodúchadlo jemne píska, čo je vzhľadom na označenie R.S. vítané oživenie. Z výfukového potrubia sa vzadu ozýva dospelácke mrmlanie, ktoré prítomnosť turbodúchadla tiež nijako neskrýva.

Renault Clio vo verzii R.S. Line je vydareným počinom, ktorý v triede malých áut narobí poriadny vietor, z čoho môže mať konkurencia len vrásky.

Plusy

+ kompaktné rozmery

+ dielenské spracovanie

+ talentovaný podvozok

+ zladenie podvozka s automatickou prevodovkou

+ rozumná spotreba

+ výborné sedadlá

Mínusy

- interiér potláča pocit z rýchlosti

- priemerný batožinový priestor

- v tejto verzii je dostupná len automatická prevodovka

 

Technické údaje

Motor -  zážihový 4-valec s turbodúchadlom

zdvihový objem – 1 333 cm3

výkon /kW/k/ot/min/ - 96/130/5 000

krútiaci moment /Nm/ot/min/ - 240/2 000

prevodovka – 7-stupňová automatická

zrýchlenie z 0 na 100 km /s/ – 9,0

max. rýchlosť - /km/h/ - 200

spotreba /mesto/mimo/kombinácia l/100 km/ - 6,9/4,7/5,5

dĺžka x výška x šírka /cm/ - 405,0/144,0/179,8

rázvor /cm/ - 258,3

celková hmotnosť /kg/ - 1 673

batožinový priestor /základný/sklopené sedačky /l/ - 391/-

objem palivovej nádrže /l/ - 42

základná cena vozidla od /€/ - 17 950,- €

 cena testovaného vozidla /€/ - ---,- €

 

                                                                                                                   text a foto: Samuel Vanko

 

© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén