Dnes je streda, 5 február 2025
|
Obľúbený model Renault Captur prešiel tento rok faceliftom. Keď sme boli na jeho predstavení, rozhodli sme sa preveriť jeho schopnosti v redakčných službách. Vybrali sme si verziu so špičkovou technológiou a v interiéri sme konfigurovali rozumne. Slúžil nám odhodlane a zodpovedne. Koncom roka sme sa však rozhodli Captur pustiť ďalej do sveta. Ako sa mu u nás darilo a ako sme s ním boli spokojní?
Byť služobným autom nie je vďačná úloha. Musí slúžiť viacerým vodičom a nie každý sa k nemu správa priateľsky. Našťastie, my v redakcii sme milovníci áut, takže Captur sa zlého zaobchádzania nemusel obávať. Výzvou pre technológiou nabité malé SUV boli naše rôzne jazdné štýly, ktoré mali preveriť schopnosť hybridného systému jazdiť úsporne.
EXTERIÉR
Captur pri facelifte prešiel výraznou zmenou dizajnu. Vpredu je zmena taká viditeľná, že sa ponúka napísať - ide o novú generáciu - ale to nie je pravda. To prezradí pohľad na zadné partie, kde svetlá tvoria typické písmeno C. Zmenili sa kryty zadných svetiel, po novom sú priehľadné. Pre vyššie výbavy je k dispozícií LED technológia. Predné svetlomety svietia LEDkami vo všetkých výbavách.
Vpredu bolo vymenené logo, Renault trocha obmenil ponuku farieb a diskov. Captur pri modernizácii nepodrástol a ani sa nezmenšil. Dizajn je bacuľatý, okolo kolies ostali vymodelované svaly. Renault má tabuľkovo skromné rozmery, vo vnútri však prekvapí..
INTERIÉR
Renault modernizoval v interiéri triezvo, no posunul kvalitu spracovania a ponuku doplnkov o poschodie vyššie. Najväčšou zmenou v interiéri je dotyková obrazovka v strede. Má rozmer 10,4 palca, zvládne bezdrôtové pripojenie na Apple Car Play a Android Auto. Obrazovka výrazne zasiahla do interiéru a Renault bol nútený trocha preusporiadať ovládače. Dobrou správou je, že Captur si ponechal fyzické tlačidlá pod dotykovou obrazovkou. Rozmiestnenie ovládačov je dobré, na ich používanie sme si v redakcii zvykli. Jediným doplnkom, ktorý v interiéri pribudol bola mäkká handrička na utieranie obrazovky poznačenej množstvom odtlačkov.
Prekvapením bolo sedenie vzadu. My sme sa tam síce veľa nenasedeli, skôr sme zadné sedadlá používali na odkladanie vecí, no keď k tomu prišlo, na zadných sedadlách sa pohodlne odviezli dvaja dospeláci. Vykrojenia v operadlách predných sedadiel urobili priestor na kolená a sedenie vzadu tak nebolo za trest. Zadné sedadlá sa dajú posúvať a tým je možné zväčšiť batožinový priestor. V prípade nehybridnej verzie objem s posunutými sedadlami vytvorí priestor pre 553 litrov nákladu, do hybridu zmestíte 440 litrov. Jazdiť s posunutými sedadlami a zároveň voziť niekoho vzadu je pre tých vzadu nepohodlné, takže je dôležité povedať, Captur v základe ponúka 422, v prípade hybridnej verzie len 326 litrový batožinový priestor.
JAZDA
Z ponuky sme si vybrali fullhybridnú verziu. Jej základom je štvorvalcová benzínová 1,6-litrová motorizácia. Hybridná technológia E-Tech je v našej redakcii už dobre preverená a modernizáciou si k nejakým novinkám neprišla. Boli sme však zvedaví, ako si poradí s rôznymi jazdnými štýlmi. Vyznať sa vo výkonových parametroch nie je jednoduché. Celkový výkon hybridnej sústavy je 105 kW (143 k). Z toho do hry posiela benzínový motor 69 kW (94 k) a elektromotor 36 kW (49 k) + 15 kW (20 k) pridáva štartér-generátor. Treba povedať, že ide o príjemne dynamické vozidlo, ktoré nemá problém ani pri plnom zaťažení. Vyskúšali sme obsadenie 4 dospelými mužmi a plným batožinovým priestorom. Captur nestrácal dych.
Jazdné vlastnosti sú konzervatívne, neutrálne a bez prekvapení. Príjemne tvrdý podvozok pasuje k mestskému charakteru SUV, ktorého revírom nie je terén. Odhlučnenie je na veľmi dobrej úrovni. Pri priečnych nerovnostiach sa podvozok ozve, ale vôbec nie rušivo.
Ako náš redakčný služobník Renault Captur obstál. Nenašli sme mu žiadne neduhy, ktorými by nám obťažoval život. Na zvukové prejavy asistentov si človek zvykne. Každá automobilka má svoje, tým sa vodič nevyhne, takže dávať časté pípanie pri zmene rýchlosti, jej jemnom prekročení, či iné upozornenia ako negatívum nie je na mieste.
A čo teda ten apetít? Hybridný systém sa neustále snaží držať akumulátor s kapacitou 1,2 kWh nabitý a využívať elektrinu v čo najväčšej miere. Renault uvádza 4,6 - 4,8 l/100 km (podľa WLTP). V meste sa dá reálne jazdiť aj pod 4 litre, diaľnica spotrebu vypumpuje na 6,5 litra. A tak sa naše hodnoty počítané pri tankovaniach hýbali podľa toho, kto v daný týždeň s automobilom jazdil. Sem-tam 5 a sem-tam 6,4 litra. To sú veľmi príjemné čísla
Plusy
+ dielenské spracovanie interiéru a karosérie
+ v danej výbave veľa komfortných prvkov
+ nízka spotreba v meste
+ sedenie na zadných sedadlách
+ odhlučnenie interiéru
Mínusy
- menší batožinový priestor pri hybridnej verzii
Technické údaje
Motor - zážihový 4-valec
zdvihový objem – 1 598 cm3
výkon /kW/k/ot/min/ - 105/143/ 5 600 ot/min
krútiaci moment /Nm/ot/min/ - 250/ 3 600 ot/min
prevodovka – 6-multimódová automatická
zrýchlenie z 0 na 100 km /s/ – 10,6
max. rýchlosť - /km/h/ - 170
spotreba /mesto/mimo/kombinácia l/100 km/ - -/-/4,6 – 4,8
dĺžka x šírka x výška /cm/ - 423,9/179,7/157,5
rázvor /cm/ - 263,9
celková hmotnosť /kg/ - 1 900
batožinový priestor /základný/sklopené sedačky /l/ - 326/440
objem palivovej nádrže /l/ - 48
základná cena vozidla od /€/ - 19 400,- €
cena testovaného vozidla /€/ 26 500,- €
Text a foto: Samuel Vanko
KIA EV328.1.2025 |
BMW 330e xDrive28.1.2025 |
CITROEN SPACETOURER 2.0 Blue HDi22.1.2025 |
DS 7 DE SAINT EXUPERY7.1.2025 |
HYUNDAI TUCSON 1.6 CRDi MHEV7.1.2025 |
MITSUBISHI ASX 1.3 DI T MHEV7.1.2025 |