Módna vlna SUV si našla miesto aj v japonskej automobilke Mazda. Európski zákazníci možu pokukávať po trochu menšej odvodenine z CX-9, ktorá sa predáva v Amerike.
Mazda CX-7 nie je v nijakom prípade priestorovo malým vozidlom. Zvonka naznačuje vizuálnu kompaktnosť, no na svojom pôdoryse ponúka veľmi dobre vystavaný priestor. Dostatok životného priestoru majú cestujúci vzadu, vodič je posadený do prostredia s mohutnejším stredovým tunelom, ktorý sa stretáva s jeho pravým kolenom. Športovosť bočného profilu s dvíhajúcou sa líniou zadných okien mierne obmedzuje výhľad smerom šikmo dozadu. Objem v batožinovom oddelení je 455 litrov, po sklopení zadného sedadla sa zväčší na 774 litrov.
Vrodená pružnosť
Označenie motora 2.3i DISI Turbo dáva tušiť, že pod kapotou sa vyvíja slušná porcia výkonu. V maxime predstavuje hodnotu 191 kW (260 k). K tomuto génovému obsahu sa pridáva aj hodnota krútiaceho momentu 380 Nm. Suma-sumárum: V praxi sa motor prezentuje veľmi dobrým ťahom už od 2500 otáčok za minútu, maximálna hodnota krútiaceho momentu je k dispozícii pri 3000 otáčkach za minútu. Dynamické parametre potvrdzuje aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8 sekund. Pochváliť treba aj krátke dráhy radenia. Pasažieri v kabíne dostávajú do sluchových vnemov patrične potlačené úrovne zvuku motora, ten sa hlási naliehavejšie pri vyšších otáčkach. Jeho zvuk však nie je obmedzujúcim faktorom pri posudzovaní celkového komfortu pri cestovaní. Motor si v kombinovanej prevádzke „zgustol“ na 11,6 litroch benzínu, výrobca je v tomto smere optimistickejší. Uvádza kombináciu 10,2 litra spaľovaného média.
Výborná na ceste
Filozofickým poslaním vozidla je výborný pohyb na bežných cestách a možnosť zísť aj mimo nich. Potvrdzuje to aj konštrukcia podvozka, vzadu je použitá viacprvková náprava. Vozidlo získalo spoľahlivé držanie stopy nielen v priamom smere, ale aj v zákrutách. Do nenáročného terénu prináša osvedčenie podporené svetlou výškou 205 milimetrov a technickým vybavením pohonu všetkých kolies. Systém Active Torque Split AWD za štandardných podmienok poháňa predné kolesá, pri zmene adhézie sa na zadné kolesá prenesie až 50 percent pohonnej sily. Ku vonkajšej elegancii sa pridáva aj poznatok, že aerodynamici pracovali veľmi dobre, hluk spôsobený obtekaním vzduchu sa drží na veľmi dobrej úrovni.
Na palube sa nachádza zopár „potešujúcich“ prvkov. Štartovanie prebieha bezkľúčovo, stačí mať so sebou iba tenkú plastovú kartičku. Bezpečné riadenie podporujú na volante umiestnené ovládače rádia a tempomatu. Stredová konzola svojou pozíciou zaručuje ľahký prístup na ovládacie gombíky. Z bezpečnostných prvkov výbavy spomeňme prítomnosť šestice airbagov, stabilizačný systém zasahujúci v prípade „prepálenia“ zákruty a pod.
Technické údaje
Mazda CX-7 2.3i DISI Turbo
Motor benzínový štvorvalec
Zdvihový objem (cm3) 2260
Max. výkon (kW/k) pri (ot/min) 191 (260)/5500
Max. krút. moment (Nm) pri (ot/min) 380/3000
Maximálna rýchlosť (km/h) 210
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 8,0
Spotreba paliva
mesto/mimo/kombinovaná (l/100 km) 13,8/8,1/10,2
Objem kufra (l) 455/774
Objem nádrže (l) 69
Pohotovostná/užitočná hmotnosť (kg) 1745/525
Rozmery (mm) 4680x1870x1645
Rázvor (mm) 2750
Prevodovka 6-stupňová manuálna
Cena: od 1 091 900 Sk
Plusy:
• dynamický vzhľad
• výkonný motor
• krátke dráhy a jednoznačné radenie
• 6-stupňová manuálna prevodovka
• prehľadný kokpit vodiča
• jazdné vlastnosti
• dobre tvarované sedadlá
• vhodne dimenzované brzdy
Mínusy:
• apetít motora
• tesnejší priestor pre koleno vodiča
• výhľad smerom vpravo šikmo dozadu