Dnes je nedeľa, 24 november 2024
|
Čas sa nezastavuje ani pri Honde Accord. Na svete je už ôsma generácia, ktorá prináša modernú techniku a dynamický vzhľad. Samozrejme, hlavným znakom je posun vpred.
Novinka prešla výrazným evolučným vývojom. Výzorovo síce zostáva Accordom, no pridáva na rozmeroch a štylistika sa posunula k nápadnejším výrazovým prostriedkom. Accord je od polovice 70. rokov minulého storočia jedným z najúspešnejších modelov značky Honda, teraz sa jeho ašpirácie na ďalšie pokračovanie v tejto tradícii značne posilnili.
Plusové milimetre
Aj v prípade tohto modelu sa zväčšovali rozmery, čo sa pozitívne prejavilo na šírkovom rozmere vo vnútri. Pasažieri sediaci vzadu konštatovali, že miesta na kolená by tam mohlo byť predsa len o dačo viac. Na mieste vodiča sme zistili, že jeho pracovisko má nádych výraznej športovosti. Sú tu nízko položené sedadlo s komfortnou podporou tela, malý priemer venca volantu, na stredovom tuneli vyššie položená radiaca páka. To všetko sú znaky športového výrazu. Veľké prístroje ponúkajú prehľadnosť, plochy palubnej dosky sú z mäkčených plastov. Spokojní musí byť každý aj s kvalitou a optickým výzorom použitých materiálov. Na stredovom tuneli sú ovládacie prvky v príjemnom dosahu a ponúkajú dobrú prehľadnosť. Oceniť možno aj dostatočný počet priestorov na odloženie drobností. Pohľad do kufra znamená konštatovanie, že stredná trieda v štandarde ponúka na batožinu viac litrov.
Hybná sila
Medzi časti, ktoré sa podrobili inovácii, patrí aj benzínový motor 2.4 i-VTEC. Jeho výkon sa zdvihol o pár koní, avšak spotreba išla nadol. Accord spĺňa emisnú normu Euro 5, ktorá bude v platnosti až v budúcnosti. Pohonná jednotka má mimoriadne kultivovaný chod, ponúka dobrý ťah v širokom poli otáčok. V spolupráci so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou dokáže poháňať vozidlo vo veľmi ekonomickom štýle, avšak ak si to majiteľ želá. Spotreba na hranici osem litrov nie je nijakou výnimkou, čo je v tejto objemovej kategórii výborný parameter. Je zrejmé, že pri ťažšej nohe sa spotreba odvíja od jej razancie pohybu. V každom prípade patrí tento motor medzi špičku. Krátka radiaca páka má veľmi krátke a presné dráhy radenia, preradenie odporúča svetelná signalizácia na palubnej doske. Elektronika teda podporuje vodiča v tom, aby mohol jazdiť ekonomicky.
Konštruktéri pracovali aj na tuhosti karosérie. Jej vyššia odolnosť sa podpisuje nielen pod lepší komfort cestovania, ale poskytuje aj lepšiu ochranu pasažierov pri nehode. Podvozok využíva vpredu dvojité zavesenie, vzadu je viacprvková náprava. Táto kombinácia mu zaručuje výborné jazdné vlastnosti. Accord vládne vytrvalou neutralitou aj pri razantnejšom prejazde zákrut. V extréme vykazuje nedotáčavosť, ktorú možno ľahko korigovať. Na nerovnostiach je podvozok trochu hlučnejší. Riadenie je presné a zaručuje dobrú komunikatívnosť s vozovkou.
Účtovanie
Honda Accord 2.4 i-VTEC je vozidlo s modernou technikou, výbornými jazdnými vlastnosťami a bohatou výbavou. V tomto smere patrí na špičku strednej triedy.
Jozef Beníček
Foto – autor
Technické údaje
Honda Accord 2.4 i-VTEC
Motor benzínový radový štvorvalec
Zdvihový objem (cm3) 2354
Max. výkon (kW/k) pri (ot/min) 148/201/7000
Max. krút. moment (Nm) pri (ot/min) 234/4300
Maximálna rýchlosť (km/h) 227
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 8,1
Spotreba paliva
mesto/mimo/kombinovaná (l/100 km) 11,9/7,0/8,8
Objem kufra (l) 467
Objem nádrže (l) 65
Pohotovostná/užitočná hmotnosť (kg) 1554/441
Rozmery (mm) 4725x1840x1440
Rázvor (mm) 2705
Prevodovka 6-stupňová manuálna
Cena: od 969 000 Sk (32 164,91 eur) s DPH
Plusy:
• dynamický vzhľad
• kultivovaný a úsporný motor
• krátke a presné dráhy radenia
• pohodlné predné sedadlá
• naladenie podvozka
• dielenské spracovanie
• použité materiály
• športový pocit z ovládania
Mínusy:
• menej miesta na kolená
• kapacita batožinového priestoru
• hlučnejší podvozok na nerovnostiach
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |