Dnes je štvrtok, 21 november 2024
|
Insignia prišla po Vectre. Pamätníci si spomínajú na časy, keď si prví nedočkavci Vectru rozchytali ako čerstvé rožky, no pamätajú si i na to, že rýchlo začali pribúdať celé húfy jej nespokojných majiteľov. Insignia sa rozhodla napraviť renomé značky. Zdá sa, že predsavzatie sa jej podarilo naplniť zodpovedne. Doteraz sa nenašiel nik, kto môže tvrdiť, že autom roka 2009 sa stala neoprávnene...
Pekné kombi
Exteriér Insignie je fajn. Opel ponúka vzhľadovo dynamicky pôsobiace auto (v prípade testovaného kusu bolo navyše obuté do impozantných 19-palcových pneumatík), ktoré zvonka sľubuje, že pridanou hodnotou k jeho agilnému výzoru bude aj dostatok vnútorného priestoru. Po pootváraní všetkých piatich dverí sme sa presvedčili, že neklame...
Interiér je mixom športových, komfortných a praktických prvkov. Trojramenný volant (nastaviteľný v dvoch osiach) má príjemne hrubší veniec, páčilo sa nám osvetlenie palubných prístrojov, ktoré sú veľmi dobre čitateľné a prehľadné. Nepáčil sa nám ovládací panel umiestnený v strede palubnej dosky, ktorý mal na náš vkus priveľa tlačidiel, v ktorých sa ťažko hľadalo to, ktoré sme práve potrebovali. Páčili sa nám sedadlá a vtipne nadávkované porcie dreveného obkladu dokonca aj v jemnej linke pod čelným sklom. Príjemným bolo otváranie dverí batožinového priestoru elektromotorom, ktorý sa aktivoval tlačidlami vo dverách vodiča a na diaľkovom ovládači. Praktické u tohto otvárania bolo najmä to, že dávalo na výber medzi plným a iba 3-štvrtinovým otvorením, ktoré sme využili pri parkovaní v nižšej garáži. V batožinovom priestore s objemom v základe 540 a v maxime 1 530 litrov sú aj bonusy: praktické dvojitá dlážka, rovná plocha bez nakladacej hrany (vznikne po sklopení zadných operadiel) a menšie koncové svetlá, ktoré sa objavia v päte oboch zadných stĺpikov namiesto hlavných, ktoré sa zdvihnú nad hlavu vodiča spolu s dverami. To je naozaj veľmi efektívny bezpečnostný prvok chrániaci život vodiča pri núdzovej manipulácii v tmavých úsekoch ciest...
Automat so silou
V testovanej Insignii bola šesťstupňová automatická prevodovka, ktorá prenášala na cestu výkon 118 kW produkovaný naftovým agregátom s objemom 1 956 cm3. Prevodovka naplnila naše očakávania, motor nás mierne sklamal v oblasti nižších otáčok, pri ktorých sme určite nemali pocit, že sedíme v aute, ktoré má 160 koní. Agilitu získava až v spektre stredných a vyšších obrátok. Hluk motora v kabíne počuť výraznejšie iba pri studenom štarte, po zahriatí je v kabíne príjemne ticho. Po dôraznom zošliapnutí plynového pedála dokáže Insignia zrýchliť z 0 – 100 km/h za 10,1 s a dosiahnuť „maximálku“ 210 km/h. Pritom vynikne i dobre vyladený podvozok so systémom Flexi Ride. V štandardnom režime sa prejavuje ako tvrdší, no napriek tomu sa ani pri jazde po nekvalitnej vozovke do kabíny nedostane žiadne výraznejšie búchanie. Insignia ako celok je konečne ďalším naozaj vydareným reprezentantom značky s dlhoročnou tradíciou.
PLUSY
+ podvozok
+ dizajn interiéru
+ dizajn exteriéru
+ plocha batožinového priestoru
+ výkon motora v spektre stredných a vyšších obrátok
MÍNUSY
- neprehľadný stredový panel
- pružnosť motora v nižších obrátkach
Technické parametre
Motor
CDTI 4/16 V
Objem motora cm3
1 956 cm3
Max.výkon kW/k/ot. min
118/160/4 000
Max.krútiaci moment Nm/ot. min
350/1 750 – 2 500
Zrýchlenie 0 – 100 km/h s
10,1
Max. rýchlosť km/h
210
Spotreba mesto/mimo/kombinácia l/100 km
9,5/5,4/6,9
Hmotnosť kg
1 733 kg
Rozmery d/š/v mm
4908/1856/1520
Rázvor mm
2737
Objem batožinového priestoru l
540/1 530
Cena testovanej verzie
34 080,- €
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |