Dnes je štvrtok, 21 november 2024
|
Nissan Pulsar je vozidlom, ktoré jeho tvorcovia navrhli ako produkt určený najmä pre európske trhy. A pretože vedeli, že sú náročné, tak po verzii Almera chceli ponúknuť čosi, čo bude mať už na prvý pohľad výhody, ktoré konkurencia neponúka. Istým medzistupňom pred príchodom Pulsaru bol model Tiida, no ten nevyhovel svojim exteriérom každému. Tiida však spoľahlivo overila to, že Európanov v nižšom segmente určite viac zaujímajú väčšie a praktické autá .
Boduje priestorom
S dĺžkou 4,39 metra je Pulsar dlhší ako jeho potencionálni konkurenti, medzi ktorých môžeme zaradiť Focus, Golf, alebo Leon. Veľmi zaujímavý je i jeho rázvor s hodnotou 2,7 metra, ktorý ho zaraďuje medzi vážnych spoluhráčov v strednej triede, akými sú napríklad: Prius, Mazda3, alebo Mercedes A.
To, čím nás toto auto počas testovania ohúrilo, bol priestor pred zadným radom sedadiel. Ešte aj po tom, ako si vodič s výškou 190 centimetrov nastavil pohodlnú polohu sedenia, sa dalo hovoriť o naozaj nadštandardnom pohodlí pre pasažiera, ktorému sa ušlo miesto za ním. Zaujímavé je, že bohatosť priestoru Pulsar nenadeľuje iba v oblasti kolien, ale aj v oblasti hlavy a ramien. Za škodu však považujeme to, že zadný rad sedadiel sa nedá posúvať, pretože v prípade, ak by na ňom nik nesedel, tak by sa dal zaujímavo zväčšiť batožinový priestor, ktorý v základe ponúka objem 385 litrov, v čom sú niektorí z konkurentov predsa len lepší. Tento hendikep však vylepšuje údaj o ponúkanom priestore po sklopení zadných operadiel. Jeho objem reprezentuje hodnota 1 395 litrov. Na vylepšení využitia základného batožinového priestoru ale už údajne začali v automobilke pracovať, a tak aj do tohto modelu by sa vraj mohlo dostať variabilné dno kufra (rovnaké aké je u modelu Qashqai), ktoré by zjednodušilo aj vyberanie väčšej batožiny spod úrovne vyššej nakladacej hrany.
Príjemný interiér
Pulsar dizajnom svojho interiéru nevyčnieva z kategórie, no určite ním nikoho neurazí. Kvalita a „zlícovanie“ jednotlivých dielcov reprezentuje japonsky poctivý remeselný prístup. Ergonómia je zvládnutá dobre, jedinou chybičkou pri nej je (podľa nás) iba umiestnenie štartovacieho tlačidla pred radiacou pákou. Pretože ak auto odstavíte so zaradenou jednotkou je prístup k nemu dosť obmedzený...
Sedadlá majú európsky rozmer, a tak poskytujú dostatočnú oporu aj vodičom s dlhšími nohami. Bočná podpora trupu je pre tento typ vozidla a zvolenú motorizáciu dostatočná. Rozsah nastavení polôh sedenia naše pohodlie nijako nelimitoval.
V prevádzke...
Vodiča príjemne prekvapí vyššia pozícia sedenia, z ktorej má slušný prehľad o situácii v každom zo sledovaných smerov, a to nielen kvôli dostatočnému preskleniu, ale aj vďaka príjemne veľkým spätným zrkadlám.
Rozmer volantu je štandardný, poteší jeho o čosi hrubší veniec. Na jeho stredovej priečke je iba nevyhnutný počet ovládacích prvkov palubného počítača, audia a telefónu. Radiaca páka má primeranú dĺžku, jej hlavica má dobrý tvar i rozmer. Dotykový displej má rozmer 5,8 palca, mohol by byť však o čosi väčší, pretože počas jazdy sme mali občas problém trafiť na správnu ikonu.
Podvozok sa pri jazde po meste javí ako komfortný, čo je vďaka mäkším predným tlmičom, pohodlným sedadlám, ale aj 17-palcovým kolesám. Na druhej strane je pri prejazde priečnych nerovností je dostatočne tuhý a pevný, čo je prísľubom jeho dlhej životnosti. Zadná náprava s torznou priečkou pri extrémnych prejazdoch zákrut s nerovným povrchom predvídateľne odskakuje, tento drobný neduh však spoľahlivo stráži dobre vyladená elektronika.
Motor
Musíme ho pochváliť. Jeho prejav je aj napriek relatívne malému objemu kultivovaný. Veľmi dobre reaguje na príkazy plynového pedála, tendencie k ťahu prezrádza už od hranice 1500 otáčok. Prácu turbodúchadla sme si spočiatku ani neuvedomovali, záťah bol kontinuálny a pripomínal nám skôr výkonnejšie atmosférické agregáty. Po razantnejšom zošliapnutí plynu auto veľmi ochotne zrýchľuje a svojou živosťou zdatne konkuruje i silnejším konkurentom.
Agregát je spriahnutý so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, čo je akusticky komfortné najmä na diaľnici, no jej sprevodovanie by mohlo byť podľa nás o čosi kratšie. Pri našom testovaní sme sa s prevahou jázd po meste pohybovali s priemernou spotrebou 6,5 – 6,9 l/100 km.
Jednoznačnou výhodou menšieho agregátu je jeho menšia hmotnosť, vďaka ktorej je predná náprava menej zaťažená a auto sa v zákrutách (pri bežnej jazde) nespráva nedotáčavo.
Resumé
Pulsar s benzínovou „jednadvojkou“ je podľa nás vhodnou voľbou nielen pre jazdu po meste, ale vďaka 6-stupňovej prevodovke a kultivovanému motoru sa s ním možno pokojne vybrať i na dlhé dovolenkové cesty. Bonusom pre posádku bude veľkorysý vnútorný priestor, ktorý konkurencii v triede chýba a bohaté doplnkové vybavenie, ktoré je k dispozícii už v štandarde...
Foto: Andrej Brtáň
PLUSY
+ podvozok
+ kvalita interiéru
+ motor
+ sedenie vzadu
MÍNUSY
- umiestnenie štartovacieho tlačidla
- vyššia nakladacia hrana batožinového priestoru
Technické údaje:
Motor
benzínový DOHC 4V
Zdvihový objem (cm3)
1197
Výkon (kW/k/ot/min)
85/115/4500
Krútiaci moment (Nm/ot/min)
190/2000
Pohon
predných kolies
Prevodovka
6-stupňová, manuálna
Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
10,7
Maximálna rýchlosť (km/h)
190
Spotreba (mesto/mimo/kombinácia l/100 km)
5,0 - kombinácia
Dĺžka x šírka x výška (mm)
4387 x 1768 x 1520
Rázvor (mm)
2700
Objem nádrže (l)
46
Objem batožinového priestoru (l)
385/1395
Pohotovostná hmotnosť (kg)
1258
Celková hmotnosť (kg)
1750
Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové
Emisie CO2 (g/km)
117
Cena vozidla s DPH od (€)
12 990
Cena testovaného vozidla s DPH (€)
18 150
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |