Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Pochádza značka SsangYong z Južnej Kórey?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 
Zobraziť iba značku:

Nissan Pulsar 1.2 DIG-T - Slušný pokračovateľ...

23.1.2015

Nissan Pulsar je vozidlom, ktoré jeho tvorcovia navrhli ako produkt určený najmä pre európske trhy. A pretože vedeli, že sú náročné, tak po verzii Almera chceli ponúknuť čosi, čo bude mať už na prvý pohľad výhody, ktoré konkurencia neponúka. Istým medzistupňom pred príchodom Pulsaru bol model Tiida, no ten nevyhovel svojim exteriérom každému. Tiida však spoľahlivo overila to, že Európanov v nižšom segmente určite viac zaujímajú väčšie a praktické autá .

Boduje priestorom

S dĺžkou 4,39 metra je Pulsar dlhší ako jeho potencionálni konkurenti, medzi ktorých môžeme zaradiť Focus, Golf, alebo Leon. Veľmi zaujímavý je i jeho rázvor s hodnotou 2,7 metra, ktorý ho zaraďuje medzi vážnych spoluhráčov v strednej triede, akými sú napríklad: Prius, Mazda3, alebo Mercedes A.

To, čím nás toto auto počas testovania ohúrilo, bol priestor pred zadným radom sedadiel. Ešte aj po tom, ako si vodič s výškou 190 centimetrov nastavil pohodlnú polohu sedenia, sa dalo hovoriť o naozaj nadštandardnom pohodlí pre pasažiera, ktorému sa ušlo miesto za ním. Zaujímavé je, že bohatosť priestoru Pulsar nenadeľuje iba v oblasti kolien, ale aj v oblasti hlavy a ramien. Za škodu však považujeme to, že zadný rad sedadiel sa nedá posúvať, pretože v prípade, ak by na ňom nik nesedel, tak by sa dal zaujímavo zväčšiť   batožinový priestor, ktorý v základe ponúka objem 385 litrov, v čom sú niektorí z konkurentov predsa len lepší. Tento hendikep však vylepšuje údaj o ponúkanom priestore po sklopení zadných operadiel. Jeho objem reprezentuje hodnota 1 395 litrov. Na vylepšení využitia základného batožinového priestoru ale už údajne začali v automobilke pracovať, a tak aj do tohto modelu by sa vraj mohlo dostať  variabilné dno kufra (rovnaké aké je u modelu Qashqai), ktoré by zjednodušilo aj vyberanie väčšej batožiny spod úrovne vyššej nakladacej hrany.

Príjemný interiér

Pulsar dizajnom svojho interiéru nevyčnieva z kategórie, no určite ním nikoho neurazí. Kvalita a „zlícovanie“ jednotlivých dielcov reprezentuje japonsky poctivý remeselný prístup. Ergonómia je zvládnutá dobre, jedinou chybičkou pri nej je (podľa nás) iba umiestnenie štartovacieho tlačidla pred radiacou pákou. Pretože ak auto odstavíte so zaradenou jednotkou je prístup k nemu dosť obmedzený...

Sedadlá majú európsky rozmer, a tak poskytujú dostatočnú oporu aj vodičom s dlhšími nohami. Bočná podpora trupu je pre tento typ vozidla a zvolenú motorizáciu dostatočná. Rozsah nastavení polôh sedenia naše pohodlie nijako nelimitoval.

V prevádzke...

Vodiča príjemne prekvapí vyššia pozícia sedenia, z ktorej má slušný prehľad o situácii v každom zo sledovaných smerov, a to nielen kvôli dostatočnému preskleniu, ale aj vďaka príjemne veľkým spätným zrkadlám.

Rozmer volantu je štandardný, poteší jeho o čosi hrubší veniec. Na jeho stredovej priečke je iba nevyhnutný počet ovládacích prvkov palubného počítača, audia a telefónu. Radiaca páka má primeranú dĺžku, jej hlavica má dobrý tvar i rozmer. Dotykový displej má rozmer 5,8 palca, mohol by byť však o čosi väčší, pretože počas jazdy sme mali občas problém trafiť na správnu ikonu.

Podvozok sa pri jazde po meste javí ako komfortný, čo je vďaka mäkším predným tlmičom, pohodlným sedadlám, ale aj 17-palcovým kolesám. Na druhej strane je pri prejazde priečnych nerovností je dostatočne tuhý a pevný, čo je prísľubom jeho dlhej životnosti. Zadná náprava s torznou priečkou pri extrémnych prejazdoch zákrut s nerovným povrchom predvídateľne odskakuje, tento drobný neduh však spoľahlivo stráži dobre vyladená elektronika.

Motor

Musíme ho pochváliť. Jeho prejav je aj napriek relatívne malému objemu kultivovaný. Veľmi dobre reaguje na príkazy plynového pedála, tendencie k ťahu prezrádza už od hranice 1500 otáčok. Prácu turbodúchadla sme si spočiatku ani neuvedomovali, záťah bol kontinuálny a pripomínal nám skôr výkonnejšie atmosférické agregáty. Po razantnejšom zošliapnutí plynu auto veľmi ochotne zrýchľuje a svojou živosťou zdatne konkuruje i silnejším konkurentom.

Agregát je spriahnutý so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, čo je akusticky komfortné najmä na diaľnici, no jej sprevodovanie by mohlo byť podľa nás o čosi kratšie. Pri našom testovaní sme sa s prevahou jázd po meste pohybovali s priemernou spotrebou 6,5 – 6,9 l/100 km.

Jednoznačnou výhodou menšieho agregátu je jeho menšia hmotnosť, vďaka ktorej je predná náprava menej zaťažená a auto sa v zákrutách (pri bežnej jazde) nespráva nedotáčavo.

Resumé

Pulsar s benzínovou „jednadvojkou“ je podľa nás vhodnou voľbou nielen pre jazdu po meste, ale vďaka 6-stupňovej prevodovke a kultivovanému motoru sa s ním možno pokojne vybrať i na dlhé dovolenkové cesty. Bonusom pre posádku bude veľkorysý vnútorný priestor, ktorý konkurencii v triede chýba a bohaté doplnkové vybavenie, ktoré je k dispozícii už v štandarde...

Foto: Andrej Brtáň

 

PLUSY

+ podvozok

+ kvalita interiéru

+ motor

+ sedenie vzadu

 

 

MÍNUSY

- umiestnenie štartovacieho tlačidla

- vyššia nakladacia hrana batožinového priestoru

 

 

Technické údaje:

Motor

benzínový DOHC 4V

 

Zdvihový objem (cm3)
1197

 


Výkon (kW/k/ot/min)
85/115/4500


Krútiaci moment (Nm/ot/min)

190/2000


Pohon

predných kolies


Prevodovka

6-stupňová, manuálna


Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
10,7

 

Maximálna rýchlosť (km/h)
190

 

Spotreba (mesto/mimo/kombinácia l/100 km)
5,0 - kombinácia


Dĺžka x šírka x výška (mm)
4387 x 1768 x 1520



Rázvor (mm)
2700



Objem nádrže (l)

46

 

Objem batožinového priestoru (l)
385/1395



Pohotovostná hmotnosť (kg)
1258



Celková hmotnosť (kg)
1750



Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové

 

 

Emisie CO2 (g/km)
117



Cena vozidla s DPH od (€)

12 990

 

Cena testovaného vozidla s DPH (€)

18 150

   
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén