Dnes je štvrtok, 21 november 2024
|
Piata generácia Nissanu Micra sa na trhu objavila už začiatkom roka 2017. Jej príchodu predchádzala slávnostná premiéra na Parížskom autosalóne. Toto autíčko, hoci by ste boli o tom presvedčení, sa však už nevyrába v Japonsku. Opúšťa výrobné linky, ktoré sú v Indonézii, Thajsku a vo Francúzsku.
Exteriér
Micra nikdy nepôsobila ako mužské auto, model Micra začal prichádzať na trh v roku 1982 a hneď od začiatku sa zaradil medzi najsubtílnejšie modely. Postupom generácií sa čoraz väčšmi snažil o to, aby upútal najmä vodičky. Priznáme sa, že keď prišla na trh štvrtá generácia, rezignovane sme mávli rukou a Micru sme považovali za už beznádejne iba „babský“ model. Preto nás potešila piata generácia.
Karoséria dostala dynamicky ostré hrany a vďaka zapusteným kľučkám zadných dverí začala pôsobiť ako trojdverový model. Pri bočnom pohľade zaujme tým, že sa dizajnéri pohrali s farebnosťou C-stĺpika, a tak strecha na ostatnej Micre pôsobí tak, akoby sa jej zadná časť vznášala vo vzduchu.
Páči sa nám však aj predná časť, ktorej pozdĺžne riešené svetlomety (s technológiou LED) a výrazné „výdute“ prednej kapoty, dodali na mohutnosti. Rovnako aj vzadu, k tomu aby vyzerala zadná časť opticky širšie, výrazne prispievajú aerodynamicky odvážne tvarované zadné svietidlá.
Interiér
Prvé, čo upúta je multifunkčný volant, ktorý prezrádza jednoznačnú genetickú zhodu s dospelejšími členmi rodinného klanu Nissan. Posed vodiča i spolujazdca vpredu je až prekvapujúco priestranný. Sedadlá by však mohli mať (najmä pre mužov) o čosi výraznejšie držanie trupu. A ešte: škoda, že vodičovi na sedadlo nenamontovali aspoň symbolickú lakťovú opierku...
Použité materiály síce nepatria do najvyššej kategórie, no prezrádzajú, že vydržia dlho a hlavne: budú sa dať bezproblémovo udržiavať. Ergonómia vo vozidle spĺňa požiadavky aj vyšších pasažierov. Na dizajnovo čistej palubnej doske vyniká stredový združený prístroj s dobre prehľadným displejom. Pod ním je umiestnené už iba jednoduché a prehľadné ovládanie klimatizácie. Priestor pred vodičom a jeho spolujazdcom tak pôsobí veľmi vzdušne a prehľadne.
Sedenie na zadnom rade sedadiel je podľa očakávania určené skôr pre dvoch subtílnejších pasažierov, najlepšie však iba pre deti. Za ním sa skrýva batožinový priestor s objemom 360 litrov, ktorý sa po sklopení zadných operadiel (škoda, že nie do úplnej roviny) rozšíri na 1004 litrov.
Jazda s najslabším...
Piata generácia Micry môže mať pod kapotou naftový 1,5 litrový štvorvalec s výkonom 90 koní, trojvalcový benzínový agregát s prepĺňaním, ktorý má objem 0,9 litra a výkon rovnako 90 koní. My sme sa dostali k verzii, ktorá mala pod kapotou litrový benzínový trojvalec bez turba. A výkon iba 71 koní. Preto sme už vopred vedeli, že zrýchlenie z 0 na 100 km/h nám bude trvať 16,4 sekundy a, že aj keď budeme tlačiť plynový pedál až k podlahe, tak ani na nemeckej diaľnici rýchlejšie ako 158 km/h nepôjdeme.
Bolo nám jasné, že takýto agregát je určený najmä pre pokojnejšiu jazdu po meste. K tomu ho predurčuje aj prevodovka, ktorá má 5-stupňov a jej dráhy sú dlhšie. Napriek tomu nás však prekvapoval svižnými odpichmi z križovatiek a (teda aspoň pre nás) prijateľne dravým zvukom trojvalca, ktorý svojim prejavom dával najavo, že sa naozaj snaží...
Spotreba v meste oscilovala okolo hranice 6 l/100 km a mimo mesta, pri ustálených diaľničných limitoch, sme sa dostávali na hodnoty okolo 5,3 – 5,6 l/100 km.
Resumé
Micra piatej generácie zaujme exteriérom, ktorý už neurazí ani mužov. Ponúka solídny vnútorný priestor, veľmi dobrý podvozok, mierne limitovaný zadnou jednoduchou nápravou, ktorej prekážajú priečne nerovnosti v zákrutách, a ktorá občas odskakuje.
Vďaka veľmi dobrému riadeniu, s výborne nastaveným posilňovačom, je vhodnou voľbou do mesta, kde bez problémov zvláda aj veľmi odvážne manévre v úzkych a kľukatých uliciach. V prípade častejšieho cestovania za hranice mesta by sme však jednoznačne odporúčali verzie s výkonnejším motorom.
Pozn.: viac foto nájdete na www.stellacentrum.sk
foto a text: www.stellacentrum.sk
PLUSY
+ cena
+ riadenie
+ batožinový priestor
+ kvalita interiéru
+ exteriér
MÍNUSY
- dynamika mimo mesta
Technické údaje:
Motor
3-valec radový, benzínový
Zdvihový objem (cm3)
999
Výkon (kW/ot/min)
52/6300
Krútiaci moment (Nm/ot/min)
95/3500
Pohon
predných kolies
Prevodovka
5-stupňová, manuálna
Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
16,4
Maximálna rýchlosť (km/h)
158
Spotreba podľa výrobcu (mesto/mimo/kombinácia l/100 km)
5,9/3,8/4,6
Dĺžka x šírka x výška (mm)
3999 x 1743 x 1455
Rázvor (mm)
2525
Objem batožinového priestoru (l)
300
Pohotovostná hmotnosť (kg)
977
Cena vozidla od (€)
9 690
Cena testovaného vozidla (€)
11 340
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |