Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Pochádza značka SsangYong z Južnej Kórey?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 
Zobraziť iba značku:

Nissan Micra 1,0: Keď núkajú viac za menej...

19.4.2018

Piata generácia Nissanu Micra sa na trhu objavila už začiatkom roka 2017. Jej príchodu predchádzala slávnostná premiéra na Parížskom autosalóne. Toto autíčko, hoci by ste boli o tom presvedčení, sa však už nevyrába v Japonsku. Opúšťa výrobné linky, ktoré sú v Indonézii, Thajsku a vo Francúzsku.

Exteriér

Micra nikdy nepôsobila ako mužské auto, model Micra začal prichádzať na trh v roku 1982 a hneď od začiatku sa zaradil medzi najsubtílnejšie modely. Postupom generácií sa čoraz väčšmi snažil o to, aby upútal najmä vodičky. Priznáme sa, že keď prišla na trh štvrtá generácia, rezignovane sme mávli rukou a Micru sme považovali za už beznádejne iba „babský“ model. Preto nás potešila piata generácia.

Karoséria dostala dynamicky ostré hrany a vďaka zapusteným kľučkám zadných dverí začala pôsobiť ako trojdverový model. Pri bočnom pohľade zaujme tým, že sa dizajnéri pohrali s farebnosťou C-stĺpika, a tak strecha na ostatnej Micre pôsobí tak, akoby sa jej zadná časť vznášala vo vzduchu.

Páči sa nám však aj predná časť, ktorej pozdĺžne riešené svetlomety (s technológiou LED) a výrazné „výdute“ prednej kapoty, dodali na mohutnosti. Rovnako aj vzadu, k tomu aby vyzerala zadná časť opticky širšie, výrazne prispievajú aerodynamicky odvážne tvarované zadné svietidlá.

Interiér

Prvé, čo upúta je multifunkčný volant, ktorý prezrádza jednoznačnú genetickú zhodu s dospelejšími členmi rodinného klanu Nissan. Posed vodiča i spolujazdca vpredu je až prekvapujúco priestranný. Sedadlá by však mohli mať (najmä pre mužov) o čosi výraznejšie držanie trupu. A ešte: škoda, že vodičovi na sedadlo nenamontovali aspoň symbolickú lakťovú opierku...

Použité materiály síce nepatria do najvyššej kategórie, no prezrádzajú, že vydržia dlho a hlavne: budú sa dať bezproblémovo udržiavať. Ergonómia vo vozidle spĺňa požiadavky aj vyšších pasažierov. Na dizajnovo čistej palubnej doske vyniká stredový združený prístroj s dobre prehľadným displejom. Pod ním je umiestnené už iba jednoduché a prehľadné ovládanie klimatizácie. Priestor pred vodičom a jeho spolujazdcom tak pôsobí veľmi vzdušne a prehľadne.

Sedenie na zadnom rade sedadiel je podľa očakávania určené skôr pre dvoch subtílnejších pasažierov, najlepšie však iba pre deti. Za ním sa skrýva batožinový priestor s objemom 360 litrov, ktorý sa po sklopení zadných operadiel (škoda, že nie do úplnej roviny) rozšíri na 1004 litrov.

Jazda s najslabším...

Piata generácia Micry môže mať pod kapotou naftový 1,5 litrový štvorvalec s výkonom 90 koní, trojvalcový benzínový agregát s prepĺňaním, ktorý má objem 0,9 litra a výkon rovnako 90 koní. My sme sa dostali k verzii, ktorá mala pod kapotou litrový benzínový trojvalec bez turba. A výkon iba 71 koní. Preto sme už vopred vedeli, že zrýchlenie z 0 na 100 km/h nám bude trvať 16,4 sekundy a, že aj keď budeme tlačiť plynový pedál až k podlahe, tak ani na nemeckej diaľnici rýchlejšie ako 158 km/h nepôjdeme.

Bolo nám jasné, že takýto agregát je určený najmä pre pokojnejšiu jazdu po meste. K tomu ho predurčuje aj prevodovka, ktorá má 5-stupňov a jej dráhy sú dlhšie. Napriek tomu nás však prekvapoval svižnými odpichmi z križovatiek a (teda aspoň pre nás) prijateľne dravým zvukom trojvalca, ktorý svojim prejavom dával najavo, že sa naozaj snaží...

Spotreba v meste oscilovala okolo hranice 6 l/100 km a mimo mesta, pri ustálených diaľničných limitoch, sme sa dostávali na hodnoty okolo 5,3 – 5,6 l/100 km.

Resumé

Micra piatej generácie zaujme exteriérom, ktorý už neurazí ani mužov. Ponúka solídny vnútorný priestor, veľmi dobrý podvozok, mierne limitovaný zadnou jednoduchou nápravou, ktorej prekážajú priečne nerovnosti v zákrutách, a ktorá občas odskakuje.

Vďaka veľmi dobrému riadeniu, s výborne nastaveným posilňovačom, je vhodnou voľbou do mesta, kde bez problémov zvláda aj veľmi odvážne manévre v úzkych a kľukatých uliciach. V prípade častejšieho cestovania za hranice mesta by sme však jednoznačne odporúčali verzie s výkonnejším motorom.

Pozn.: viac foto nájdete na www.stellacentrum.sk

foto a text: www.stellacentrum.sk

 

PLUSY

+ cena

+ riadenie

+ batožinový priestor

+ kvalita interiéru

+ exteriér

 

 

MÍNUSY

- dynamika mimo mesta

 

 

Technické údaje:

Motor

3-valec radový, benzínový

 

Zdvihový objem (cm3)
999


Výkon (kW/ot/min)
52/6300


Krútiaci moment (Nm/ot/min)

95/3500
 

Pohon

predných kolies
 

Prevodovka

5-stupňová, manuálna


 

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
16,4

 

Maximálna rýchlosť (km/h)
158

 

Spotreba podľa výrobcu (mesto/mimo/kombinácia l/100 km)
5,9/3,8/4,6


Dĺžka x šírka x výška (mm)
3999 x 1743 x 1455


Rázvor (mm)
2525


Objem batožinového priestoru (l)
300


Pohotovostná hmotnosť (kg)
977



Cena vozidla od (€)

9 690

 

Cena testovaného vozidla (€)

11 340
 

 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén