Dnes je sobota, 23 november 2024
|
Na prvý pohľad vidno, že aj tento model sa podriadil aktuálnemu koncernovému faceliftu. Oproti prvej z verzií sa v prednej časti zmenili horné svetlomety, do ktorých sa dostali ukazovatele smeru a led denné svietenie. Hlavné svietenie, v podobe guľatých svietidiel zostalo nižšie až pod ním zostal priestor pre hmlovky, ktoré sú umiestnené na dolnej hranici, v okrajoch predného spojlera.
Nová je aj mriežka chladiča a oba nárazníky. Svoju podobu úplne zmenili aj zadné svetidlá. Zaujímavé tvarovanie krytov svetlometov však nie je iba samoúčelnou extravaganciou dizajnérov, znamená totiž podstatný prínos k zlepšeniu aerodynamických vlastností karosérie.
Interiér mnohými zmenami neprešiel. Pred vodičom zostal netradične riešený tieniaci kryt hlavných prístrojov a v prípade testovaného modelu pribudla iba bohatá žltej farby, ktorá bola viditeľná najmä na stredovom tunely. To, čo na prvý pohľad nevidno je nárast batožinového priestoru. A to až o 40 percent. Teraz má slušnú hodnotu objemu 354 litrov. Oproti predchodcovi je to nezanedbateľný rozdiel, pretože prvý Juke sa pokúšal uchádzať o priazeň kupujúcich s minimalistickým objemom „kufra“ iba 251 litrov...
Ergonómia, pohodlie
Príjemný pre vodiča i posádku je pocit, že sedí vyššie nad vozovkou. Veniec volantu má výstupky pre pohodlnejší úchyt. Všetky ovládacie prvky sú dosiahnuteľné bez obmedzení, dobre umiestnená je i rýchlostná páka.
Z predného radu sedadiel je dobrý výhľad do všetkých strán. Sedadlá vpredu sú pohodlné, rozmery sedákov už nemajú japonský rozmer, a tak budú vyhovovať väčšine vodičov. Bočné vedenie trupu je dostatočné.
Vzadu môžu relatívne pohodlne sedieť iba dvaja dospelí. Zadné operadlá sa dajú, v prípade potreby, sklápať v pomere 60:40.
Na ceste...
V testovanej verzii sme mali k dispozícii motor s turbodúchadlom označený ako DIG-T 190 s výkonom 115 koní a krútiacim momentom 190 Nm, dosahovaným pri 2000 otáčkach. Akustický chod agregátu je prekvapujúco kultivovaný, do kabíny sa jeho hluk takmer absolútne neprenáša. Jediné, čo sa nám darilo pri zošliapnutí plynového pedála začuť bol zvuk už spomenutého turbodúchadla.
Zaujímavý je prejav podvozkovej platformy, ktorá sa javí ako tuhšia a do kabíny sa pri prejazde priečnych nerovností neprenášajú vibrácie, vodič ich zaznamená vďaka vyššiemu akustickému hluku, ktorý spod vozidla v takomto prípade vychádza. Celkovo je však podvozok vyladený veľmi dobre. Riadenie je slušne komunikatívne, auto sa v zákrutách správa neutrálne, zadná náprava nenaznačuje tendencie pre odskakovanie.
Nadšencov značky a ostrejšieho jazdného štýlu, ktorý však nemajú dostatok prostriedkov na vrcholnú verziu modelu Juke s označením Nismo, azda poteší, že aj u tejto lacnejšej verzie si môžu užívať zábavu vďaka vypínateľnému stabilizačnému systému s klasickou ručnou brzdou...
Agregát sa správa slušne, no vzhľadom na menší objem nedokáže prekvapiť výraznejším záťahom. V meste sme ale napriek tomu nikdy nemali pocit, že by sme brzdili premávku. V tom, aby ho dokázal akceptovať aj dynamickejšie jazdiaci vodič, mu výrazne pomáhajú: vyšší krútiaci moment a turbodúchadlo. Vďaka nim sa po ráznom zošliapnutí plynového pedála v meste správa motor živšie, no za to si zažiada aj podstatne vyššiu dávku paliva.
Pri diaľničnej stotridsiatke sme sa pohybovali so spotrebou v okolo 7 litrov/100 km. Potešilo nás, že i pri menšom objeme motora sa do vybavenia, namiesto 5-stupňovej, dostala 6-stupňová prevodovka. Vďaka nej bol hluk motora, ktorý prenikal do kabíny, aj pri diaľničnej maximálke veľmi decentný. Priemernú kombinovanú spotrebu (mesto a mimo mesta) sme dosahovali na dlhodobej úrovni 7,5 l/100 km.
Resumé
Juke by, podľa nášho názoru, mohol byť vhodnou pre mladšie ročníky. Vo veselej žltej farbe je určite takým autom, za ktorým sa takmer každý obzrie. Vďaka zväčšeniu batožinového priestoru sa stal lepšie využiteľným aj na dlhšie cestovanie. Jeho najprirodzenejším teritóriom, najmä vďaka odolnému podvozku, bude mestská džungľa plná neočakávaných výtlkov a vyšších obrubníkov.
Foto: Andrej Brtáň
PLUSY
+ podvozok
+ presnosť prevodovky
+ extravagantný vzhľad
MÍNUSY
- menšia dynamika
Technické údaje:
Motor
benzínový DOHC 4V
Zdvihový objem (cm3)
1197
Výkon (kW/k/ot/min)
85/115/4500
Krútiaci moment (Nm/ot/min)
190/2000
Pohon
predných kolies
Prevodovka
6-stupňová, manuálna
Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
10,8
Maximálna rýchlosť (km/h)
178
Spotreba (mesto/mimo/kombinácia l/100 km)
6,9/4,9/5,6
Dĺžka x šírka x výška (mm)
4135 x 1765 x 1565
Rázvor (mm)
2530
Objem nádrže (l)
46
Objem batožinového priestoru (l)
354/1189
Pohotovostná hmotnosť (kg)
1236
Celková hmotnosť (kg)
1710
Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové
Emisie CO2 (g/km)
129
Cena vozidla s DPH od (€)
11 700
Cena testovaného vozidla s DPH (€)
20 950
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |