Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 
Zobraziť iba značku:

Na konte má viacero ocenení: Jaguar XF 2.7D V6

7.9.2008

 

Keď sa objavil Jaguar XF, vzbudil zaslúženú pozornosť. Jeho dizajn bol výborne prijatý aj v odborných kruhoch, čo sa odrazilo asi na tucte ocenení. Jedno z posledných je od vydavateľa odborného časopisu Fleet World a vyznamenanie sa označuje ako Dizajn roka 2008.



Presadzovanie sa naftových motorov v luxusných a športovo orientovaných automobiloch zaznamenáva neustále rastúci trend. Týka sa to aj nového výtvoru značky Jaguar. Luxusná štvordverová limuzína s označením XF sa objavila v septembri minulého roka a pod kapotou ponúka aj výkonný naftový motor. Jej karoséria nesie štylistické prvky športového kupé. Model XF boduje aj v prípade odbytu, najmä vo Veľkej Británii. Na stole sa ocitlo viac ako 5000 záväzných objednávok a záujem motoristov neustále rastie.

Výborná aerodynamika

Elegantná karoséria je zaujímavá okrem estetického hľadiska aj tým, že jej tvary vznikali za podpory počítačovej techniky. Inými slovami, naporúdzi bola simulácia numerickej mechaniky prúdenia. Výsledkom tejto práce je najnižší súčiniteľ odporu vzduchu v ére sériových automobilov tejto značky. Tento koeficient si zapísal hodnotu 0,29. Nasledovník modelu S-Type je o šesť centimetrov dlhší a širší, na výšku si pridal jeden centimeter.

Vo vnútri

Interiér ponúka dostatok miesta, pasažieri sa tu cítia veľmi komfortne. Vodič zaregistruje po stlačení štartovacieho gombíka vysunutie či zasunutie ovládača Jaguar Drive Selector, ktorým si otáčaním zvolí režim 6-stupňovej automatickej prevodovky. Zároveň sa preklopia do prevádzkovej polohy dýzy ventilácie. Vládne tu navôkol koža a poctivé dielenské spracovanie. Predné sedadlá ponúkajú dostatočnú plochu, privítali by sme ale ich lepšie bočné vedenie. Samozrejmosťou je plne elektrické ovládanie okien a spätných zrkadiel. Na mohutnom stredovom tuneli je naporúdzi elektromechanická ručná brzda. Vďaka veľkému rázvoru si pohodu užijú aj cestujúci vzadu. Vyššia zadná časť obmedzuje výhľad dozadu, ale tento „problém“ odstraňuje cúvacia kamera.

Svižný pohyb

Zodvihnime kapotu a preskúmajme, čo sa za koncert odohráva v tomto prostredí. Svoje služby tu ponúka výborne utlmený motor 2.7D V6, šesťstupňová automatická prevodovka poskytuje bleskurýchlu zmenu prevodových stupňov, teda radí bez poklesu pohonnej sily. Pohonnú jednotku dopuje technika prepĺňania Twin-Turbo a v maxime ponúka výkon 207 koní. Svoje prednosti predviedla už vo veľkej limuzíne XJ. Možnosť zmeny prevodov ponúkajú aj páčky pod volantom, táto funkcia sa označuje Jaguar Sequential Shift. Prevodovka je veľmi dobre odstupňovaná, pri rýchlosti 130 km/h sa otáčkomer nasmeroval na cifru 2250 ot/min. Vďaka tomu si motor „nepýta“ veľa nafty. Samozrejme, jej prídel záleží od štýlu jazdy vodiča. V kombinovanej prevádzke sme zaznamenali úbytok 8,5 litra na 100 km. Volant má dobrý priemer a riadenie umožňuje nasmerovať vozidlo tam, kam chce vodič. Inými slovami, pocit z priameho kontaktu s vozidlom je veľmi dobrý. Podvozok s pohonom zadných kolies „stráži“ elektronika, jeho naladenie poskytuje bezpečné jazdné rezervy. Pochváliť treba aj bohatú výbavu.

Jozef Beníček
Foto – autor

Technické údaje

Jaguar XF 2.7D V6

Motor naftový vidlicový šesťvalec
Zdvihový objem (cm3) 2720
Max. výkon (kW/k) pri (ot/min) 152/207/4000
Max. krút. moment (Nm) pri (ot/min) 435/1900
Maximálna rýchlosť (km/h) 229
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 8,4
Spotreba paliva
mesto/mimo/kombinovaná (l/100 km) 10,4/5,8/7,5
Objem kufra (l) 500
Objem nádrže (l) 69
Pohotovostná/užitočná hmotnosť (kg) 1830/480
Rozmery (mm) 4961x1877x1460
Rázvor (mm) 2909
Prevodovka 6-stupňová automatická

Cena: od 1 510 535 Sk (50 124 eur) s DPH

Plusy:
• úsporný a kultivovaný motor
• dynamika jazdy
• výborné radenie prevodovky
• odstupňovanie prevodovky
• podvozok
• výborný kontakt s vozidlom a ovládanie
• dielenské spracovanie a ergonómia

Mínusy:
• bočné vedenie sedadiel by mohlo byť lepšie

   
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén