Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Je Alfa Romeo Giulia len v karosárskej verzii sedan?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 
Zobraziť iba značku:

Mitsubishi Colt 1.6 HEV: slávne meno v novom šate

9.4.2024

Malé viac-menej mestské Mitsubishi Colt si za svoju existenciu vybudovalo veľmi slušné renomé. Dokonca malo aj drobnú príchuť motoršportu, v ktorom boli tri diamanty roky silným hráčom. Postupne však strácalo dych, automobilka doň pretavovala meniace sa nálady trhu, až sa zrazu Colt od svojej športovej, ľahkonohej nátury celkom odklonil. Mitsubishi celkovo v Európe akosi zvolnilo a sústredilo sa na iné trhy. Teraz je však Colt späť a snaží sa nadviazať na svoju dávnejšiu slávu.

V prvom rade treba priznať, že Mitsubishi sa v rámci firemnej blízkosti s Renaultom dohodol na zdieľaní techniky a dizajnu. Neprekvapí, že Japonci siahli po osvedčenom modeli Clio, za čo si u európskych klientov nevyslúžili veľkú pochvalu. Už na prvý pohľad je zrejmé, že masku Renaultu a Mitsubishi líšia len emblémy. Lenže história si takýchto kúskov pamätá veľa a boli by ste prekvapení, koľko vašich obľúbených automobilových mien sú len prezlečené modely väčších alebo aj menších výrobcov. Po týždni spolunažívania s Coltom môžem smelo skonštatovať, že jediné výrazné mínus malého Mitsubishi je územná blízkosť s Cliom. Colt je totiž výborné auto, ktoré použilo skvelú technológiu a posmešky veru nie sú na mieste.

Tu netreba chodiť okolo horúcej kaše. Vizuálne svojho platformového súrodenca nezaprie. Mitsubishi nemalo prečo vymýšľať niečo nové. Clio a v tomto prípade Colt je pekne navrhnuté auto a každý zásah do karosérie by mu mohol uškodiť. Ak sa na to pozrieme optikou svetového trhu, tak toto nie je zlá cesta. Auto má výborné rozmery do mesta, ponúka vodičovi dobrý výhľad, vďaka čomu sa parkuje ľahko a bezpečne. Dizajn je dostatočne súčasný, aj keď trocha nejaponský. Výbava Instyle, ktorá sa k nám dostala má niekoľko dizajnových doplnkov, napríklad čierne okrasné lišty s ochrannou funkciou, prahovú lištu ale aj praktickú vaničku v batožinovom priestore, ktorého základný objem 301 litrov je na túto triedu vozidiel tak akurát.

INTERIÉR

Colt nemal a stále nemá rodinný charakter. Na zadné sedadlá sa síce zmestia detské sedačky a do nich deti, no budú okopávať operadlá predných sedadiel. Dospelý pasažier sa dozadu zmestí. Na dlhé výlety to nie je to správne miesto, ale neutrápite sa. Mestské presuny sú zvládnuteľné. Colt najlepšie sedí aktívnej dvojici, ktorá bude mať kráľovský priestor vpredu, dostatočný batožinový priestor a sedadlá pre kamarátov na kratšie výlety. Colt je ideálny aj ako mestský rodinný služobník. V betónových džungliach sa na nedostatok miesta nebude sťažovať nikto.

Miesto za volantom poteší aj náročnejších vodičov, ktorí sa radi dynamicky povozia po technických okresných cestách. Nájsť si dobrú šoférsku pozíciu nie je problém, všetky ovládače sú pochopiteľne umiestnené. Sedadlá sú pohodlné a majú rozumné bočné vedenie tela.

JAZDA

Colt najviac prekvapí jazdnými vlastnosťami, čo je asi tou najlepšou správou, lebo Colt pred viac ako dvomi dekádami vedel poriadne zabávať. Tuhý podvozok je hravý, dobre čitateľný a napriek krátkemu rázvoru nie je veľmi neposedný. Riadenie je neutrálne a výkon dostatočný, a to na dodržiavanie rýchlosti, ale aj ich porušovanie. Hybridná technológia pomáha dynamickým vlastnostiam, čo ocenia milovníci šprintu z červenej na červenú. Šprint Colt zvláda pod 10 sekúnd, a to sa počíta.

Základom pohonu je benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra a výkonom 69 kW. K tomu do hry pridáva elektromotor ďalších 36 kW a štartér generátor prispieva svojimi 15 kW. Systémový výkon je 105 kW, čo pri takejto váhovej kategórii celkom stačí. Na pohon slúži predná náprava a tá pôsobí na zem maximálnym krútiacim momentom 205 Nm.

Mitsubishi Colt nesklamalo. Vďaka šesťstupňovej multimódovej automatickej prevodovke, ktorá motor neoberá o dynamické parametre, štyri jej stupne patria benzínovému agregátu, zvyšné dva elektromotoru a o jej práci vodič ani poriadne nevie, už odskúšanej hybridnej technike či skvelým jazdným vlastnostiam je to presne to mládežnícke auto, ktoré dokáže rozprúdiť krv aj v ostrieľaných vodičoch. Ale tak, ako býva zvykom, v našich končinách mladí vodiči naň dočiahnu len so silnou podporou cudzej peňaženky, cenovo je totiž v kategórii menej vybavených vozidiel nižšej strednej triedy - základná verzia sa prehupla cez 23 000 eur. Výhodou tejto verzie je, že nepotrebuje nabíjať, dostatočne efektívne si vie vyrábať elektrinu sama a tým prispievať k znižovaniu spotreby. Jediné, čo stačí k plnému využitiu hybridnej techniky je jej pochopenie a vzájomná spolupráca vodiča a technológii. Kombinovaná spotreba od 5,5 až po 5,8 litra nie je zlá, no výrobca sľuboval 4,2 litra, čo sa nám v redakcii nepodarilo dosiahnuť.

 

 

Plusy

+ dielenské spracovanie

+ dynamické vlastnosti

+ jazdné vlastnosti

+ bohatá výbava

+ množstvo odkladacích priestorov

 

Mínusy

- slabšie odhlučnenie motora

 

Technické údaje

Motor - zážihový 4-valec

zdvihový objem – 1 598  cm3

výkon /kW/k/ot/min/ - 105/143/ 5 600

krútiaci moment /Nm/ot/min/ - 205/ 1 700

prevodovka – 6 automatická multimódová

zrýchlenie z 0 na 100 km /s/ – 9,3 s

max. rýchlosť - /km/h/ - 175

spotreba /mesto/mimo/kombinácia l/100 km / -/-/4,2  - 4,3

dĺžka x šírka x výška /cm/ - 405,3/179,8/143,9

rázvor /cm/ - 258,3

celková hmotnosť /kg/ - -

batožinový priestor /základný/sklopené sedačky /l/ - 301/979

objem palivovej nádrže l/ - -

základná cena vozidla od /€/ - 15 500,- €

cena testovaného vozidla /€/ - 25 200,- €

 

 

Text a foto: Samuel Vanko

 

 
 
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén