Dnes je štvrtok, 21 november 2024
|
V redakcii sa nám vystriedalo už množstvo elektromobilov. V drvivej väčšine išlo o SUV, čo je pochopiteľné. Výrobcovia do veľkej karosérie zmestia akumulátory a auto nestratí tradičné proporcie svojej triedy. Mali sme niekoľko limuzín, hatchbackov a mestských drobcov, ktorým elektrina pasuje najviac, no z výrobných programov sa akosi strácajú. Elektrické kombi sme ešte nemali, preto sme MG5 privítali s nadšením. Naplní elektrický pohon možnosti rodinného kombi?
Exteriér
MG je stará európska značka, ktorá však nedokázala pokoriť zákony ekonomiky, dostala sa do zlých čísel a prestala existovať. Nakoniec sa na jej záchranu našli peniaze v Číne. Tie zo slávneho emblému sfúkli nánosy prachu a vdýchli Britovi život. Celkom iný, než aký žil kedysi, no ako ukázal koncept otvoreného roadstera Cyberster, možno sa k vášnivým autám časom dopracuje. Po sérii mestských SUV a crossoverov sa MG pustilo do segmentu, ktorý akoby už dávnejšie stratil na sile – popularitu malých kombíkov a kombi karosérii nižšej strednej triedy ohrozil nenajedený svet SUV. MG to chce skúsiť a z redakcie posielame palec hore za odvahu. Ak si totiž rozmeníme modely SUV na drobné, tak často majú horšiu aerodynamiku, väčšie kolesá a viac hmoty, teda vyššiu váhu, než ich „sedanové, hatchbackové či kombi verzie“ a s tým všetkým idú ruka v ruke vyššie prevádzkové náklady. A o tie, spolu s nižšími emisiami predsa ide, no nie? Spraviť elektrický kombík je teda zaujímavý počin.
MG sa podobne, ako pri svojich ostatných modeloch pri hľadaní správneho dizajnu, inšpirovalo v Európe, kde chce koniec-koncov uspieť. Preto v plechoch kombíka nájdete vtlačených viacero známych fragmentov, ktoré sú vyskladané do jedného celku. Nejde o dych berúci dizajn, no určite zaujme. Na vlastnej koži sme si vyskúšali, že pozornosť okoloidúcich priťahuje. Dizajnu zatiaľ chýba jasný poznávací prvok. To sa však možno zmení.
Interiér
Kombi má na dĺžku 4,6 metra. Za piatymi dverami skrýva batožinový priestor s objemom 479 litrov. Po sklopení operadiel zadných sedadiel na sťahovanie bude pripravených 1 367 litrov. Otvor do batožinového priestoru je dostatočne veľký. Poteší sedenie na zadných sedadlách. Pozícia je pohodlná a dlhé trasy nie sú za trest. Rovná podlaha je trocha vyššia a pasažieri nad 180 cm budú mať pokrčené nohy. Pred zadnými sedadlami sú dva USB porty, ktoré s káblom pomôžu nabiť telefón.
Vpredu je MG5 pohodlné vozidlo. Kým si vodič zvykne, môže sa prvé kilometre cítiť trocha stiesnene. To spôsobuje mohutná stredová konzola, ktorá je postavená vo vzduchu ako premostenie. Pod ňou je veľký odkladací priestor. Na stredovej konzole je ovládanie automatickej prevodovky a elektrického pohonu – režimy a rekuperácia. Na konci konzoly je lakťová opierka a pod ňou ďalší odkladací priestor. Po navyknutí si, vodič ocení veľmi dobrý posed, vďaka ktorému vydrží za volantom veľa kilometrov. Rozsah nastavenia umožní ideálny posed a kontakt s volantom.
Infotainment na palubnej doske má farebný displej s uhlopriečkou s rozmerom 10,25“. K veľkosti palubnej dosky pasuje a nepôsobí rušivo. Ovláda sa relatívne ľahko, no čo mu možno vytknúť je absencia otočného ovládača hlasitosti rádia. Nechýba mu plná konektivita a pripojenie múdrych telefónov. Dielenské spracovanie je veľmi dobré. Pocit z použitých materiálov rovnako.
Jazda
MG5 jazdí prekvapujúco dobre. Tuhý podvozok pôsobí solídne a naše cesty vie celkom dobre odfiltrovať. Rovnako príjemne pôsobí aj riadenie. Počas jazdy nie je cítiť vyššiu hmotnosť elektrozástavby. Výhľad z vozidla je tiež veľmi dobrý, čo oceníte pri parkovaní. S výhľadom pred a za vozidlom pomôžu kamery. Zrýchlenie za 8,3 sekundy síce nevyrazí dych, ale je dostatočné na svižné predchádzacie manévre. O zrýchlenia a maximálne rýchlosti však pri elektromobiloch až tak nejde, aj keď je príjemné si vychutnať okamžité prívaly krútiaceho momentu.
Na výber sú dve základné verzie. Silnejšia má výkon 130 kW. Je kombinovaná s akumulátorom s kapacitou 50,3 kWh. Paradoxne, slabšia verzia s výkonom 115 kW má k dispozícii väčší akumulátor s kapacitou 61,1 kWh. Obe verzie majú pohon prednej nápravy. Nám sa do redakcie dostala slabšia verzia s väčším akumulátorom. Táto kombinácia je z pohľadu dojazdu sľubná. Výkon nezvádza k nezbednostiam a väčší akumulátor má teoreticky väčší dojazd. Dobré výsledky nám trocha kazila zima počas testu. Keď sme MG5 preberali, vonku bolo -3֯ C. Plne nabitý akumulátor nám predpovedal dojazd 280 km, čo nebola dobrá hodnota. Našťastie sa ukázalo, že počítač vyhodnocoval predchádzajúce testovacie kilometre a tie neboli šetrné. Preto nám prvých 80 kilometrov z dojazdu neubudol ani kilometer a s využívaním kúrenia sme najazdili v kombinácii mesto/diaľnica/medzi mesto 350 kilometrov. Priemerná spotreba nám oscilovala od 18 do 20 kWh. Podľa WLTP nám baterka mala vydržať na 400 kilometrov. Ak by sme jazdili len v meste, tak teoretický dojazd je zhruba 540 kilometrov. Treba povedať, že ak by bola ideálna situácia a teplejšie počasie, tak tieto sľuby by MG zrejme naplnilo. Svet však nie je ideálny.
MG5 Electric poskytuje nabíjací výkon 11 kW alebo pri rýchlonabíjačke s konektorom CCS 87 kW. Batériu rýchlonabíjačka z 10 na 80 percent dobije za viac ako polhodinu. Celkovo sme mali z MG5 veľmi dobrý pocit a v rámci elektromobilov by si svoj priestor vozidlo mohlo nájsť. Rodinný potenciál má veľmi dobrý. Vzhľadom na sľubované dojazdy bude na rodinné výlety treba brať trpezlivé ratolesti.
Plusy
+ vnútorný priestor
+ tuhý podvozok
+ rozumná výbava
+ veľkosť batožinového priestoru
+ priemerná spotreba
Mínusy
- niektoré lesklé plochy interiéru sú náchylné na poškriabanie
- 87 kW pri rýchlonabíjaní už je v dnešného pohľadu málo
Technické údaje
Motor - elektromotor
Kapacita akumulátora – 61,1 kWh
výkon /kW/k/ot/min/ - 115/156/-
krútiaci moment /Nm/ot/min/ - 280/-
prevodovka – 1-stupňová automatická
zrýchlenie z 0 na 100 km /s/ – 8,3
max. rýchlosť - /km/h/ - 185
kombinácia kWh/100 km/ - 17,5
dĺžka x šírka x výška /cm/ - 460,0/181,8/154,3
rázvor /cm/ - 265,9
celková hmotnosť /kg/ - -
batožinový priestor /základný/sklopené sedačky /l/ - 479/1 367
základná cena vozidla od /€/ - 35 500,- €
cena testovaného vozidla /€/ 39 300,- €
Text: Samuel Vanko
Foto: MG
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |
nový NISSAN QASHQAI13.11.2024 |
HYUNDAI SANTA FE CALLIGRAPHY13.11.2024 |
HYUNDAI KONA 1.6 T GDi 7 DCT5.11.2024 |
LEXUS LBX5.11.2024 |