Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Je Toyota Yaris Cross dostupná aj s pohonom všetkých kolies?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 
Zobraziť iba značku:

MG 3 Hybrid+: kombinatorikou k výsledkom

3.12.2024

Automobilka MG automobilovú jeseň okorenila viacerými zaujímavými novinkami. Za pozornosť stoja všetky, no my sme si posvietili na MG3 Hybrid+, auto, ktoré stavilo na kombináciu pohonov. Výsledkom je zaujímavá spotreba.

EXTERIÉR

MG3 je malý mestský hatchback a MG by ním rado rozčerilo vody segmentu, kde poľujú legendy ako Renault Clio či Toyota Yaris a ich dvojičky ako Mitsubishi Colt alebo hybridná Mazda 2. Ak by malo MG zabojovať dizajnom, tak by to bol preň bol ťažký súboj. Dizajnovo totiž nevytŕča z radu a neprináša nič extra. Dizajn ostáva striedmy a konzervatívny, čím MG stavilo na istotu. Zaujímavé je, že vyzerá väčšie, než je v skutočnosti, pritom v porovnaní s konkurenciou nepatrí k najväčším.

Je veľmi dobré, že MG sa nevybralo cestou násilnej extravagancie, možno mohlo byť nápaditejšie, ale takto sa prihlási o širšie publikum, ktoré poškuľuje po malom mestskom aute. V najvyššej výbave model MG3 svieti ledkami. Treba uznať, že v stretávacom režime svetlá svietia veľmi dobre.

 

INTERIÉR

Podobne ako exteriér, aj vo vnútri je MG navrhnuté rozumne, bez výstrednosti s fokusom na užívateľské pohodlie. Rozmiestnenie väčšiny ovládačov je pochopiteľné. Škoda, že ovládanie množstva potrebných funkcií je vtesnané do infotainmentu. Klimatizácia má jedno fyzické tlačidlo na stredovej konzole, ale samotné nastavovanie je potrebné vykonať cez dotykovú obrazovku. Grafika infotainmentu je pekná, jeho logika je pochopiteľná, a keď nepreskakujete z auta do auta, bude vám vyhovovať. Po pripojení android auto sa viaceré informácie schovajú a treba ich hľadať na domovskej obrazovke. To sa dá eliminovať precíznym nastavením domovskej obrazovky, kde je viacero sekcií.

MG vybralo veľmi dobré materiály a pri kompletizovaní interiéru dbalo na dielenské spracovanie. Hodnotne pôsobia aj okrasné lišty, prešívanie a na dotyk príjemný je aj materiál na sedadlách. V cenníku sú len tri výbavy, ktoré nie sú od seba cenovo veľmi vzdialené. Už základný stupeň je veľmi rozumne konfigurovaný, v najvyššej výbave už nenájdete prvok, ktorý by vám chýbal. K úplnému pohodliu by pomohlo lepšie nastavenie volantu. Vodič si ho smie prispôsobiť len výškovo. Vzhľadom na proporcie auta, ktoré prinášajú svojské možnosti na uloženie sedadla by sa hodilo aj hĺbkové nastavenie volantu.

Sedadlá sú pohodlné a mäkké. Počas redakčného presunu sme v aute absolvovali 400 kilometrov bez zastávky a na konci cesty aj bez bolesti krížov. Na zadných sedadlách si dlháni budú hľadať komfort len ťažko. Dorast sa však sťažovať nebude. Priemerný je batožinový priestor. Objem 293 litrov však vzhľadom na zameranie vozidla postačuje. Interiér v mestských podmienkach určite splní nároky dvoch dospelých s dvoma deťmi.

 

JAZDA

MG3 prichádza na slovenských trh zatiaľ s jedným pohonom. Ako hybrid však ponúka veľmi zaujímavé riešenie. Kombinuje dva rôzne systémy. Hybridný systém má oproti bežným hybridom bez plug-in riešenia silný elektromotor a nezvyčajne veľký akumulátor s kapacitou 1,83 kWh. V rámci triedy ide o skutočne inovatívny prístup. Ako hovorí tlačová správa, dôležitých je päť kľúčových prvkov - motor, prevodovka, batéria, elektromotor a generátor. MG3 sa snaží využívať hlavne elektrinu a spaľovací agregát povoláva do služby len keď potrebuje dobiť elektrinu alebo pri vyšších rýchlostiach. Oba typy pohonov kombinuje s ľahkosťou, termický motor sa pridáva do hry bez trhania a nás toto riešenie prekvapilo príjemnou spotrebou. MG3 dostalo zabrať v meste a vo výsledku sa odzrkadlila výrazná porcia diaľničných kilometrov. Napriek tomu je kombinovaný apetít 5,2 l/100 km veľmi príjemný. Papierový údaj 4,4 litra sme zvládli tiež, no už sme si museli dávať pozor na nohu položenú na plyne.

Tajomstvo pohonu tkvie v jeho schopnosti kombinovať:

 

  • Využíva elektrický pohon, kým termický agregát čaká na svoju chvíľu,
  • Sériový pohon, keď benzínový motor vyrába elektrinu,
  • kombinácia jazdy a nabíjania, pohon predných kolies spaľovacím motorom a zároveň dobíjanie baterky
  • nakoniec prácu oboch motorov, sústredenú na pohon prednej nápravy.

Benzínový agregát má štyri valce, objem 1,5 litra a výkon 75 kW. Elektromotor posiela do systému 100 kW, výsledok je celkový systémový výkon 143 kW. To stačí na pocitovo pôsobivé zrýchlenie z 0 na 100 km/h. Zrýchlenie z pokoja je veru dych berúce. S rastúcou rýchlosťou toto nadšenie opadá, napriek tomu je 8 sekúnd veľmi pekné číslo.

 

MG3 je skvelým mestským autom, jazdenie medzi dedinami je úsporné, príjemné a na diaľnici sa nestratí. Čo ma prekvapilo, že je MG je citlivé na silný bočný vietor. O tejto automobilke ešte budeme počuť. Pracuje na sebe.

Plusy

+ dielenské spracovanie interiéru

+ bohatá výbava

+ inovatívne riešenie pohonu

+ neutrálne jazdné vlastnosti

+ pomer cena/výkon

Mínusy

- neprehľadný infotainment pri používaní android auto

- chýbajúce hĺbkové nastavenie volantu

Technické údaje

Motor - zážihový 4-valec

zdvihový objem – 1 498 cm3

výkon /kW/k/ot/min/ - 75/102/ 6 000 ot/min

krútiaci moment /Nm/ot/min/ - 128/ 4 500 ot/min

Elektromotor - 100 kW - 4 500 ot/min

krútiaci moment elektromotora /Nm/ot/min/ - 250/ 4 500 ot/min

prevodovka – 3-stupňová automatická

zrýchlenie z 0 na 100 km /s/ – 8,0

max. rýchlosť - /km/h/ - 170

spotreba /mesto/mimo/kombinácia l/100 km/ - -/-/4,4

dĺžka x šírka x výška /cm/ - 411,3/179,7/150,2

rázvor /cm/ - 257,0

celková hmotnosť /kg/ - 1 766

batožinový priestor /základný/sklopené sedačky /l/ - 241/293

objem palivovej nádrže /l/ - -

základná cena vozidla od /€/ - 18 890,- €

cena testovaného vozidla /€/ 20 930,- €

 

 

Text a foto: Samuel Vanko

 

 
 
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén