Dnes je štvrtok, 21 november 2024
|
Exteriér
Na modeloch M-B sa nám vždy páčilo, že aj vo verzii kombi si dokážu zachovať elegantnú siluetu. A ani tentoraz sme nenarazili na výnimku.
Páčilo sa nám, že príplatkový paket AMG Line dokázal prednej časti komfortného vozidla pridať na vzhľadovej agresivite, ktorá však v žiadnom prípade neprekračuje hranice dobrého vkusu. Mohutná čelná maska so štedrou nádielkou chrómu a rovnako mohutný predný nárazník, so zvýraznenými prieduchmi, vodičovi dodávajú veľa sebavedomia. Ale to je v poriadku, u vozidla so zvýraznenou hviezdou na kapote (škoda, že tá ktorá vyčnieva do priestoru sa už aj pri triede E akosi vytráca) jeho majiteľ sebavedomým byť naozaj môže...
Pri bočnom pohľade sa nám zapáčili nielen 19-palcové disky s logom AMG, ale vďaka koncepcii karosérie kombi aj veľká presklená plocha okien, v ktorej sa stĺpiky karosérie akoby strácali a prispievali k dojmu, že auto je vlastne pojazdným výkladom, v ktorom je ľahké rozoznať šťastného, no najmä sebavedomého majiteľa.
Zadná časť ukončená piatymi dverami dostala nový dizajn koncových svietidiel. A ten podľa nášho názoru autu výrazne pomáha v tom, že ju celú opticky rozširuje a dodáva jej absolútnu neprehliadnuteľnosť.
Interiér: kvalita, vkus a komfort
Priznáme sa bez mučenia: v Stellacentre sme, zrejme vďaka našej už štvrťstoročnej tradícii, naladení skôr do konzervatívna. A tak sme s naozajstnou radosťou pozerali na klasické analógové prístroje, ktoré v tomto modeli zatiaľ nenahradili digitálne obrazovky. Samozrejme úplne bez digitalizácie to dnes už nejde, a tak sa medzi dva obrovské a prehľadné „budíky“ dostala aj menšia obrazovka. Ale tá nám absolútne neprekážala, pretože napríklad údaj o priemernej spotrebe by analógový prístroj ukázal ťažko a na nej nám digitalizované číslice až tak veľmi neprekážali...
Ak by sme sa rozhodovali pre príplatkové vybavenie interiéru určite by sme neváhali nad tým, ktoré bolo v testovanom vozidle. Prístrojová doska a dokonca aj horné hrany dverí s obkladom z pravého a naozaj „dreveného“ jaseňa a aj volant potiahnutý kožou reprezentovali príplatkový balík, ktorý naozaj oprávnene nesie označenie - Exclusive...
Opisovaním kvality sedenia nielen vpredu, ale aj vzadu pri kategórii E vás určite nemusíme zbytočne zdržiavať. Azda teda stačí, ak napíšeme: garantujeme, že je príkladne pohodlné a priestranné.
Komfort s osobným komorníkom
Už v prvých sekundách zoznamovania sa s týmto modelom sme si všimli, že pri vnútornom spätnom zrkadielku je zvláštne tlačidlo. To podľa výrobcu ponúka služby označené ako Concierge, ktoré sú dostupné vždy keď je vozidlo v prevádzke. Neváhali sme preto a stisli sme ho...
V niekoľkých sekundách sa nám ozval hlas živého človeka, ktorý sa nás zdvorilo spýtal s čím potrebujeme pomôcť. Našťastie sme aktuálne nepotrebovali žiadnu technickú pomoc, a tak sme ho požiadali iba o tip na najbližšiu reštauráciu so slovenskými špecialitami. Boli sme za hranicou tej časti Slovenska, kde sú halušky najčastejšie servírovanou pochutinou a boli sme zvedaví ako si s tým človek, ktorý zjavne nesedí na Slovensku poradí. Zvládol to: podľa našej polohy nám ponúkol najbližší podnik a dokonca nám ho diaľkovo vložil aj do navigácie! A aby sme nezabudli: ten človek, ktorý sedel „niekde“ s nami bez problémov komunikoval nielen po anglicky, ale aj po slovensky!
Motor: spotreba a výkon
Pod kapotou nám importér ponúkol výkon 143 kW (194 k) a krútiaci moment 400 Nm. Ak si uvedomíte, že tieto veličiny produkuje „iba“ dvojlitrový štvorvalec, zrejme s nami budete súhlasiť v tom, že sú to slušné hodnoty. Zrýchlenie na stokilometrovú rýchlosť dosiahne toto kombi za 7,7 sekundy a ručička analógového rýchlomera sa dokáže dostať až k číslici 235.
Agregát spolupracuje s výborne vyladenou 9-stupňovou automatickou prevodovkou. Je akusticky veľmi dobre utlmený a svojim zvukovým prejavom sa veľmi približuje k benzínovému agregátu. Pocitovo je tento „naftiak“ nadpriemerne agilný. Samozrejme, že nás zaujímal i jeho apetít. Na údaje výrobcu sme sa nespoliehali, jazdili sme svižne, no stále elegantne. Po týždni jazdenia prevažne v meste sme vracali vozidlo s údajom o priemernej hodnote – 6,9 l/100 km.
Príjemný spoločník
Kombi Mercedes-Benz E220d je skvelým spoločníkom na dlhých cestách. Vďaka dobrému podvozku a dlhšiemu rázvoru si však zdatne poradí aj s priečnymi nerovnosťami na mestských komunikáciách. Podľa nás sa ďalší evolučný krok konzervatívneho „éčka“ vydaril výborne. Do našej garáže by sme si ho smelo, no najmä radi zaparkovali...
Foto a text: stellacentrum.sk
PLUSY
+ image
+ prepracovanosť interiéru
+ nízka nakladacia hrana batožinového priestoru
+ naladenie a komfort podvozka
+ prevodovka, motor
+ spotreba
MÍNUSY
- žiadne
Technické údaje:
Motor
radový 4-valec, nafta
Zdvihový objem (cm3)
1950
Výkon (kW/k/ot/min)
143/1953800
Krútiaci moment (Nm/ot/min)
400/1600 - 2800
Pohon
zadnej nápravy
Prevodovka
9-stupňová automatická
Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
7,7
Maximálna rýchlosť (km/h)
235
Spotreba (mesto/mimo/kombinovaná l/100 km)
4.9/4,4/4,6
Dĺžka x šírka x výška (mm)
4933 x 1852 x 1475
Rázvor (mm)
2939
Objem batožinového priestoru (l)
640/1820
Objem palivovej nádrže (l)
50
Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg)
1780
Celková hmotnosť (kg)
2450
Cena vozidla od (€)
48 300
Cena testovaného vozidla (€)
71 682
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |