Dnes je štvrtok, 21 november 2024
|
Trieda E bola a pri značke Mercedes-Benz stále je veľmi pozorne sledovaná. Vždy totiž znamenala prekročenie hranice medzi obyčajnými a už luxusnými vozidlami. „Éčko“ je autom pre dospelejších, no hlavne solventnejších vodičov. Nebudeme napínať – po niekoľkých stovkách kilometrov nás presvedčilo , že vo verzii kupé by sme ho v garáži túžili mať...
Exteriér
To kupé, v prípade tohto „Éčka“ prezrádza dvojica veľkorysých dverí. Bočná línia má v sebe veľa spoločného s úspešným modelom CLK. Predok výborne uvádza agresívna a veľkorysá maska s hviezdnym emblémom a pre triedu E už typická delená štvorica svetlometov. Spodný spojler (mimochodom dlho nepoškriabaný nezostane pretože je neprakticky umiestnený nižšie ako všetky mestské obrubníky) má v sebe integrované aj denné svietenie. Autu sa treba predsa len trocha viac prizrieť, aby človek odhalil jeho športové nadanie. Na prvý pohľad totiž vyzerá „iba“ luxusne, a tak akoby bolo určené pre starších vodičov s cigarou...
Klasika vo vnútri, ale...
Volant je príjemne konzervatívny, multifunkčný a vyniká bohatým rozsahom nastavenia. Pod ním samozrejme nechýba na ľavej strane neodmysliteľná a geniálne jednoduchá viacfunkčná páčka pre ovládanie stieračov, smeroviek, svetiel, ostrekovačov... Sedadlá sú inštalované tak, aby umožňovali vodičovi čo najnižší možný športový posed, ich operadlá už pri prezeraní na parkovisku prezrádzajú, že v zákrutách dokonale podržia (ideálne anatomicky tvarované sú dokonca i zadné dve sedadlá). Výhľad z auta je i napriek nižšiemu posedu dokonalý, poteší absencia stredového stĺpika, a tak sa dá z auta urobiť akoby kabriolet s pevnou strechou... A ak by vám veľmi chýbal pohľad na oblohu tak máme pre vás dobrú správu: strecha má v sebe integrované panoramatické strešné okno.
Výborné riadenie
Toto „Éčko“ potrebuje menej ako tri otáčky volantu na to aby ste sa s ním otočili o 360 stupňov. Aj preto sme nemuseli aj vo veľmi ostrých zákrutách „rúčkovať“. Pezinskú Babu sme prechádzali takmer celú v predpisovo pretekárskom štýle. Reakcie na volant sú priame, posilňovač riadenia pracuje presne, športovo a napriek tomu veľmi komfortne.
K dobrému riadeniu patrí i dobrý podvozok. I ten sa u tohto kupé vydaril. Auto sa v zákrutách nenakláňa, presne kopíruje vodičov zvolenú stopu. Pri komfortnej jazde je auto so zadným náhonom totálne neutrálne. Zaujímavé bolo zistenie, že ani svižná jazda v horských serpentínach neunavuje. Auto ide zo zatáčky do zatáčky úplne prirodzene, nepociťovali sme žiadne problémy spojené s častým striedaním ťažiska. Pri ostrejšej jazde sa občas ozval zvuk namáhaných pneumatík, no elektronika akýkoľvek náznak pretáčavosti hravo eliminovala a tak auto stále zostávalo skôr nedotáčavé. Pri vyslovene dravej a športovej jazde sa už začali prejavovať sklonu k pretáčavosti zadnej časti, ale pri zapnutom elektronickom strážcovi zadné kolesá púšťali iba do drobných efektných driftov, pri ktorých má vodič pocit, že posádka v aute vidí aký je skvelý a nabrúsený jazdec, ktorý to má za každých okolností vždy v rukách...
Samozrejme, že sa dá jazdiť i bez elektronických strážcov, no to tomuto autu urobí naozaj iba ten, kto nemá dostatok citu. Ak si však bude jeho budúci majiteľ trocha (naozaj iba trocha) zašantiť, mal by si k automatickej prevodovke zadovážiť verziu, ktorá má možnosť manuálneho radenia pomocou páčok pod volantom. Iba vtedy dokáže rozvážny, no veľmi dobre fungujúci 7-stupňový automat vyprovokovať k driftovacím úletom...
Motorový ideál
V testovanej verzii bol osvedčený šesťvalcový naftový agregát tentoraz so zvýšeným výkonom na 231 konských síl. Vo fabrike ho vďaka mnohým inštaláciam do rozličných modelov dokázali už takmer totálne „znehlučniť“ (no na druhej strane: u každého z modelov, do ktorého ho osadia vždy nechávajú preniknúť do kabíny zvuk, keď sa šesťvalec rozbieha k maximu a to je dobré).
Zažívali sme nirvánu, keď sme pristúpili na pedál a auto dokazovalo, že jeho zrýchlenie pod sedem sekúnd nie je iba papierovým údajom. Vďaka ideálnemu zladeniu prevodovky a motora sme neregistrovali žiadne turbodiery a ani dramatické vädnutia výkonu. Na druhej strane však pri užívaní si zvuku a zrýchlenia sme zistili, že údaje výrobcu o kombinovanej spotrebe pod sedem litrov zostávajú naozaj iba papierovými údajmi. My sme jazdili pri kombinácii mesto a mimo mesta za osem litrov a v meste sme sa častejšie dostávali so spotrebou aj na desať litrov na sto kilometrov. Ale asi budete s nami súhlasiť, že aj toto sú pri takto výkonnom vozidle veľmi dobré údaje.
Verdikt
Mercedes E 350 CDI kupé je autom, ktoré by mohlo na prvý pohľad klamať. Nie je totiž klasickou „károu“ pre vodičov v baretkách a s fajkou v kútiku úst. Ambicióznych tunerov, ktorí neraz nebezpečne a za každú cenu predbiehajú na slovenských cestách môže tento Mercedes nemilo prekvapiť svojim razantným zrýchlením.
Svojich budúcich majiteľov však poteší tým, že vo svojej DNA nezaprie zdedené nadanie pre pohodovú a komfortnú jazdu. A tak ak sa pre toto auto rozhodnete, tak vedzte, že keď práve nebudete mať náladu naložiť to fešákom s domontovanými svetelnými rampami a prekliato hrubými koncovkami výfukov, tak si môžete pohodlne užívať plavnú jazdu v dobre vymyslenom a hlavne vyladenom vozidle.
PLUSY
- motor
- podvozok a riadenie
- 7-stupňová automatická prevodovka
- sedenie na predných sedadlách
- kvalita spracovania
MÍNUSY
- prístup k zadnému radu sedadiel
Technické údaje
Motor
V6
Objem motora cm3
2987
Max. výkon kW/k/ot. min
170/231/3 400
Max. krútiaci moment Nm/ot. min
540/1 600-2 400
Kompresný pomer
15,5 : 1
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h v s
6,7
Maximálna rýchlosť km/h
250 (elektronicky obmedzená)
Poháňaná náprava
zadná
Prevodovka
7-stupňová automatická 7G-TRONIC
Spotreba mesto/mimo/kombinácia l/100 km
8,9/5,6/6,8
Emisie C02 g/km
179
Emisná norma
EU5
Hmotnosť vozidla/zaťaženie kg
1 730/450
Priemer otáčania m
10,95
Cena vozidla od EUR/SKK
44 684,50/1 346 165,25
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |