Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Pochádza značka SsangYong z Južnej Kórey?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 
Zobraziť iba značku:

Mercedes Benz GLC 350 E 4 MATIC: Hybrid pre náročnejších...

23.10.2017

To, že nám importér ponúkol na testovanie naozaj plug-in hybrid dávali najavo nielen modré pásy na spodnej časti dverí a modré ohraničenie segmentov predných svietidiel, ale aj neprehliadnuteľné modré strmene predných kotúčových bŕzd. Nemohli sme si nevšimnúť aj veko umiestnené v pravom rohu zadného nárazníka, ktoré ukrývalo zásuvku určenú na nabíjania z externého zdroja. Otvor na tankovanie benzínu bol umiestnený klasicky – v blatníku za zadnými dverami.

Interiér

Kopíruje trend značky, ktorá veľmi predvídavo zjednocuje svoje modely a je vo vysokom štandarde. Príjemne, v elektronikou nabitom vozidle, pôsobilo obloženie stredového panelu a časti palubnej dosky pravým jelšovým drevom s priznanými letokruhmi.

Sedenie na predných sedadlách a možnosti ich nastavenia sú príkladné. Priestor v oblasti kolien i ramien nič neobmedzuje, do vozidla sa vďaka širokému otváraniu dverí nastupuje – nielen dopredu, ale aj dozadu - veľmi pohodlne. Sedadlá v zadnom rade sú bez nastavovania a cestujúcim poskytujú menšiu bočnú oporu. To je daňou za pohodlné nastupovanie, v prípade, že sa na stredné sedadlo musí dostať aj piaty spolujazdec. Tomu by výraznejšie bočnice nastupovanie i vystupovanie komplikovali...

V batožinovom priestore je na prvý pohľad dostatok priestoru, pri nakladaní väčších, hlavne vyšších, predmetov však zistíte, že objem 150 litrov, ktorý ubrala batéria ukrytá pod jeho dnom, by sa predsa len zišiel. Ale tento drobný nedostatok sme „géelcéčku“ odpustili, pretože nás potešilo komfortným sklápaním operadiel zadného radu sedadiel, a tak sme do auta dostali aj dlhšie predmety. Pri nakladaní ťažších predmetov nám v ústrety vychádzalo automatickým znižovaním podvozka, pretože skúšaný model mal k dispozícii príplatkové vzduchové pruženie.

Benzín stále nesklame...

Určite nás mnohí z vás odsúdia, no nemôžeme si pomôcť - v Stellacentre sme ešte stále priaznivcami spaľovacích motorov. Fascinujú nás príjemne očakávaným ťahom, ktorý po stlačení plynového pedála kontinuálne narastá a cez volant  vibruje v končekoch prstov. Milujeme zvuky motorov (aj vznetových) – najlepšie viac ako štvorvalcových. A práve preto sme sa najskôr začali zaujímať o to, ako sa správa benzínový agregát. Ale prezradíme ihneď: prekvapil nás. Pozitívne...

Stádo koní určené pre spaľovací motor, ktoré reprezentuje 211 virtuálnych „žrebcov“ - dokáže auto rozhýbať tak, že pri prvom zrýchlení to vodiča prekvapí. Na rovnú stovku to SUV, ktoré má už aj bez posádky hmotnosť cez dve tony, stihne za obdivuhodný čas – 5,9 sekundy. To je pre „benzínových nadšencov“ podľa nášho názoru mimoriadne zaujímavý údaj.

Hnací agregát si – tak ako to u MB býva pravidlom – dobre rozumie s automatickou prevodovkou. V tomto prípade so 7-stupňovou. Pocit sebavedomia vodičovi dodáva nielen pohon 4x4, ale aj možnosť zvolenia si jazdných režimov: Individual, Sport, Sport+, Comfort a Eco. V prípade športových režimov je k dispozícii manuálne radenie rýchlostných stupňov a športové nastavenie podvozka.

Auto sme vyskúšali aj na horských serpentínach, po ktorých jazdíme preteky do vrchu. Vďaka príplatkovému vzduchovému pruženiu sme a výborne naladenej elektronike sme ľutovali, že trať nie je uzavretá a musíme rešpektovať rýchlostné limity. Ale aj napriek tomu sme spoľahlivo zistili, že auto sa v zákrutách správa neutrálne, no treba si predsa len dávať pozor pri krízovom brzdení. Vďaka vyššej hmotnosti, totiž zastaví o čosi neskôr, ako by mohol menej skúsený vodič očakávať...

„Elektrina“ poteší...

Začnime nabíjaním. Mercedes-Benz GLC 350 e má vo vybavení káble pre nabíjanie z klasickej domácej zásuvky a káble pre pripojenie k AC staniciam. Nabíjanie na nabíjacích staniciach ide rýchlo, komplikuje ho však to, že slovenskí majitelia elektromobilov ešte nie celkom pochopili (chcem naivne veriť, že to nie je prejav ich arogancie), že verejne prístupné nabíjačky nie sú miestami na celodenné, pripadne celonočné parkovanie. Toto však určite nie je problémom nemeckého výrobcu. Ten totiž auto pripravil tak, že ho možno na takýchto staniciach nabiť za čas o kúsoček dlhší ako dve hodiny. Doma, z klasickej zásuvky nám to trvalo približne 4 hodiny. A to sú podľa nás akceptovateľné časy.

Samozrejmosťou je možnosť nabíjania batérie i rekuperáciou. Pri tej sa využíva zostatková pohybová energia vozidla, ktorá sa premieňa na elektrickú a následne sa ukladá do akumulátora. Deje sa tak vždy vtedy keď vodič nešliape na plynový pedál, účinok sa zvyšuje ak začne brzdiť. Nabíjanie akumulátora rekuperáciou možno zintenzívniť voľbou režimu Charge, keď akumulátor nabíja aj spaľovací motor. V takom prípade však treba počítať so zvýšenou spotrebou benzínu. Režim Charge fungoval pri praktickej skúške ideálne na diaľnici. Po prejdení približne 60 kilometrov sa nám zobrazila ikona plne nabitého akumulátora a hodnota kilometrového dojazdu na elektrinu.

E-Mode

V čisto elektrickom režime môžete pokojne cestovať aj po slovenských diaľniciach. Elektromotor dokáže totiž poháňať vozidlo až po dosiahnutie rýchlosti 135 km/h. Samozrejme, ak chcete na elektrinu dôjsť čo najďalej treba mať „ľahkú nohu“. Nám sa na elektrinu podarilo prejsť pri priemernej rýchlosti okolo 90 km/h takmer 23 kilometrov.

Pozitívnou správou pre potenciálnych záujemcov o tento hybrid je, že „ľahkú nohu“ nemusíte mať vždy. V krízových situáciách sa po zošliapnutí plynového pedála za polovicu jeho celkovej dráhy automaticky naštartuje aj spaľovací motor a vďaka svojmu slušnému výkonu sa postará o bezpečné dokončenie - napríklad rizikovejšieho predbiehania...

Resumé

Naše stručné zhrnutie znie: ak ste predvídavými priaznivcami nastupujúcich technológií pouvažujte aj o tejto alternatíve. Za primeranú cenu dostanete reprezentatívne, pohodlné a naozaj rýchle auto, pri ktorom si však musíte uvedomiť, že ak budete jazdiť iba rýchlo, tak sa zvýšenej spotrebe benzínu vyhnúť nedokážete. Nám sa darilo v hybridnom umiernenom režime (pri aktívnom využívaní čisto elektrického módu) jazdiť so spotrebou 7,3 – 8,5 l/100 km. Keď nás však opantal podmanivý výkon pružného benzínového motora nebolo problémom dostať sa za hranicu 12 l/100 km. Ale ubezpečujeme vás, že za ten adrenalín nám to určite stálo...

Hybridný model Mercedes-Benz GLC 350 e reprezentuje výhodné využitie klasického agregátu od výrobcu, ktorý to so spaľovacími motormi jednoducho vie. Výhodou tejto koncepcie je, že v prípade vyčerpania elektrickej energie nastupuje sebavedomý a spoľahlivý agregát, ktorý vodiča ešte stále poteší výkonom i zvukom...

Zdroj: www.stellacentrum.sk

 

PLUSY

+ koncepcia pohonu, výkon

+ priestrannosť interiéru

+ kvalita použitých materiálov

+ podvozok, riadenie

 

 

MÍNUSY

- umiestnenie nabíjacej zásuvky na kritickom mieste

 

 

Technické údaje:

Motor

benzínový R4

 

Zdvihový objem (cm3)
1991


Výkon (kW/ot/min)
155/5500

 

Výkon elektromotora (kW)

85


Krútiaci moment (Nm/ot/min)

350/1200-4000
 

Krútiaci moment elektromotora (Nm)

340

 

Pohon

všetkých kolies
 

Prevodovka

7-stupňová automatická
 

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
5,9

 

Maximálna rýchlosť (km/h)
235

 

Spotreba (údaj výrobcu l/100 km)
2,7 – 2,5


Dĺžka x šírka x výška (mm)
4 646 x 1 890 x 1 639


Rázvor (mm)
2 873


Objem batožinového priestoru (l)
395/1 445


Pohotovostná hmotnosť (kg)
2 025


Celková hmotnosť (kg)
2 605


Cena vozidla od (€)

49 935.-

 

Cena testovaného vozidla (€)

66 672.-
 

© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén