Dnes je štvrtok, 21 november 2024
|
Mazda je vo svete elektromobility trocha tvrdohlavá. Ide si svoju vlastnú líniu a čo jej nemožno uprieť, vie robiť efektívne termické agregáty. Napriek tomu má v portfóliu elektrifikované modely. Pri hybride si pomohla spoluprácou s Toyotou. Mazda 2 Hybrid prekvapí jazdnými vlastnosťami a veľmi príjemnou spotrebou.
EXTERIÉR
Pri pohľade zvonka hybridná dvojka nezaprie, že je postavená na báze Toyoty Yaris. Na tom nie je nič zlé, veď takéto spojenia sú časté a dokáže z nich ťažiť nielen automobilka, ktorá tak plní stále prísnejšie emisné normy, ale aj samotní vodiči, ktorí dostali vyspelé, dobre vybavené auto, s modernou a už otestovanou technikou. Pri Mazde je takáto spolupráca vypuklá a okamžite viditeľná, keďže hirošimská automobilka je v oblasti dizajnu neprehliadnuteľná, svojská a dostatočne výrazná, každý prienik iného dizajnového jazyka do jej ponuky je preto trocha šok. Na tento rok prichádza model Mazda 2 Hybrid s novinkami. Dizajnovou úpravou prešli: predný nárazník, zadné svetlá, do ponuky pribudli nové disky.
Dizajn auta je vo všeobecnosti veľmi vydarený, dravý a priťahuje pohľady. Má v sebe kúsok športového ducha, ktorý by vynikol aj pri výkonnejšom agregáte.
INTERIÉR
Mazda 2 je primárne pre dvoch pasažierov. Tým potom ostáva rozšafne veľa priestoru v kufri a na zadných sedadlách. V našej redakcii sme však hybridu dali nečakanú úlohu. Na zadné sedadlá sme pripevnili dve detské sedačky, do kufra nabalili veci na predĺžený víkend a poslali štvorčlennú rodinu na výlet do Tatier. Nikto z pasažierov netrpel nedostatkom miesta, aj keď na dovolenku pri mori to veru nie je ideálne auto. Výbava je dostatočná, až komfortná a ponúka všetko, čo si môžete želať - plnú konektivitu, dobré audio, dobré materiály - tie sú z tvrdého plastu, no nijako neurazia. Facelift prihral do interiéru nový digitálny prístrojový štít a vo vyšších výbavách je nová 10,5-palcová obrazovka multimediálneho systému. Plusom je, že má otočný ovládač hlasitosti rádia (pri fyzických tlačidlách ostalo aj ovládanie klimatizácie). Vzhľadom na veľkosť vozidla úsmevne pôsobí cúvacia kamera, ale pre menej zdatných šoférov bude určite vhod.
Do batožinového priestoru sa zmestí skromných 286 litrov - to možno znie málo, na ilustráciu, zmestili sme doň tri cestovné tašky, jeden ruksak a fotografickú výbavu. Ostalo nám miesta na drobnosti.
JAZDA
Pod prednou kapotou si svoju trojvalcovú muziku hrá benzínový 1,5 liter, spojený s automatickou CVT prevodovkou. Jej neduh je, že keď sa pokúsite o akýsi kickdown a plynový pedál pošlete k podlahe, tak sa dočkáte najmä zvuku vytočeného trojvalca, ktorý sa pomaly upokojuje. Mazda 2 váži jednu tonu, motor v spolupráci s hybridným systémom ponúka výkon 85 kW, a tak s autom nemá veľa práce. Na 100 km/h vyšprintuje za menej ako 10 sekúnd, takže dynamiky si vodič užije akurát.
Napriek tomu, že Mazda 2 Hybrid vizuálne patrí skôr do preplnených miest a nie na diaľnicu, my sme vyskúšali aj to, aj to a viac menej by pri dvojčlennej posádke zohrala úlohu plnohodnotného auta. Vyspelý a dobre naladený podvozok zabaví na okresných cestách, v meste sa s Mazdou výborne parkuje a na diaľnici z vás nevytrasie dušu. Napriek krátkemu rázvoru je auto celkom pokojné a na priečnych nerovnostiach neposkakuje.
Mazda 2 Hybrid najviac prekvapí apetítom. Ani diaľničné presuny s rýchlosťou 130 km/h a plne naložené auto nevytiahli z nádrže veľa benzínu. Kombinovaná spotreba sa nám po týždňovom jazdení ustálila na úrovni 4 litre. Diaľnica ju ťahala na úroveň 4,3 litra, čo je však stále veľmi príjemné číslo, no a mesto sa uspokojilo s troma litrami. Hybridný systém sa neustále snaží využívať elektrinu, a to sa v konečnom zúčtovaní pozitívne odráža na spotrebe a celkovom hodnotení auta.
Plusy
+ efektívna a výborne fungujúca hybridná sústava
+ spotreba
+ bohatá výbava
+ naladenie podvozka
Mínusy
- menší batožinový priestor
- aerodynamický hluk pri vyšších rýchlostiach
Technické údaje
Motor - zážihový 3-valec + elektromotor
zdvihový objem – 1 490 cm3
kapacita batérie – 4,3 Ah
systémový výkon /kW/k/ot/min/ - 85/116/5 500 ot/min
krútiaci moment /Nm/ot/min/ - 120/3 600 – 4 800 ot/min
prevodovka – bezstupňová CVT
zrýchlenie z 0 na 100 km /s/ – 9,7
max. rýchlosť - /km/h/ - 175
spotreba /mesto/mimo/kombinácia l/100 km/ - 3,5/2,8/4,0
dĺžka x šírka x výška/cm/ - 394,0/174,5/150,0
rázvor /cm/ - 256,0
pohotovostná hmotnosť /kg/ - 1 110
batožinový priestor /základný/sklopené sedačky /l/ - 286/935
objem palivovej nádrže /l/ - 36
základná cena vozidla od /€/ - 20 690,- €
cena testovaného vozidla /€/ 28 590,- €
Text a foto: Samuel Vanko
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |
nový NISSAN QASHQAI13.11.2024 |
HYUNDAI SANTA FE CALLIGRAPHY13.11.2024 |
HYUNDAI KONA 1.6 T GDi 7 DCT5.11.2024 |
LEXUS LBX5.11.2024 |