Ambície juhokórejských značiek v Európe sú už dlhší čas známe, po vozidle Kia cee´d prišiel na scénu Hyundai i30. Obaja príbuzní zdieľajú rovnakú podlahovú platformu.
Zovňajšok týchto automobilov je však iný, každý má to svoje. Zo subjektívneho hľadiska možno označiť i30 za opticky o dačo dynamickejší, ak sa dostaneme ku hodnoteniu jazdných vlastností, prídeme ku inému názoru. Ale nepredbiehajme.
Základný zdroj
Pohybovú energiu nášmu testovanému vozidlu dodával benzínový štvorvalec 1.4 16V s maximálnym výkonom 80 kW (110 k). Spriahnutý bol s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá sa vo svojej kulise pohybovala so všetkou jednoznačnosťou. Dobré bolo aj odstupňovanie prevodových stupňov. V meste sme zaznamenali priemernú spotrebu paliva 8,1 litra, kombinácia nám vyšla na 6,8 litra benzínu na 100 km.
Viacprvková vzadu
Vpredu je klasická náprava so zavesením typu McPherson, vzadu je viacprvkové zavesenie. Podvozok poskytuje pri jazde komfortnejší charakter, ak by sme ho mali porovnať s modelom Kia cee´d, tak druhý spomenutý je naladený tvrdšie. V zákrutách je i30 istý, pri zrýchľovaní sa stáva nedotáčavým. So zvlnenými povrchni si poradí pomerne zdatne.
Dobrá kvalita
Vo vnútri sú použité oku lahodiace materiály, plasty sú mäkšie. V čiernej vytvorený interiér kombinuje hliníkovú optiku, dobrú ovládateľnosť funkcií podporuje vhodne umiestnená stredová konzola s lesklou hliníkovou optikou. Tá sa objavuje aj na multifunkčnom volante a okolo radiacej páky. Volant možno nastaviť vo dvoch smeroch, dobré rozmery majú aj sedadlá. Priestorovo si zgustnú aj pasažieri na zadných sedadlách. Za nimi je batožinový priestor s kapacitou 340 litrov a po sklopení zadného sedadla 1250 litrov. Model i30 ponúka dobre zastúpenú výbavu už v základnom stupni Classic, nechýbajú tu šestica airbagov, centrálne zamykanie, posilňovač riadenia, pripojenie USB a iPod-u a pod. Kto si nevyberie, k dispozícii má ešte tri vyššie výbavy.
Jozef Beníček
Foto – archív
Technické údaje
Hyundai i30 1.4 16V
Motor benzínový štvorvalec
Zdvihový objem (cm3) 1396
Max. výkon (kW/k) pri (ot/min) 80 kW (110 k)/6200
Max. krút. moment (Nm) pri (ot/min) 137/5000
Maximálna rýchlosť (km/h) 187
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 11,7
Spotreba paliva
mesto/mimo/kombinovaná (l/100 km) 7,6/5,2/6,1
Objem nádrže (l) 53
Pohotovostná/užitočná hmotnosť (kg) 1268/452
Rozmery (mm) 4245x1775x1480
Rázvor (mm) 2650
Prevodovka 5-stupňová manuálna
Cena: od 429 900 Sk
Plusy:
● solídny motor
● komfortnejšie naladený podvozok
● miesto vo vnútri
● výhľad z pozície vodiča
● kvalita spracovania interiéru
Mínusy:
● citlivý posilňovač riadenia
● obmedzená doplnková výbava