Dnes je sobota, 23 november 2024
|
Konštruktérom automobilky Kia sa zadarilo. Do reálnej podoby zhmotnili čosi, čo záujemcov priťahuje tým, že je malé a veľké zároveň...
Exteriér
Vengu do reálnej výroby pustili s dĺžkou 4,068 metra, šírkou 1,765 metra a výškou 1,6 metra. Pri prvom pohľade na jej bočnú siluetu zaujme veľmi krátka predná časť, ktorej hornú hranu blatníkov takmer celú vypĺňa plocha veľkorozmerných svetlometov. Presklenú plochu vyššej kabíny podopiera dvíhajúca sa bočná linka, ktorá sa končí až na ploche piatych dverí. Aj koncové svietidlá sa snažia zaplniť takmer celú hornú hranu pod zadnými stĺpikmi.
Hodnotný obsah
Vo vnútri nachádzame mnohé z detailov, s ktorými sme sa stretli už v modeloch Cee´d, ale aj Soul. Prístrojový panel tvoria tri tubusy, volant je trojramenný s metalickým prvkom a samozrejme s ovládačmi najpoužívanejších prvkov výbavy. Aby sa podarilo udržať rozumnú cenovú úroveň sú vo vnútri použité tvrdé (veľmi dobre vyzerajúce) plasty. Audio, s prekvapujúcou nadštandardnou reprodukciou, sa ovláda prehľadným kruhovým ovládačom umiestneným v hornej časti stredového panelu, pod ním je ďalší kruhový ovládač chladenia a vykurovania.
To, čo pri interiéri musíme vyzdvihnúť je - priestor. K nemu dizajnéri prispôsobili aj sedadlá. Sú širšie a inštalované tak, že vodič sedí vyššie ako v bežnom osobnom vozidle. To uľahčuje nielen nastupovanie a vystupovanie ale ponúka aj oveľa lepší prehľad o tom, čo sa na vozovke deje (škoda len, že výhľad vodiča v uhlopriečnom smere dosť obmedzujú predné, veľmi masívne, stĺpiky). Zaujal nás zadný rad sedadiel, ktorý sa dá posúvať v rozsahu 13 cm a má nastaviteľný aj sklon delených operadiel. To pre každého z troch cestujúcich vzadu poskytne, hlavne pri dlhších cestách, pocit komfortu.
"Kufor" s vtipom
Tým, čím Venga dokazuje jej príbuznosť k radu MPV, je priestor pre batožinu. V základe má objem 314 litrov, no pod polohovateľným dnom sa ukrýva ďalšia stovka litrov. Veko sa dá veľmi jednoducho nastaviť do viacerých úrovní a keď je v tej najnižšej, tak sa priestor na výšku zväčší o 163 mm a objem dosiahne hodnotu 422 litrov. Variabilita však nekončí : posunutím lavice sa dá pridať 130 mm na dĺžku a ďalších 100 litrov objemu. Po sklopení zadných operadiel je k dispozícii 1 341 litrov. Po tejto úprave sa dá prepraviť predmet s maximálnou dĺžkou 1,70 metra.
Pod kapotou…
Tisícšestovka, ktorú sme si mohli vyskúšať má výkon 92 kW (125 k). Agregát ochotne reaguje na pokyny akcelerátora a pri obmedzujúcej jazde po meste sme jeho potenciál mohli využívať len veľmi málo. Na diaľnici nám chýbala v prevodovke šestka, nie však kvôli hluku (ten je do hranice povolenej rýchlosti v norme), skôr kvôli zníženiu spotreby, ktorá sa nedostávala pod hranicu 8 l/100 km. Pri dodržiavaní predpísaných rýchlostí a s ľahkou nohou sa nám nakoniec podarilo jazdiť v kombinovanom režime so spotrebou 7 l/100 km.
Áno – nie ?
U Vengy je zaujímavá slušná štandardná výbava, ktorá je už v cene : ABS + BAS, airbagy vodiča a spolujazdca, trojbodové bezpečnostné pásy na všetkých sedadlách, posilňovač riadenia, asistent rozjazdu do kopca, imobilizér, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, centrálne zamykanie, tónované okná, elektrické ovládanie predných okien a delené a posuvné zadné sedadlá s lakťovou opierkou.
Počas testu nám u tohoto auta nevyhovovali iba dve veci : len 5-stupňová prevodovka a jeho nepríjemná citlivosť (napriek veľmi vydarenému podvozku s komunikatívnym riadením) na prejazd priečnych nerovností. Ale aj toto zistenie bolo nakoniec v čomsi pozitívne: iba na hrboľoch sme si vždy prekvapujúco uvedomili, že naozaj nesedíme v aute, ktoré je aj zvonka dlhé a široké…
PLUSY
+ vnútorný priestor a pohodlie
+ praktická variabilita odkladacích priestorov
+ bohatá štandardná výbava
MÍNUSY
- chýba šiesty prevodový stupeň
- citlivosť podvozka na priečne nerovnosti
Technické parametre
Kia Venga 1,6 CVVT
Motor
benzínový DOHC 4/16v
Objem motora cm3
1 591
Max. výkon kW/k/ot. min
92/125/6 300
Max. krútiaci moment Nm/ot.min
156/4 200
Pohon
predná náprava
Prevodovka
5-stupňová manuálna
Zrýchlenie 0 – 100 km/h s
10,9
Max. rýchlosť km/h
182
Spotreba mesto/mimo/kombinácia l/100 km
8,4/5,8/6,7
Pohotovostná hmotnosť kg
1 280
Celková hmotnosť kg
1 710
Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové
Rozmery d/š/v cm
406,8 x 176,5 x 160
Rázvor náprav cm
261,5
Objem batožinového priestoru l
314/422/522/1 341
Emisie CO2 g/km
155
Cena od
10 490 s DPH
Cena testovaného vozidla
14 490 s DPH
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |