Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 
Zobraziť iba značku:

Kia Venga - Naozaj veľkorysá...

16.5.2010

 

Konštruktérom automobilky Kia sa zadarilo. Do reálnej podoby zhmotnili čosi, čo záujemcov priťahuje tým, že je malé a veľké zároveň...

Exteriér

Vengu do reálnej výroby pustili s dĺžkou 4,068 metra, šírkou 1,765 metra a výškou 1,6 metra. Pri prvom pohľade na jej bočnú siluetu zaujme veľmi krátka predná časť, ktorej hornú hranu blatníkov takmer celú vypĺňa plocha veľkorozmerných svetlometov. Presklenú plochu vyššej kabíny podopiera dvíhajúca sa bočná linka, ktorá sa končí až na ploche piatych dverí. Aj koncové svietidlá sa snažia zaplniť takmer celú hornú hranu pod zadnými stĺpikmi.

Hodnotný obsah

Vo vnútri nachádzame mnohé z detailov, s ktorými sme sa stretli už v modeloch Cee´d, ale aj Soul. Prístrojový panel tvoria tri tubusy, volant je trojramenný s metalickým prvkom a samozrejme s ovládačmi najpoužívanejších prvkov výbavy. Aby sa podarilo udržať rozumnú cenovú úroveň sú vo vnútri použité tvrdé (veľmi dobre vyzerajúce) plasty. Audio, s prekvapujúcou nadštandardnou reprodukciou, sa ovláda prehľadným kruhovým ovládačom umiestneným v hornej časti stredového panelu, pod ním je ďalší kruhový ovládač chladenia a vykurovania.

To, čo pri interiéri musíme vyzdvihnúť je - priestor. K nemu dizajnéri prispôsobili aj sedadlá. Sú širšie a inštalované tak, že vodič sedí vyššie ako v bežnom osobnom vozidle. To uľahčuje nielen nastupovanie a vystupovanie ale ponúka aj oveľa lepší prehľad o tom, čo sa na vozovke deje (škoda len, že výhľad vodiča v uhlopriečnom smere dosť obmedzujú predné, veľmi masívne, stĺpiky). Zaujal nás zadný rad sedadiel, ktorý sa dá posúvať v rozsahu 13 cm a má nastaviteľný aj sklon delených operadiel. To pre každého z troch cestujúcich vzadu poskytne, hlavne pri dlhších cestách, pocit komfortu.

"Kufor" s vtipom

Tým, čím Venga dokazuje jej príbuznosť k radu MPV, je priestor pre batožinu. V základe má objem 314 litrov, no pod polohovateľným dnom sa ukrýva ďalšia stovka litrov. Veko sa dá veľmi jednoducho nastaviť do viacerých úrovní a keď je v tej najnižšej, tak sa priestor na výšku zväčší o 163 mm a objem dosiahne hodnotu 422 litrov. Variabilita však nekončí : posunutím lavice sa dá pridať 130 mm na dĺžku a ďalších 100 litrov objemu. Po sklopení zadných operadiel je k dispozícii 1 341 litrov. Po tejto úprave sa dá prepraviť predmet s maximálnou dĺžkou 1,70 metra.

Pod kapotou…

Tisícšestovka, ktorú sme si mohli vyskúšať má výkon 92 kW (125 k). Agregát ochotne reaguje na pokyny akcelerátora a pri obmedzujúcej jazde po meste sme jeho potenciál mohli využívať len veľmi málo. Na diaľnici nám chýbala v prevodovke šestka, nie však kvôli hluku (ten je do hranice povolenej rýchlosti v norme), skôr kvôli zníženiu spotreby, ktorá sa nedostávala pod hranicu 8 l/100 km. Pri dodržiavaní predpísaných rýchlostí a s ľahkou nohou sa nám nakoniec podarilo jazdiť v kombinovanom režime so spotrebou 7 l/100 km.

Áno – nie ?

U Vengy je zaujímavá slušná štandardná výbava, ktorá je už v cene : ABS + BAS, airbagy vodiča a spolujazdca, trojbodové bezpečnostné pásy na všetkých sedadlách, posilňovač riadenia, asistent rozjazdu do kopca, imobilizér, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, centrálne zamykanie, tónované okná, elektrické ovládanie predných okien a delené a posuvné zadné sedadlá s lakťovou opierkou.
Počas testu nám u tohoto auta nevyhovovali iba dve veci : len 5-stupňová prevodovka a jeho nepríjemná citlivosť (napriek veľmi vydarenému podvozku s komunikatívnym riadením) na prejazd priečnych nerovností. Ale aj toto zistenie bolo nakoniec v čomsi pozitívne: iba na hrboľoch sme si vždy prekvapujúco uvedomili, že naozaj nesedíme v aute, ktoré je aj zvonka dlhé a široké…

PLUSY
+ vnútorný priestor a pohodlie
+ praktická variabilita odkladacích priestorov
+ bohatá štandardná výbava

MÍNUSY
- chýba šiesty prevodový stupeň
- citlivosť podvozka na priečne nerovnosti

Technické parametre
Kia Venga 1,6 CVVT

Motor
benzínový DOHC 4/16v

Objem motora cm3
1 591

Max. výkon kW/k/ot. min
92/125/6 300

Max. krútiaci moment Nm/ot.min
156/4 200

Pohon
predná náprava

Prevodovka
5-stupňová manuálna

Zrýchlenie 0 – 100 km/h s
10,9

Max. rýchlosť km/h
182

Spotreba mesto/mimo/kombinácia l/100 km
8,4/5,8/6,7

Pohotovostná hmotnosť kg
1 280

Celková hmotnosť kg
1 710

Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové

Rozmery d/š/v cm
406,8 x 176,5 x 160

Rázvor náprav cm
261,5

Objem batožinového priestoru l
314/422/522/1 341

Emisie CO2 g/km
155

Cena od
10 490 s DPH

Cena testovaného vozidla
14 490 s DPH

   
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén