Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Pochádza značka SsangYong z Južnej Kórey?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 
Zobraziť iba značku:

Kia Sportage 1,7 CRDi Platinum

20.9.2016

Sportage vyzerá dobre, najmä v žiarivo červenej metalíze. Predná časť upúta už na prvý pohľad, najmä vďaka výčnelkom na prednej kapote, ktorých tvar akoby predsa len trošička kopíroval prémiové nemecké SUV začínajúce sa na písmeno P.... Páčila sa nám i predná maska a kreatívne zvládnutá grafika združených svietidiel, ktoré výrazne ohraničujú bočné obrysy. Ak už sme spomenuli svietidlá, tak nebolo možné nevšimnúť si, že nielen vpredu ale aj vzadu dominuje použitie LED.
Pohľad na bočnú siluetu prezrádza zvládnutú aerodynamiku, ale aj to, že dizajnéri neklamú ak tvrdia, že ostatný Sportage sa predĺžil o 4 centimetre a na rázvore mu pridali 3 centimetre.

Interiér
Absolútne neurazí. Je urobený precízne, nevŕzga a vďaka slušným plastom je kdekoľvek príjemný na dotyk. Volant má hrubší veniec, svoje multifunkčné poslanie spĺňa dostatočne. Poteší, že v zime možno zapnúť aj jeho vyhrievanie. Strednej časti palubnej dosky dominuje veľká 7-palcová dotyková obrazovka.
Aj keď na prvý pohľad pôsobí stredový panel tak, že je na ňom akosi priveľa tlačidiel, nie je to vôbec problém. Väčšina z nich totiž slúži na ovládanie klimatizácie, a tak ich po stlačení automatického módu vlastne ani nepoužijete. Zostávajúce slúžia na ofukovanie predného skla a vyhrievanie zadného skla a na vyhrievanie sedadiel. Tie sa však využívajú iba sezónne, a tak život vodiča vôbec nekomplikujú.
Použité plasty sú mäkké a všade presne zlícované. Umiestnenie ovládacích prvkov je ergonomicky zvládnuté dobre. Sedenie na sedadlách je príjemné, rozsah ich nastavenia v prednom rade je takisto dostatočný. Benefitom pre predný rad je trojstupňové vyhrievanie a nastaviteľné bedrové podpery. Zadný rad poskytuje pohodlie a vyhovujúci priestor pre dve dospelé osoby a navyše - prekvapujúco aj na ňom sa ponúka možnosť vyhrievania v dvoch stupňoch. Nástup na oba rady je bezproblémový, a vďaka vyššej svetlosti podvozka komfortný.
Batožinový priestor má v základe 491 litrov a po sklopení operadiel zadného radu sedadiel ponúka objem 1480 litrov. Jeho podlaha je nastaviteľná v dvoch úrovniach a ponúka aj dômyselné ukrytie rolety batožinového priestoru, v prípade potreby odvezenia rozmernejšieho predmetu, keď je treba sklopiť operadlá zadného radu. Príjemným benefitom (vďaka koncepcii karosérie SUV) je vyššia nakladacia hrana, ktorá uľahčuje nielen nakladanie ale najmä vyberanie batožiny.

V prevádzke
Kia Sportage ponúka vodičovi dostatočný rozsah nastavenia sedadla, volant možno nastavovať v dvoch osiach. Jediné čo môže vyššieho vodiča pri mimoriadne dlhých cestách iritovať sú tvrdé plasty v oblasti pravého kolena. Stredový displej so slušným rozlíšením výrazne pomáha pri cúvaní, pretože sprostredkúva pohľad kamery dozadu. Prekvapilo nás (pozitívne), že hoci ide o verziu s „iba“ predným pohonom, je k dispozícii tlačidlo pre kontrolu zjazdu z kopca.
Pri jazde po nerovnostiach sme objavili neočakávané kvality podvozka. Výborne filtruje i väčšie priečne nerovnosti a do kabíny sa žiadne výraznejšie rázy náprav neprenášajú. Tlmenie spoľahlivo fungovalo aj napriek veľkým 19-palcovým pneumatikám, ktoré boli na vozidle. Kvalita a vyváženosť podvozka sa prejavovala pozitívne i pri mimoriadne ostrých nájazdoch do zákrut, v ktorých sa vozidlo správalo neutrálne.
Pohonný agregát s menším objemom si pre dynamickejšiu jazdu vyžadoval razantnejšie stúpanie na plynový pedál a to sa negatívne prejavovalo na spotrebe. V dlhodobom priemere sme atakovali hranicu 8 l/100 km. V režime pokojnej a najmä disciplinovanej mestskej jazdy sme však dosahovali uspokojivú spotrebu – 6,5 l/100 km.

Resumé
Príjemne a takmer reprezentatívne pôsobiace SUV, na ktorom nezbadáte, že má slabší motor a pohon iba prednej nápravy. V prípade, že nemáte ambície brodiť sa polmetrovým bahnom a jazdiť po rozoraných poliach je to, podľa nás, elegantná a rozumná alternatíva. Hoci za našu redakciu musíme férovo priznať: my by sme volili pri takomto type auta radšej pohon 4x4 a o čosi silnejší motor.

Foto: Andrej Brtáň

PLUSY
+ exteriér
+ ergonómia
+ sedenie vpredu a aj vzadu
+ podvozok
 

MÍNUSY
- slabší výkon motora

 
Technické údaje:

Motor
vznetový R4/16V

Zdvihový objem (cm3)
1685

Výkon (kW/k/ot/min)
85/115/4000

Krútiaci moment (Nm/ot/min)
280/1250-2750

Pohon
predných kolies

Prevodovka
6-stupňový manuál

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
11,5

Maximálna rýchlosť (km/h)
176

Spotreba (priemer l/100 km)
4,7

Dĺžka x šírka x výška (mm)
4480 x 1855 x 1635

Rázvor (mm)
2670

Objem batožinového priestoru (l)
491

Pohotovostná hmotnosť (kg)
1425

Celková hmotnosť (kg)
2000

Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové


Cena vozidla od (€)
20 390

Cena testovaného vozidla (€)
27 370
 

 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén