Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Pochádza značka SsangYong z Južnej Kórey?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 
Zobraziť iba značku:

Kia Sorento 2,2 CRDi Tentoraz menej terénne...

7.4.2010

 

Sorento prvej generácie pokorilo americké a nemecké trhy. Veľké auto s výbornou cenou zaujalo aj rámovou konštrukciou podvozka, na ktorom sa posádka mohla pokojne vydať i tam, kde jazdili iba nefalšované teréniaky.
Nové Sorento už rebrinový rám nemá a aj preto je už viac SUV ako off-road...

 

„Zmodernelo“

Sorento zostalo sebavedomo veľké. Predná časť pôsobí dynamickejšie, no zároveň i priateľskejšie. Vzadu zaujmú veľkorozmerné diódové svetlá. K bezpečnejšej prevádzke prispejú určite i smerovky, ktoré sa dostali aj do chráničov spätných zrkadiel. Auto oproti predchodcovi kleslo o 1,5 centimetra a predĺžilo sa o rovných 10 centimetrov. Absolvovalo aj redukčnú diétu, po ktorej si odpísalo zo svojej pôvodnej hmotnosti vyše dve stovky kíl...

Slušný interiér

U veľkého auta vodiči hľadajú pohodlné nastupovanie a ani pri tomto to nie je inak. Dvere sa otvárajú vo veľkorysom uhle, predné sedadlá sú priestranné, mäkšie, ale v zákrutách prekvapujúco dobre držia trup vodiča i spolujazdca. Zadný rad sedadiel je v priestore, v ktorom si ani vyšší pasažieri neudrú hlavy a ani kolená. Trojica ľudí sa vedľa seba usadí veľmi pohodlne. Vzadu poteší možnosť nastavenia sklonu operadiel a v prípade, že tam pocestujú iba dvaja, dlhú cestu spríjemní komfortná stredná lakťová opierka s držiakmi pre nápoje.
Dosť miesta zostalo i pre batožinu. V základe je to 531 a po sklopení druhého radu sedadiel až 1 546 litrov. V tom druhom prípade sme ocenili, že po sklopení sedadiel vznikla ideálne rovná plocha. Plusové body dávame i za hlboké priehradky, ktoré sú pod dlážkou batožinového priestoru. Sú praktické a vhodné aj pre ukrytie cennejších vecí pred zrakmi nesprávnych „iba okoloidúcich“...

Prezrádza ho rýchlosť

Podvozok má nezávisle zavesené kolesá. Vpredu je McPherson, vzadu pôvodnú, tuhú, nápravu vymenila viacprvková. Nové Sorento sa na rozdiel od svojho predchodcu lepšie šoféruje, ochotnejšie a hlavne presnejšie reaguje na pokyny volantu. Ďalším plusom novej podvozkovej platformy je, že sa v zákrutách takmer nenakláňa a aj preto do nich možno ísť o čosi odvážnejšie (treba si však neustále pripomínať vyššiu hmotnosť vozidla, ktorá sa na klzkom povrchu môže kedykoľvek zákerne prejaviť). Nová koncepcia podvozka sa pri prejazde priečnych nerovností javí ako výrazne tvrdšia. Aj preto treba jazdiť najmä po teréne pomalšie. Pri vysokých rýchlostiach sme na diaľniciach zaznamenali (najvýraznejšie pri prekonávaní pozdĺžnych nerovností) v oblasti horných rámov všetkých štyroch dverí aerodynamický hluk, ktorý akoby vznikal ich rozkmitaním. Nadobudli sme pocit, že veľkej samonosnej karosérii pevný rebrinový rám azda predsa len chýba...

Eso pod kapotou

Do priestoru určeného pre motor sa dostala veľmi zaujímavá pohonná jednotka s označením 2,2 CRDi. Môžeme smelo tvrdiť, že v tejto objemovej triede jednoznačne drží krok s jej najväčšími konkurentmi, no trúfali by sme si napísať i to, že v mnohom ich aj predbieha...

Niekedy sa nám pri testoch stáva, že výrobcom deklarovaný „úžasný“ výkon motora akosi nepociťujeme. Pri Sorente však toto tvrdenie určite nie je iba marketingovým fígľom. Pod kapotou len málo chýba do dvoch stovák koní (197 k), maximálny krútiaci moment reprezentuje 421 Nm, a tak auto akceleruje veľmi ochotne. To, že váži skoro dve tony, pri zrýchlení subjektívne nevnímame. Pocit razantného zrýchlenia získavame už od hranice 1 500 otáčok. Plusom je, že motor je slušne odhlučnený, počuť ho iba pri snahe o veľmi dynamickú jazdu a vtedy sme tento zvuk chápali skôr ako príjemne športový. K ideálnej tabuľkovej spotrebe 6,6 litra/100 km sme sa ani pri disciplinovanej jazde neprepracovali. Naše ekologické snaženie sa reprezentuje spotreba dosiahnutá v kombinovanom cykle: 8,4 l/100 km, ktorú s viacerými kolegami považujeme pri tak veľkom aute za ešte stále prijateľnú.

Zhrnutie

Počas niekoľkých stovák kilometrov nám prekážala len radiaca páka, ktorá by mohla mať kratšie a presnejšie dráhy, aerodynamický hluk pri vyšších rýchlostiach a absencia diaľkových xenónových výbojok. Páčil sa nám dynamický a tichý motor s prijateľnou spotrebou, dobré brzdy, príjemné sedadlá a bohatý vnútorný priestor.

PLUSY
+ motor
+ vnútorný priestor
+ vonkajší vzhľad
+ prijateľná spotreba

MÍNUSY
- aerodynamický hluk
- prevodovka
- absencia bi-xenónov

Technické parametre
Motor
naftový DOHC R4/16v

Objem motora cm3
2 199

Max. výkon kW/k/ot. min
145/197/3 800

Max. krútiaci moment Nm/ot.min
421/1 800 – 2 500

Pohon
4 x 4

Prevodovka
6-stupňová manuálna

Zrýchlenie 0 – 100 km/h s
9,6

Max. rýchlosť km/h
190

Spotreba mesto/mimo/kombinácia l/100 km
8,6/5,4/6,6

Pohotovostná hmotnosť kg
1 844

Celková hmotnosť kg
2 510

Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové

Rozmery d/š/v cm
468,5 x 188,5 x 174,5

Rázvor náprav cm
270

Objem batožinového priestoru l
531/1 546


Emisie CO2 g/km
174

Cena od
24 590 s DPH


Cena testovaného vozidla
31 090 s DPH

© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén