Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 
Zobraziť iba značku:

Kia Niro – Konečne hybrid...

29.11.2016

Kia Niro pôsobí už na prvý pohľad ako vozidlo, ktoré poskytne svojej posádke dostatok pohodlia a komfortu aj pri veľmi dlhom cestovaní. Bočná silueta prezrádza nadštandardnú výšku i dĺžku. Kto by sa však domnieval, že rozmery sú väčšie kvôli tomu aby bolo vo vnútri dosť miesta aj pre batérie, bude sklamaný.

Nielen v časti určenej pre posádku, ale ani v batožinovom priestore sme nenašli nič čo by prezrádzalo, že okrem benzínového motora je tu aj elektromotor a veľkorozmerné batérie.

Batožinový priestor ponúka objem slušných 427 litrov a po sklopení zadných operadiel sa tento údaj zvýši na hodnotu vyjadrenú hodnotou 1 425 litrov. Zaujímavosťou v ňom je umiestnenie kvalitného subwoofera, ktorý aj napriek tomu, že podporuje kvalitný prejav celej sústavy reproduktorov (od firmy JBL), tak vôbec nezmenšuje objem batožinového priestoru. Za to tvorcov auta výrazne chválime...

Miesta v oblasti lakťov, ramien i hlavy je nadostač. Interiér je moderný, dizajnéri použili kvalitné a slušné materiály. Prístrojová doska je bez otáčkomeru, no ponúka všetky dôležité informácie o aktuálnom druhu pohonu, o spotrebe i o rezerve nabitia akumulátorov.

Odkladacích priestorov je dostatok, poteší možnosť bezdrôtového dobíjania smartfónu, ak si ho vodič položí na plôšku pred voličom prevodovky. Naopak trocha zamrzí, že do dverí sa zmestí maximálne litrová fľaša...

Benzín a elektrina...

Benzínový štvorvalec, ktorý sa dostal pod kapotu modelu Niro má výkon 77 kW a krútiaci moment 147 Nm. Kia ho pripravila špeciálne pre hybridný model, motor pracuje výhradne v Atkinsonovom cykle, pri ktorom kvôli nižšiemu krútiacemu momentu využíva podporu elektromotora. Použitá koncepcia predstavuje klasický hybrid, pri ktorom energiu ukladanú do Li-Pol akumulátorov produkuje vozidlo spaľovacím agregátom a aj s využitím rekuperácie brzdovej energie.

Rozdiel oproti ostatným hybridom je ten, že pohon nie je spriahnutý cez elektrickú prevodovku CVT, ale cez 6-stupňovú dvojspojkovú prevodovku. Preto nás pozitívne prekvapilo, že nás to ušetrilo od „vysávačového“ efektu, aký sme zažívali pri iných, doteraz testovaných vozidlách a pozor: nielen pri hybridoch. Ale aby sme boli objektívni, musíme priznať, že nám prekážalo občasné váhanie automatu (najmä pri snahe o dynamickejšie zrýchľovanie), ktorý smerom nahor preraďoval s citeľným oneskorovaním.

S ľahkou nohou...

Ak by ste mali obavy, že s modelom Niro odštartujete z križovatky medzi poslednými, môžeme vás upokojiť. Rozbiehanie je mimoriadne dynamické, no predsa len musíme prezradiť, že vo vyšších rýchlostiach už svojím zrýchľovaním neohúri. Auto sa správa v meste dobre, v limitoch do 80 km/hod je svižným a na pohonné hmoty nenáročným spoločníkom. V meste využíva elektrický pohon veľmi často, iné to však je pri jazde mimo mesta a najmä v kopcovitých úsekoch. Priestranné vozidlo nabáda k dlhým cestám a aj k vyšším rýchlostiam. Do tých sa však dostáva pomalšie a s vyššou spotrebou.

Nebudeme vás napínať: žiadna dramatická konfrontácia medzi nami dosiahnutou spotrebou a údajmi výrobcu sa nekonala. Musíme sa však priznať, že sme boli féroví a jazdili sme skutočne „hybridne“ - teda s ľahučkou nohou na plynovom pedáli. A vtedy sa naša spotreba pohybovala medzi 4,8 – 5,8 l/100 km. A to je na tak priestranné auto veľmi slušný výsledok.

Resumé 

Kia Niro je zdatným, ba až nebezpečným súperom pre producentov hybridných vozidiel. Prvým pokusom Kia nesklamala. Ponúkla auto, ktoré dobre vyzerá, má vo vnútri slušný priestor a pri prevodovke a akumulátoroch používa zatiaľ to najlepšie, čo na trhu momentálne je. Dobré je, že aj pre tento model ponúka luxusné príplatkové vybavenie v takom rozsahu, že vodičovi a posádke zabezpečí skutočný komfort.

A záverečný verdikt? Ak by bol podvozok o čosi tuhší a auto by sa v zákrutách menej nakláňalo a ak by prevodovka radila smerom nahor o čosi „ochotnejšie“ určite by sme toto auto vo svojej garáži chceli mať, takto si radšej ešte počkáme na jeho vylepšených pokračovateľov...

foto a text: stellacentrum.sk

 

PLUSY

+ image

+ priestrannosť interiéru

+ dynamika pohonu

+ spotreba

 

 

MÍNUSY

- menší kufor

- spotreba pri dynamickejšom spôsobe jazdy

 

 

Technické údaje:

Motor

1,6 GDI benzín R4 a elektromotor

 

Zdvihový objem (cm3)
1580


Výkon (kW/ot/min)
77/105/5200 + 32 kW/43k


Krútiaci moment (Nm/ot/min)

147/4000 + 107 Nm
 

Pohon

predných kolies
 

Prevodovka

6-stupňová dvojspojková automatická
 

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
11,5

 

Maximálna rýchlosť (km/h)
162

 

Spotreba (mesto/mimo/kombinácia l/100 km)
4,4/4,5/4,4


Dĺžka x šírka x výška (mm)
4355 x 1805 x 1545


Rázvor (mm)
2 700


Objem batožinového priestoru (l)
427/1425


Pohotovostná hmotnosť (kg)
1 587


Celková hmotnosť (kg)
1 930


Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové

 

Cena vozidla od (€)

22 990

 

Cena testovaného vozidla (€)

30 620

 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén