Dnes je štvrtok, 21 november 2024
|
Kia Ceed vo verzii kombi je modelom, ktorý motoristi oprávnene začínajú považovať za stálicu medzi praktickými vozidlami. Pomáha mu k tomu možno aj dizajn, ktorý vznikol vo Frankfurte. Práve ten totiž dodáva vozidlu s ázijskými koreňmi neodškriepiteľne európsky vzhľad. Motoristi na Slovensku si Ceed obľúbili nielen kvôli dokonalému podvozku, ale azda najviac kvôli tomu, že ho montujú u nás - pri Žiline...
Model Ceed vo verzii kombi je vzhľadovo moderné a príťažlivé vozidlo. Bočná silueta prezrádza, že z predchádzajúcich verzií si ponechal rozostup rázvoru (2650 mm), no na dĺžku si oproti predchádzajúcej generácii pridal celú desiatku centimetrov a to mu predlžuje vnútornú plochu batožinového priestoru. Karoséria sa rozšírila o 20 milimetrov a pre lepšiu aerodynamiku „klesla“ o 23 milimetrov. Vpredu aj vzadu dostali príležitosť združené svietidlá osadené technológiou LED.
Vo vnútri na vodiča čaká príjemne tvarované sedadlo s dostatočne dlhým sedákom a s dobre tvarovanými bočnými oporami nielen v oblasti trupu, ale aj stehien. Volant má hrubší veniec a príjemný priemer. Sú na ňom umiestnené ovládacie tlačidlá telefónu, palubného počítača a tempomatu. Pred volantom sú umiestnené analógové prístroje (otáčkomer a rýchlomer), ktoré sú jednoduché a prehľadné Za to, že ich výrobca zatiaľ nenahradil digitálnymi obrazovkami ho – možno prekvapujúco – chválime. V prípade potreby rýchlej kontroly rýchlosti a zostávajúceho množstva paliva sú podľa nás stále najideálnejšou a predovšetkým najprehľadnejšou verziou.
Aby ste sa však nezľakli, že toto kombi nekráča s technologickou dobou, tak vás upokojíme: v strede palubnej dosky tróni displej, na aký si začíname zvykať už u takmer všetkých producentov súčasných vozidiel.
Vodiča pri jazde v noci rozmaznáva nielen spoľahlivo fungujúci systém automatického prepínania diaľkových a stretávacích svetiel, ale aj aktívny systém stráženia jazdy v jazdných pruhoch (ten funguje samozrejme aj cez deň). Vodič si ho môže nastaviť tak, že pri prejdení z pruhu do pruhu ho upozorní iba akusticky, ale ak by mu iba varovný signál nestačil, tak k nemu môže pridať i aktívny zásah do riadenia. Vtedy sa vozidlo snaží držať v strede jazdného pruhu automaticky. Samozrejme: obe funkcie sa dajú aj deaktivovať, a tak aktívnejších šoférov nebudú na opustených okreskách, na ktorých pri rezaní ostrých zákrut netreba striktne dodržiavať plné čiary, vyrušovať...
Najviac nás vo verzii kombi – samozrejme – zaujímal batožinový priestor Jeho nakladacia hrana je na úrovni 65 centimetrov čo je komfortná výška aj pre manipuláciu s ťažšími predmetmi. Dĺžka i šírka priestoru je vyhovujúca, mierne obmedzená je však jeho výška, pretože z nej uberá kryt dna batožinového priestoru. Pod ním sa totiž nachádzajú ďalšie priestory, do ktorých sa dá prakticky uložiť nielen roleta, ale aj strešné nosiče. Ale musíme férovo priznať, že po niekoľkých dňoch testovania sme si na menšiu výšku priestoru zvykli a naopak: ocenili sme, že pod podlahu sme mohli ukryť drobnosti, ktoré by nám na podlahe prekážali.
Kia Ceed v tejto verzii si za jazdu v meste a aj mimo neho „vypýtala“ v priemere 5,3 litra paliva na sto kilometrov. Agregát bol hlučnejší iba pri studených štartoch, po zahriati bol akusticky slušne utlmený. Páčilo sa nám na ňom, že pružne zrýchľoval aj v najbežnejšom cestovateľskom režime – teda pri rýchlostiach od 80 do 120 kilometrov za hodinu.
To najlepšie na záver:
Už pri prvej generácii nás upútal podvozok. Pri tej tretej nás doslova nadchol. Je naozaj málo vozidiel z tejto triedy, ktoré vás budú voziť po rozbitých cestách tak komfortne ako Ceed. O nekompromisné držanie vozidla na ceste sa stará predsunutie predných kolies, zväčšený rozchod, vektorovanie krútiaceho momentu s asistenciou ESC a zadné kolesá s nezávislým zavesením. Auto sa, vďaka tuhšie naladenému podvozku, v zákrutách takmer nenakláňa. Riadenie má príkladne nastavený elektrický posilňovač. u ktorého sa konštruktérom podarilo úplne eliminovať pocit akýchkoľvek „umelých“ korekcií, a tak sa bežné a hlavne každodenné vozenie aj s plne naloženým modelom kombi stáva príjemnou záležitosťou...
Poznámka: Rožšírenú fotogalériu nájdete na stránke www.stellacentrum.sk.
Foto a text: www.stellacentrum.sk
PLUSY
+ príjemný exteriér
+ kvalita spracovania interiéru
+ naladenie a komfort podvozka
+ bohaté doplnkové vybavenie
+ prijateľná spotreba
MÍNUSY
- nižšia výška batožinového priestoru
Technické údaje:
Motor
4-valec nafta
Zdvihový objem (cm3)
1589
Výkon (kW/ot/min)
100/4000
Krútiaci moment (Nm/ot/min)
280/1500 - 3000
Pohon
predných kolies
Prevodovka
6-stupňová manuálna
Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
10,4
Maximálna rýchlosť (km/h)
200
Spotreba podľa WLTP (priemer l/100 km)
4,8 – 5,2
Dĺžka x šírka x výška (mm)
4600 x 1800 x 1465
Rázvor (mm)
2650
Objem batožinového priestoru (l)
625/1694
Objem palivovej nádrže (l)
50
Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg)
1425
Užitočná hmotnosť (kg)
425
Cena vozidla od (€)
14 990
Cena testovaného vozidla (€)
25 090
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |