Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Pochádza značka SsangYong z Južnej Kórey?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 
Zobraziť iba značku:

Keď brutalita neprekáža: Lexus IS F 5.0 V8

17.11.2008

 

Luxusná značka Lexus má vo svojom portfóliu aj poriadne ostrý model IS-F. Jeho vyšportované línie karosérie a pohonný agregát naznačujú, že ide o brutálne dynamické vozidlo.

 

Ak by sme pátrali po prvých krôčikoch tohto výborne vyzerajúceho automobilu, museli by sme zamieriť do technického centra Higaši Fudži v Japonsku. Projekt zapustil korene v roku 2004 a o jeho správnosti svedčia reakcie motoristického publika. Vlastnosti špičkového produktu sa preverovali v technickom centre vo Fudži vystrojenom špičkovým zariadením. Technické dielo na štyroch kolesách je dielom dvoch nadšencov. Jeho otcami sú páni Jaguči a Sakamoto. Športový automobil IS F absolvoval prvé skúšobné kilometre na okruhu Fudži Speedway. teda písmeno F je pre tohto šľachteného štvorkolesového plnokrvníka viac ako príznačné.

Štýlový vzhľad

Rýchly Lexus disponuje dynamickými líniami, na prvý pohľad zaujme najmä mierne nafúknutá predná kapota , aby sa pod ňu zmestil technologicky špičkový motor. Tuningovo rázne pôsobí aj predný nárazník. Veko batožinového priestoru dopĺňa spojler, z výrezov zadného nárazníka vykúkajú štyri koncovky výfuku. Vo vypustených blatníkoch sa uvelebili 19-palcové kované disky, obuté do patrične dimenzovaných pneumatík. Lexus svoju príbuznosť ku športu nehlása iba vonkajším vzhľadom, ale nenápadne naň upozorňuje aj typovým označením. Písmeno F môže pokojne znamenať v angličtine aj fast, čiže rýchly.

Vnútorné hodnoty

Interiér je zameraný na športové pohodlie pasažierov. Predné sedadlá sú výrazne tvarované, teda poskytujú telu potrebnú oporu pri razantnom prejazde zákrut. Okrem spomenutého výborného bočného vedenia poskytujú pasažierom aj patričnú mieru pohodlia. Pojem luxusu napĺňa aj ich elektrické ovládanie s pamäťou. Dobrú „anatómiu“ ukazujú aj zadné miesta na sedenie. Nadvláda nad jednotlivými funkciami vozidla je bezproblémová, športová odnož je vybavená 8-stupňovou automatickou prevodovkou s možnosťou manuálneho radenia páčkami pod volantom. O pohodlí ovládania presviedča aj multifunkčný volant, či tempomat ovládaný páčkou pod volantom. Kokpit vodiča a spolujazdca sú oddelené vyšším stredovým tunelom. Na palube je aj množstvo ďalších prvkov, ktoré sa hodia ku visačke luxus. Sedadlá sú odeté do kvalitnej kože, športovosť kokpitu dolaďujú pedále v hliníkovej optike. Za športovými emóciami môže vyraziť štvorčlenná posádka. Pocit luxusu vládne aj na zadných pozíciách, samozrejme, doplnený je športovým naturelom vozidla. Zodpovedá mu teda aj strih priestoru. Ku rozsiahlej bezpečnostnej výbave patrí cúvacia kamera, ktorá eliminuje obmedzený výhľad cez zodvihnutú zadnú časť. Kufor pojme 378 litrov batožiny.

Pohyb a zvuk

No a teraz nastáva okamih športovej pravdy. V motorovej časti je nainštalovaný päťlitrový osemvalec s maximálnym výkonom 311 kW (423 k). Srdce automobilu sa aktivuje tlačidlom. Skombinované je s najrýchlejšou osemstupňovou automatickou prevodovkou Sport Direct Shift na svete. Výsledkom je bleskurýchla športová zmena prevodových stupňov. Lexus IS F disponuje nielen nadpriemernými dynamickými vlastnosťami, pozadu nezaostáva ani výborné naladenie podvozka. Vozidlo sa v zákrutách nakláňa minimálne, športovo naladená stabilizácia umožňuje do určitej miery pretáčavý pohyb zadnej časti. Predtým však konštatujeme, že vozidlo je v širokom pásme neutrálne. Športové nadšenie posilňuje vo vyšších leveloch otáčok aj zvuková kulisa, ktorá sa ozýva utlmene z pozadia. Možno by trochu „rámusu“ navyše nezaškodilo. V každom prípade je Lexus chápaný ako komfortný športový automobil, preto je prísun decibelov nižší.

Jozef Beníček
Foto – autor

Technické údaje

Lexus IS F 5.0 V8

Motor benzínový osemvalec
Zdvihový objem (cm3) 4969
Max. výkon (kW/k) pri (ot/min) 311/423/6600
Max. krút. moment (Nm) pri (ot/min) 505/5200
Maximálna rýchlosť (km/h) 270
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 4,8
Spotreba paliva
mesto/mimo/kombinovaná (l/100 km) 16,8/8,3/11,4
Objem kufra (l) 378
Objem nádrže (l) 64
Pohotovostná/užitočná hmotnosť (kg) 1700/420
Rozmery (mm) 4660x1815x1415
Rázvor (mm) 2730
Prevodovka 8-stupňová automatická

Cena: 2 059 000 Sk (68 346,27 eur) s DPH


Plusy:

● štýlový vzhľad
● výkonný motor
● výborné jazdné vlastnosti
● ovládanie vozidla
● rýchly automat
● odhlučnenie interiéru
● bočné vedenie predných sedadiel

Mínusy:

● tesnejší kokpit vodiča

 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén