Dnes je sobota, 23 november 2024
|
Odkedy prišla na trh prvá generácia automobilu Hyundai Tucson, prešlo jeden a pol desaťročia a kto si ju ešte matne pamätá, musí uznať, že od uvedenia v roku 2004 absolvovalo toto kompaktné SUV svojou už treťou generáciou obrovský skok dopredu a to nielen čo sa týka vybavenia, ale aj vďaka použitiu súčasných bezpečnostných technológií. Auto je bez skutočných slabostí a aj keď to nie je „štvorkolka“, pre rodiny, ktoré nepotrebujú jazdiť po terénoch a zhoršených povrchoch, je to hotový bestseller. A k tomu ešte aj vďaka inšpirácii dizajnu z väčšieho Santa Fe aj dobre vyzerá.
Exteriér
Hyundai Tucson bol v podstate so svojim „dizajnom“ vyrobený pre úspech na trhu v Európe, predovšetkým ako alternatíva k nemeckej a francúzskej konkurencii. A ten sa Kórejčanom veľmi vydaril. Oproti predchádzajúcej generácii sa vpredu zväčšila predná maska, ktorá má teraz kaskádovitý tvar, pribudli denné svietidlá v tvare písmena L, ktoré pred tým boli rovné a ktoré sú mimochodom „full LED“. Zmenou prešiel aj nový nárazník.
Pri pohľade zboku nás zaujmú elegantné okná s linkou chrómu a anténa v tvare žraločej plutvy, ktoré spolu so zadným nadokenným spojlerom a novým dizajnom zliatinových kolies vytvárajú dynamickejší vzhľad.
Zadná časť má väčšie koncové svetlá ako predchádzajúca generácia a taktiež aj zadný nárazník prešiel menšími zmenami. Zadné dvere sú o niečo väčšie a tiež sa znížila nakladacia hrana.
Interiér
Už na prvý pohľad vidno, že celá horná palubná doska prešla značnými zmenami a to nielen novými použitými kvalitnejšími materiálmi, ale aj predovšetkým novým multifunkčným 7- palcovým displejom, ktorý už nie je integrovaný do palubnej dosky, ale je uchytený samostatne. Že má Tucson aj multifunkčný volant je samozrejmosťou, ale že má aj chladenú odkladaciu skrinku pred spolujazdcom a možnosť indukčného dobíjania mobilu, tak to v predchádzajúcej generácii ešte nebolo. Oceňujeme aj impulzívne sťahovanie okien, škoda, že len predných. Na tých zdaných, kde často sedia deti, by to malo väčší význam.
Musíme trochu času venovať aj sedeniu na predných a zadných sedadlách. Sedadlá sú vyhrievané a to nielen vpredu, ale aj vzadu a tie predné majú výborné bočné vedenie, sú dokonca ventilované a sú čalúnené látkou, ktorá je vodoodpudivá. Opierky hlavy sa dajú nastavovať v dvoch smeroch. Stredový tunel vzadu je pomerne nízky, takže sa tam bez problémov odvezie aj tretia osoba. USB port vzadu v stredovej konzole je už samozrejmosťou pri vozidlách tejto triedy.
Objem zadného kufra je 536 litrov. Ten sa jednoduchým ovládaním sklopenia sedadiel zväčší až na 1.503 litrov. Kryt batožinového priestoru funguje bez problémov a nechýba tu ani hák na zavesenie nákupných tašiek, kabeliek a podobných predmetov. Dvere batožinového priestoru sú samozrejme ovládané elektricky. Plus dávame aj plnohodnotnému rezervnému kolesu.
Jazdné vlastnosti
Hyundai Tucson sa dodáva s 1.6 litrovým motorom a to v benzínovom, ale aj dieslovom prevedení. My sme mali možnosť vyskúšať si ten benzínový. Ten je veľmi tichý a s výborným ťahom už pri otáčkach od 1.500, ale tá vysoká spotreba! O tej sme poučuli už dávno pred naším testom a bohužiaľ sa potvrdila aj nám. Výrobca síce udáva priemernú spotrebu medzi 7,6 až 8,2 litra na 100 km, ale to by musel ten automobil ísť často dolu kopcom a ešte aj s pomocou vetra v „chrbte“. My sme dokázali dosiahnúť spotrebu 9,5 – 10,5 litra, a to sme sa fakt obmedzovali, žiadne prudké zrýchľovanie a zbytočné vytáčanie motora do vyšších otáčok.
Ale zato musíme vyzdvihnúť viacprvkovú zadnú nápravu, ktorá fakt zvyšuje jazdný komfort a taktiež zlepšuje stabilitu automobilu. Tuscon má citlivý posilovač riadenia, ktorý preradením do športového režimu síce „ztuhne“, ale okamžite sa to odzrkadlí už na spomínanej vyššej spotrebe.
Ako spomíname už v nadpise tohto testu, auto je fakt vhodné pre bežné rodiny, ale ide to, či táto rodina podľahne novým trendom v ochrane životného prostredia, v dôsledku čoho sa neustále znižuje predaj dieslových motorov, alebo si prekalkuluje tú vyššiu spotrebu a zadováži si tento model s dieslovým motorov. Ale postupne sa jej môže stať, že s takým motorom bude ťažšie a ťažšie dostať sa už do mnohých miest v Európe.
Plusy
+ nádherný vonkajší vzhľad
+ kvalitne spracovaný interiér
+ tichý motor
+ vysoká základná výbava
Mínusy
- vysoká spotreba
- chýba stredový otvor pre lyže v zadných operadlách
Technické údaje
Motor - benzínový prepĺňaný 4 valec
zdvihový objem – 1.591 cm3
výkon /kW/k/ot/min/ - 130/177/5500
krútiaci moment /Nm/ot/min/ - 265/1500 - 4500
prevodovka – 7-stupňová dvojspojková automatická /DCT/
zrýchlenie z 0 na 100 km /s/ – 8,9
max. rýchlosť - /km/h/ - 201
kombinovaná spotreba - 7,6 – 8,2
dĺžka x výška x šírka /cm/ - 448,0/164,5/185,0
rázvor /cm/ - 267,0
celková hmotnosť /kg/ - 1668
batožinový priestor /základný/sklopené sedačky /l/ - 513/1503
objem palivovej nádrže /l/ - 62
základná cena vozidla od /€/ - 18.990,- €
cena testovaného vozidla /€/ - 25.390,- €
text a foto: Autosalón
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |