Dnes je štvrtok, 21 november 2024
|
Hyundai síce nepatrí medzi prémiové značky, po ktorých prahnú najsolventnejší z motoristov, no dokáže robiť autá, ktoré s tými prémiovými v mnohom držia krok. O tom sme sa presvedčili v prípade modelu, ktorý je rozmerovo a čiastočne aj výbavou na úrovni Audi Q7, Mercedesu GL, alebo Porsche Cayenne, no je lacnejší...
Veľa priestoru
Toto vozidlo je férové. Už zvonka priznáva, že pri parkovaní v podzemných garážach bude vyžadovať zručného vodiča s pevnými nervami. Za to sa však (férovo) odvďačí maximom priestoru, ktorý posádke poskytne. Vodič a aj spolujazdci si užijú priestor vo všetkých smeroch. Posed je pohodlný, sedadlá majú plochu, na ktorú sa zmestí aj ten, kto nečíta diétne bestsellery. V zákrutách sa však treba pripraviť na to, že trup príliš nepodržia. Zaujala nás rovná podlaha pred druhým radom sedadiel, ktorá nielen spríjemňuje sedenie ale zdôrazňuje aj obrovskú plochu podlahy.
Pracovisko vodiča je ergonomicky zvládnuté príjemne, poteší primeraný priemer multifunkčného volantu i priestranná lakťová opierka. Oslnil nás audiosystém Infinity, ktorý ochotne a s vernou reprodukciou prehrával všetky žánre. Páčili sa nám i použité praktické materiály, hoci práve na nich sme si všimli to, prečo vlastne je auto lacnejším variantom SUV. Musíme však zdôrazniť, že ich montáž a lícovanie boli zvládnuté výborne.
Auto sa dodáva až v sedemmiestnej verzii, v ktorej má batožinový priestor hodnotu iba 148 litrov. Pri obsadení piatimi pasažiermi je to 598 litrov a keď zložíte oba zadné rady sedadiel, tak sa vám do auta zmestí náklad, ktorý vyžaduje objem 1 746 litrov. A ak by vám ani tento objem nestačil môžete auto „naládovať“ až po strop, pretože tento impozantný údaj sa viaže k nákladu uloženému iba po spodnú hranu okien! Pri nakladaní nás potešilo automatické otváranie veka batožinového priestoru.
To, že sa snaží konkurovať svojim drahším partnerom, dokazuje jeho výbava. Klimatizácii nechýba delené nastavovanie a distribučné výduchy nielen pre pasažierov vpredu, ale samostatne aj pre druhý a tretí rad sedadiel. Samozrejmosťou je bezkľúčové odomykanie a štartovanie a výkonné xenónové reflektory.
Radšej pomalšie
ix 55 sa dodáva s jediným motorom, ktorým je naftový šesťvalec s označením 3.0 CRDi. Slušnú dynamiku tohto agregátu zabezpečuje stádo 240-tich koní a krútiaci moment 451 Nm, ktorý dosahuje v pásme otáčok 1750 – 3500 1/min. Pohonná jednotka je mimoriadne tichá, klasická koncepcia je zárukou pokojného chodu bez výrazných vibrácií. Zrýchliť auto, ktoré má cez dve tony, z 0 na 100 km/h dokáže za 10,4 s, maximálnu rýchlosť reprezentuje údaj: 200 km/h. Šesťstupňová automatická prevodovka pracuje plynulo, preraďuje bez náznakov trhania, no športové ambície nemá...
S veľkým autom treba jazdiť opatrne. Hmotnosť je limitujúcim faktorom pri pokusoch o bravúrne rezanie zákrut. SUV sa podľa očakávania správa nedotáčavo. Riadenie patrí k tým lepším, je presné, no jeho posilňovač by mohol byť o čosi výraznejší. To, že je menej citlivejší sme ocenili pri jazde mimo mesta, pri parkovaní by sme však určite s radosťou privítali jeho výraznejší prejav.
Auto je vďaka pohonu 4x4 pripravené vyraziť i do terénu. Pomer prenosu sily je na obe nápravy distribuovaný v pomere 50:50, a tak pri jazde po nespevnených povrchoch môže byť jediným limitom svetlá výška podvozka - 200 mm. Je príjemné, že o to, aby sa nijako nezmenšovala, sa stará automatické vyrovnávanie svetlej výšky podvozka. Pri jazde po šmykľavom povrchu treba rátať s tým, že toto veľké auto aj pri kontrolovanom šmyku vyžaduje dostatok priestoru nielen pred a za sebou ale aj po stranách!
Priestranné a úsporné SUV
Hyundai ix55 nie je autom pre „pretekárov“ a ani pre ortodoxných „offroaďákov“. Rýchlu jazdu limituje jeho hmotnosť a výška. Jazdu v ťažkom teréne obmedzuje menšia svetlá výška podvozka. No bežná jazda po rozmočenej alebo zasneženej lesnej ceste k chate bude pre neho vždy iba zábavou.
Hyundai ix55 je dobrou voľbou pre hľadačov áut s veľkým vnútorným priestorom. Takých, ktorí jazdia dlhé trasy poteší výborný, tichý a na spotrebu nenáročný klasický šesťvalec (v teste sme nemali problém dlhodobo jazdiť so spotrebou pod desať litrov). Sme presvedčení, že za rozumnú cenu získa budúci majiteľ, auto, ktoré má takmer takú výbavu ako značky z prémiového segmentu SUV. Pred kúpou musí pamätať azda iba na na to, že bude musieť mať hľadať dostatok priestoru pre jeho zaparkovanie...
PLUSY
+ motor
+ vnútorný priestor
+ nízky vnútorný hluk
+ kvalita montáže interiéru
MÍNUSY
- menej výrazný posilňovač riadenia
- bočné vedenie sedadiel
Technické parametre
Motor
3,0 CRDi Common Rail
Zdvihový objem cm3
2959
Výkon kW/k/ot. min
176/240/3800
Max. krútiaci moment Nm/ot. min
451/1750-3500
Max. rýchlosť km/h
200
Zrýchlenie 0 – 100 km/h s
10,2
Prevodovka
6-stupňová, automatická
Druh pohonu
4x4
Predná náprava
nezávislé zavesenie, McPherson so stabilizátorom
Zadná náprava
dvojité ramená s vinutými pružinami a vlečnými ramenami
Brzdy predné/zadné
kotúčové s vnútorným chladením/kotúčové
Spotreba mesto/mimo/kombinácia l/100 km
12,4/7,6/9,4
Objem batožinového priestoru l
148/598/1746
Prevádzková hmotnosť kg
2220-2302
Maximálna hmotnosť kg
2780
Rozmery d/š/v mm
4840/1972/1807
Objem nádrže l
78
Cena vozidla od
36 490.- € (1 099 298.- Sk)
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |