Dnes je štvrtok, 21 november 2024
|
Hyundai bojuje o svoje miesto v garážach aj tých z vodičov, ktorí na tejto značke ešte nejazdili. Modifikuje, prináša nové modely a útočí dobrými cenami. V segmente tých menších vozidiel prichádza po modeli Getz opäť s modernejším kúskom – i20. Koho môže osloviť?
Slušný exteriér
Ak si uvedomíte, v akom segmente je i20 zaradený, tak musíte uznať, že jeho exteriér je veľmi slušný. Pre niektorých môže byť krajší ako jeho najväčší konkurent v triede – Fabia. To však môže byť iba subjektívny názor. Príjemné je, že obal motora a kabíny má konečne výrazné európske črty a zbavil sa definitívne zbytočnej a neraz nestráviteľnej ázijskej extravagancie. Predná časť je príjemná vďaka rozširujúcim krivkám, ktoré lemujú otvory pre chladenie motorového priestoru. Vtipne sú riešené aj lemy okolo hmloviek integrovaných do spojlera, ktorý je plynulým pokračovaním predného „nárazníka“.
Bočná silueta sa nevymyká z bežných tvarov svojej triedy, zadná zaujme veľkorysými piatymi dverami. Svetlá vzadu rešpektujú bočné prelisy a nepresahujú hranu zadných dverí. Ak by ste nám neuverili, môžete si zobrať do rúk meter a presvedčiť sa aj sami o tom, že toto auto je dlhé 3940 mm a je dokonca širšie ako jeho – už spomenutý - najväčší konkurent. Široké je totiž slušných 1710 mm.
Interiér
Vo vnútri je už na prvý pohľad i dotyk jasné, že nejde o luxus. Plasty sú jednoduché, rovnako ako aj textílie použité na poťahy sedadiel. Príjemné sú odkladacie priestory a prípojky USB a AUX. Dobre a prehľadne je riešené rozloženie ovládačov i jednotlivých ukazovateľov – hlavne tých, ktoré sú pred volantom (vľavo otáčkomer, v strede indikátor teploty a zásoby pohonných hmôt, vpravo rýchlomer). Lepšie zobrazenie by mohli mať azda iba údaje na displeji v strede palubnej dosky, ktorý je síce veľmi dobre čitateľný, no na jeho malej ploche je údajov naraz priveľa a vodič sa v nich nedokáže okamžite zorientovať. Nepochopiteľne, napravo – zbytočne orientovaný na spolujazdca – je umiestnené tlačidlo na zmenu údajov palubného počítača... Bonusom pri interiéri je určite „kufor“, ktorý má objem 295 litrov a jednoduchým sklopením delených zadných operadiel sa dá zväčšiť až na 1060 l. Trocha však prekáža to, že operadlá sa nesklopia do ideálnej roviny a nakladacia hrana je nad úrovňou jeho dna.
Motor, ktorý prekvapí...
Posed je slušný sedadlá sú namontované trocha vyššie, čo však poskytuje vodičovi výhodu pri sledovaní udalostí na ceste. Príjemne prekvapí bočné držanie trupu operadlami, ktoré hodnotíme ako nadpriemerné. Dosť priestoru je i vzadu – samozrejme iba v prípade, ak vzadu cestujú dvaja dospelí pasažieri. Volant je nastaviteľný v dvoch osiach, čo tiež nebýva bežné a hoci je i20 menšie auto, na ploche zrkadiel dizajnéri nešetrili, a tak dobre vidno všetko to, čo treba vidieť aj vedľa a za autom.
Testovaný model mal pod kapotou motor s objemom 1248 cm3. Očakávali sme, že si s ním veľa dynamiky neužijeme. No prekvapil... Tento agregát je zaujímavý tým, že ochotne poslúcha plynový pedál a živo sa „derie“ do oblasti vyšších obrátok. Už po prvých stovkách metrov sme nadobudli pocit, že jazdíme s minimálne o dvesto kubíkov väčším objemom. Pri dodržiavaní predpisov v meste sme vonkoncom nepociťovali absenciu výkonu. Na svižné štarty z križovatiek i na nevyhnutné „myšičky“ je plne vyhovujúci. O nič horší však nie je ani pri jazde po diaľnici. S prekvapivo živým agregátom si veľmi dobre rozumie i podvozok (rovnaký je aj v Kia Soul) obutý do „štrnástkových“ pneumatík. V zákrutách je pri bežnom prejazde auto stabilné a správa sa neutrálne. Trocha citlivejšie (vďaka kratšiemu rázvoru) je na pozdĺžne nerovnosti, s priečnymi si poradí, no dosť ich v kabíne nielen počuť, ale kvôli tvrdšiemu pruženiu aj cítiť. Celkovo je však jazda s i20 bez výraznejších problémov. So spotrebou sme sa v meste nedostali nad sedem a pol litra, pri jazde mimo mesta sme trvalo neprekračovali spotrebu šesť litrov na sto kilometrov.
Ortieľ
Hyundai i20 je autom, ktoré je určené pre menej náročných vodičov. Osloví skôr mladých, ktorí „na väčšie ešte nemajú“, alebo šporovlivých seniorov. Nikto z takýchto záujemcov však osudnú chybu neurobí, ak sa preň rozhodne. Musí však počítať s tým, že za menej peňazí získa o čosi nižšiu kvalitu materiálov v interiéri, hlučnejší a tvrdší podvozok (ktorý je však v zákrutách mimoriadne spoľahlivý) a pre „pretekárske radenie“ nevhodnú radiacu páku. Ako bonus však získa: slušný batožinový priestor, dostatok odkladacích priečinkov, vynikajúci a na spotrebu nenáročný motor, pre štyroch pasažierov priestranný interiér a nadpriemerný výhľad z vozidla. No a samozrejme vonkajší vzhľad, ktorým estetické cítenie okoloidúcich určite neurazí...
PLUSY
+ motor
+ vnútorný priestor a odkladacie priečinky
+ batožinový priestor
+ spätné zrkadlá
+ sedadlá
+ spotreba
MÍNUSY
- hlučný podvozok
- dráhy radiacej páky
- ovládanie palubného počítača
Technické parametre
Motor
4-valec, 16 V DOHC
Objem motora cm3
1248
Max. výkon kW/ot. min
57/6 000
Max. krútiaci moment Nm/ot. min
119/4 000
Max. rýchlosť km/h
165
Zrýchlenie 0 – 100 km/h s
12,9
Spotreba kombinácia l/100 km
5,2
Spotreba v teste kobinácia l/100 km
5,7
Rozmery d/š/v mm
3 940/1 710/1 490
Pohotovostná hmotnosť kg
1 045
Užitočné zaťaženie kg
470
Cena vozidla od
9 499.- EUR (286 167.- Sk)
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |