Dnes je sobota, 23 november 2024
|
Exteriér
Kombináciou modelovaných plôch a dizajnových hrán sa Hyundai Kona snaží odlíšiť od ostatných. A celkom sa jej to darí. Predná časť automobilu je rozdelená horizontálnymi LED reflektormi a statickými odbočovacími svetlami, v strede je umiestnená kaskádovitá maska chladiča. Pri pohľade z boku nás upútalo veľké obloženie blatníkov, ktoré je v kontrastnej tmavej farbe, na ktoré naväzujú masívne lemy podbehov. Taktiež možnosť vybrať si z tmavosivej, alebo čiernej farby strechy, ktorá sa dá kombinovať až s desiatimi farbami karosérie. Celkovo sa nám zdá, že stretnutie s Hyundai Kona naživo sa ukazuje lepším, ako keď sme ho na začiatku videli na fotkách.
Interiér
Interiér vozidla síce trochu pripomína i30, ale od neho sa snaží odlíšiť viacerými prvkami, ako napríklad pestrofarebnými plastovými rámami okolo výduchov klimatizácie a štartovacieho tlačítka, rámikom okolo radiacej páky, alebo obšitím volantu. Po prvýkrát v tejto triede je na hornej časti palubnej dosky umiestnený head-up displej, ktorý okrem základných informácií o rýchlosti auta zobrazuje aj inštrukcie navigácie.
Sedadlá s dobrým bočným vedením prispievajú k dobrému pocitu z jazdy. Sedí sa v nich vyššie ako v malých autách, ale zase nižšie ako v Hyundai Tucson. V prednom rade sú vyhrievané, ale môžu byť aj odvetrávané. Vzadu je pomerne dosť miesta, ale tí, ktorí majú viac ako 180 cm, by mohli mať už problém s priestorom nad hlavou. Zadné sedadlá sa dajú pomerne deliť. Zväčšuje sa tým veľkosť batožinového priestoru. No a keď sme už pri ňon, tak kufor má Kona stredne veľký – 361 litrov, ale po spomínanom sklopení sedadiel sa zvýši na 1143 litrov.
Motor
Pri uvedení na trh má Kona na výber zatiaľ len dva druhy benzínových motorov – litrový s 88 kW /120 k/ alebo 1.6 litrový 130 kw / 177 k/. Budúci rok má pribudnúť 1.6 CRDi naftový s výkomni 85 kW a 100 kW. My sme mali k dispozícii ten silnejší benzínový, spojený so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou.
Výrobca uvádza že kombinovaná spotreba by mala byť 6,7 litra, ale nám sa ju nepodarilo dodržať a naša priemerná spotreba tesne presiahla osem litrov. Bola to pravdepodobne daň za to, že väčšinou sa jazdilo v meste. No a keďže budúci rok má pribudnúť aj elektrický pohon s dojazdom okolo 500 km, tak potom to už nebude o priemernej spotrebe, ale o možnostiach a rýchlosti dobíjania.
Technológie
Okrem dokonalej konektivity a technológií, ktoré uľahčujú život, ako napríklad head-up displey, bezdrôtové nabíjanie smartfónu, audiosystém so 7 palcovým displejom využíva Kona množstvo bezpečnostných technológií – automatické núdzové brzdenie s detekciou chodcov, monitorovanie čiar vodorovného dopravného značenia, Bi-LED reflektory, kontrolovanie zjazdu v teréne, ale predovšetkým DAW systém, ktorý monitoruje spôsob ovládania vozidla a pri zistení i malej známky únavy Vás upozorní zvukovým signálom.
Plusy
+ atraktívny dizajn
+ dynamický motor
+ množstvo bezpečnostných technológií
+ head-up displej v tejto triede
Mínusy
- zatiaľ len dva druhy benzínového motoru
- vyššia spotreba v meste a v teréne
- zahrievanie automatickej spojky v teréne
Technické údaje
motor zážihový radový
zdvihový objem - 1591 cm3
výkon /kW/k/ot/min/ - 130/177/5500
krútiaci moment /Nm/ot/min/ - 265/1500 – 4500
prevodovka – 7-stupňová dvojspojková automatická
pohon – 4x4
zrýchlenie z 0 na 100 km /s/ – 7,9
max. rýchlosť - /km/h/ - 205
spotreba /mesto/mimo/kombinácia l/100 km/ - 8,0/6,0/6,7
dĺžka x výška x šírka /cm/ - 416,5/156,5/180
rázvor /cm/ - 260
celková hmotnosť /kg/ - 1910
batožinový priestor /základný/sklopené sedačky /l/ - 361/1143
brzdy vpredu/vzadu – kotúčové s vnútorným chladením/kotúčové
základná cena vozidla od /€/ - 14.480,- €
cena testovaného vozidla /€/ - 24.490,- €
text a foto: Autosalón
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |