Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Pochádza značka SsangYong z Južnej Kórey?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 
Zobraziť iba značku:

Generačná výmena: Škoda Fabia 1.9 TDI

21.9.2007

Dvojka v poradí nastupuje po 630 tisíckach predaných Fabií prvej generácie. Ćas života predchodkyne sa naplnil po siedmich rokoch, nasleduje výmena stráží. Nová Fabia je nápadná predkom podobajúcim sa na Roomster.



Či sa táto filozofia ujme aj u zákazníkov, o tom rozhodnú oni sami. Cieľom konštruktérov bolo ponúknuť o dačo viac miesta vo vnútri. Aj keď sa dva vonkajšie rozmery nijak dramaticky nenaťahovali, na dĺžku pridala 22 mm (3992 mm), šírka ubrala zanedbateľné 4 mm (1642 mm), tretí parameter je zmenený výraznejšie. Výška 1498 mm znamená plus 47 mm. Z tohto údaju vychádza aj to podstatné – prídavok miesta v interiéri. Pri podvozku zostalo všetko po starom, rázvor sa prezentuje mierou 2462 mm.


Nastúpte, prosím!

Bočný profil dverí a postavenie stĺpikov uľahčujú pohodový nástup. Pri zaujímaní pozície za volantom netreba namáhať krčnú chrbticu prílišným ukláňaním hlavy, podobný záver platí aj vtedy, ak sa vžijeme do pozície pasažierov na zadných sedadlách. Je tu primeraný priestor na kolená a nad hlavou majú vzduch aj vysokí pasažieri. Sedadlo vodiča poskytuje telu dobré tvarové pohodlie, volant si možno nastaviť vo dvoch smeroch. Kokpit je „roomsterovský“, prístroje sú dobre čitateľné a tradične dobré je aj dielenské spracovanie. Ak sa pozrieme na zúbky objemu batožinového priestoru, ten ponúka výborných a maximálnych vo svojej triede – 300 litrov.


Žeravíme a ideme

Po naštartovaní naftového najvyšportovanejšieho svalnáča sa do uší dostáva vyšší prídel klepkania, po rozbehu je to už o dačo lepšie. K dispozícii máme maximálny výkon 77 kW (105 k) a krútiaci moment 240 Nm. Agregát dokáže bez problémov potiahnuť od 1500 ot/min, životabudiacu energiu však dostáva pri 1800 ot/min. Pri rýchlosti 130 km/h sme z otáčkomera odčítali 2500 ot/min, čo svedčí o dobrom odstupňovaní 5-stupňového manuálu. Radenie je tradične dobré a presné. Tejto kombinácii nie je neznámym pojmom veľmi dobrá pružnosť. V zákrutách sme boli pri svižnej jazde nedotáčaví, podvozok dobre filtroval aj prípadné nerovnosti. Nová generácia celkovo stavia na dobrých jazdných vlastnostiach, ktoré boli povestné aj u generačnej jednotky. V zákrutách sa vozidlo viac nakláňalo. S takýmto svižným sporovlivcom sa dá jazdiť v ekonomickejšej prevádzke za 5,5 litra nafty na 100 kilometrov.

Jozef Beníček
Foto – archív


Technické údaje

Škoda Fabia 1.9 TDI

Motor prepĺňaný naftový štvorvalec
Zdvihový objem (cm3) 1896
Max. výkon (kW/k) pri (ot/min) 77 kW (105 k)/4000
Max. krút. moment (Nm) pri (ot/min) 240/1800
Maximálna rýchlosť (km/h) 190
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 10,8
Spotreba paliva
mesto/mimo/kombinovaná (l/100 km) 6,4/4,1/4,9
Objem nádrže (l) 45
Pohotovostná/užitočná hmotnosť (kg) 1170/515
Rozmery (mm) 3992x1642x1498
Rázvor (mm) 2462
Prevodovka 5-stupňová manuálna

Cena: od 454 900 Sk



Plusy:

• úsporný motor a dobrý ťah
• kvalitný interiér
• miesto vo vnútri
• kapacita batožinového priestoru
• pohodlie nastupovania



Mínusy:

• hlučnejší chod motora za studena
• tvrdá hrana stredového panelu v oblasti pravého kolena vodiča
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén