Dnes je sobota, 23 november 2024
|
Kuga prišla na trh očakávane. Nikoho neprekvapilo, že aj taká tradičná značka, ako Ford , zaradila do svojho portfólia model, ktorý je pre každého z producentov už povinným. SUV, ktoré určite jazdí lepšie po ceste ako po teréne, ale ako terénne vyzerá, to je pre budúcich „drsných“ majiteľov tou najdôležitejšou motiváciou pre to aby si auto kúpili, pretože momentálne práve to každá značka doslova existenčne potrebuje...
Dobrý výzor
Je to auto, u ktorého oprávnene predpokladáme, že iba veľmi malá časť motoristov povie, že nie je pekné. Predok s dvoma spevňujúcimi „rebrami“ na kapote, s primeranou dávkou chrómu a s členitou maskou chladiča. Bočná silueta s módnym prieduchom v hornej časti blatníka a s kovovými strešnými držiakmi po celej dĺžke strechy. Nám sa najviac páčila zadná časť. Strešný spojler s integrovaným brzdovým svetlom, vysoko posadené osvetlenie, „offroadový“ chránič spodnej časti a dve koncovky výfuku. Čo viac si možno želať, keď hľadáte súčasné SUV?
Fľaškový test
Do auta sme po prvý krát nastupovali v slnečný deň s pollitrovkou minerálky. Keď sme sa posadili, chceli sme ju mať po ruke. No ale kam s ňou? Prekvapilo nás, že sme ju nemohli dať do dverí, ani do stredového tunela... Hoci Kuga má niekoľko odkladacích priestorov, na takto dôležitý, tvorcovia prekvapujúco zabudli.
Za ostatné už interiér kritizovať nebudeme iba ak... Pri jazde po meste nám mierne prekážal „áčkový“ stĺpik, ktorý je najmä v spodnej časti veľmi hrubý a lepší by mohol byť aj výhľad dozadu (okno je predsa len menšie a jeho spodná hrana je veľmi vysoko). Volant je správne hrubý, má primeraný priemer, dobré sú i sedadlá. V aute nič nevŕzgalo, ani nevibrovalo (bolo nové). Páčil sa nám mierne vyšší posed vzadu. Trocha viac priestoru vzadu by mohlo byť pre chodidlá dospelých pasažierov. Dobrý bol aj prístup do batožinového priestoru, pretože nakladacia hrana zostala v ešte stále rozumnej výške. Kufor je síce v porovnaní s konkurenciou menší, no po sklopení zadných sedadiel ponúkne 155 cm dlhú rovinu...
Asfalt jej chutí
Ak chcela byť Kuga „súvéčkom“ museli ju spraviť vyššou. A keď je auto vyššie, tak sa s ním v zákrutách príliš vyvádzať nedá. Vo Forde pripravili pre toto auto veľmi dobrý podvozok, ktorý má iba jeden jediný neduh, ktorý však každý skúsenejší vodič už vopred predvída – miernu nedotáčavosť. S tou si ale razantne poradí ESP, ktoré zasahuje dostatočne rýchlo. Dokonca tak aktívne, že podvozok nemá šancu využiť v takejto situácii systém Haldex. Nás, ako skúsenejších (ale predovšetkým zvedavejších) vodičov to príliš obmedzovalo, preto sme sa rozhodli ESP vypnúť, a vtedy sme zistili, že Kuga je naozaj štvorkolkou, ktorá funguje. A prezradíme vám, že po vypnutí ESP sa stratil i nedotáčavý efekt. Vypnutie ESP však - a to zdôrazňujeme – môže byť zábavou iba pre tých, čo s takýmto typom vozidla už majú nejaký ten kilometer odjazdený.
Vráťme sa naspäť k bežným jazdným vlastnostiam. Podvozok – na asfaltovom povrchu - spoľahlivo filtruje priečne i pozdĺžne nerovnosti. Pri štandardnom prejazde zákrutami auto disciplinovane drží zvolenú stopu. Počas niekoľkých stovák kilometrov sme ocenili neúnavnú štvoricu kotúčových bŕzd.
V Kuge je na našom trhu zatiaľ jediná motorizácia – tou je naftový dvojliter. Dovnútra ho nepočuť, dobre si rozumie s presnou a krátkou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Výkon 136 koní je slušný a na takéto vozidlo celkom stačí, no raketové zrýchlenie od neho neočakávajte. Určite si však budete pochvaľovať jeho spotrebu. Haldex si v teréne poradí aj s vyjazdenými lesnými koľajami, v ktorých môže byť dokonca i blato a voda. Jediným obmedzujúcim faktorom je svetlá výška podvozka, ktorú si treba pred každou z prekážok dôsledne pripomínať. Po montáži špeciálnych pneumatík Kuga zvládne i náročnejšie pieskové a blatisté výjazdy. Auto však určite nie je určené do ťažkého skalnatého terénu.
Resumé
So spotrebou sme boli veľmi spokojní. Samozrejme, už vopred sme tušili, že tabuľkové údaje výrobcov sú schopní dosahovať iba pre veľmi pokojní a neustále ekonomicky uvedomelo zmýšľajúci vodiči. My sme s autom jazdili bežným spôsobom, bez zbytočného traumatizovania sa z každého spotrebovaného centilitra nafty navyše. Po meste sme chodili za osem litrov, mimo sme sa dostávali k siedmim. Na konci testu nám vyšla priemerná spotreba 7,5 l/100 km. To je veľmi dobrý údaj pri aute, ktoré nie je malé, po meste jazdí obratne a v menej náročnom teréne dokáže využiť aj pohon všetkých štyroch kolies.
Technické parametre
Motor
radový 4-valec, turbo
Zdvihový objem cm3
1997
Výkon kW/k/ot./min
100/136/4000
Krútiaci moment Nm/ot./min
320/2000
Zrýchlenie 0-100 km/h s
10,7
Max. rýchlosť km/h
180
Spotreba mesto/mimo/kombinácia l/100 km
8,1/5,4/6,4
Rozmery d/š/v mm
4443/1840/1710
Svetlosť podvozka mm
157
Objem batožinového priestoru l
360 – 410
Celková hmotnosť kg
2130
Cena modelu od
27 510.- EUR (828 766.- Sk)
zdroj: www.stellacentrum.sk
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |