Dnes je sobota, 23 november 2024
|
Fiesta je autom, ktoré si už v predchádzajúcej verzii získalo mnohých priaznivcov. Menšie a nenápadné sa rozhodlo po šiestich rokoch radikálnejšie zmeniť svoj výzor a urobilo dobre. Doba si vyžiadala modernejšie, agresívnejšie tvary vozidiel, ktoré dostatočne zvýrazňujú športové ambície budúcich majiteľov. Celé svoje snaženie okolo Fiesty zadefinovali jej tvorcovia ako: „Kinetic design“ ...
Vo vnútri je veselo
Červená Fiesta už zvonka dávala tušiť, že k svojmu peknému kabátu si dala ušiť i rovnako peknú podšívku. Vo vnútri to bolo vidno najviac na prístrojovej doske, ktorá bola v pastelovo fialovej „Soho“ farbe. K tomu boli rovnako naladené aj sedadlá a lakťové opierky vo dverách. Odvážnu farbu dopĺňala dávka matného kovu a kvalitnejších plastov. Trojramenný volant dobre zvládal svoje športové ambície, veniec bol príjemne hrubší a nevadil nám ani jeho priemer. Pred volantom umiestnený prístrojový panel obsahoval dvojicu kruhových prístrojov. Naľavo otáčkomer, vpravo rýchlomer a medzi nimi dobre čitateľný displej palubného počítača. Nepozdávali sa nám ovládače distribúcie vzduchu, ktoré mohli by byť predsa len o čosi väčšie a nepáčili sa nám ani páčky na otváranie dverí, ktoré boli z plastu a nebol za nimi dostatok priestoru pre prsty...
Sedadlá vodiča i spolujazdca sú skôr komfortné ako športové, pri jazde v zákrutách to prezrádza nevýrazné bočné vedenie operadiel. Vzadu bolo miesta primerane, že ho bude pred kolenami a nad hlavami o kúsok menej, to sme už podľa exteriéru vozidla predpokladali. S výškou nad stoosemdesiat centimetrov by sme si sadali vždy radšej iba dopredu. Ku cti konštruktérov slúži, že aj keď neprekročili vonkajšiu dĺžku štyroch metrov, dokázali navrhnúť slušný kufor s objemom iba tesne pod tristo litrov, ktorý sa po sklopení zadných operadiel dá zväčšiť na veľmi zaujímavých 979 litrov!
„Tisícštyristovka“
Ford sa u tohto modelu rozhodol pre atmosféricky benzínový agregát. Teda žiadne turbo, ktoré táto značka využíva hlavne u naftových motorov. Napriek absencii trubodúchadla sa podarilo postaviť veľmi živý agregát, ktorý ochotne ide za najvyššou hranicou otáčok. Jeho výkon 71 kW (96 k) a maximálny krútiaci moment 128 Nm pri 4200 ot./min stačí aj na zábavnú jazdu. Svoju prácu dobre zvláda i päťstupňová manuálna prevodovka. Jej dráhy sú pohodlne presné a krátke. Dobrá je i päťka, ktorá je svojím rozsahom využiteľných otáčok dlhšia, a tak sa diaľničná stotridsiatka nesie v znamení iba 3500 – 3600 obrátkového , „šumenia“. A popri komfortnom tichu na diaľnici nás potešilo, že Fiesta s týmto motorom nie je priveľmi smädná, pretože v meste sme išli vždy pod osem litrov a mimo mesta sme sa so spotrebou zmestili do sedem litrov benzínu na sto kilometrov. No ale musíme sa priznať, že keď sme sa do „plynového“ pedála predsa len viac opreli, tak sme krátkodobo išli aj nad osem...
Podvozok s veľkým „P“
Vpredu je nezávislé zavesenie typu McPhersom a kotúčové brzdy, vzadu polotuhá náprava a bubnové brzdy. Vpredu aj vzadu sa o komfort posádky starajú vinuté pružiny. Koncepcia podvozkovej platformy je spoločná s mimoriadne vydarenou Mazdou2. A práve to poskytuje Fieste úžasné vlastnosti pri jazde nielen po priečnych nerovnostich, s ktorými sa vyrovnáva skutočne nad očakávania. Auto sa správa absolútne neutrálne aj pri ostrých nájazdoch do zákrut. Riadenie je strmšie a presné. Posilňovač nepomáha prehnane, a tak má vodič nad autom vždy úplnú a bezproblémovú kontrolu.
Viac komfortnejšia ako športová
Nová Fiesta vyzerá veľmi dobre a aj agresívne. Ak však túžite po vyslovene športovom aute, odporúčali by sme skôr siahnuť po Mazde2, Alfe Romeo MiTo, alebo po najlacnejšom Mini.
Ak preferujete komfortný a spoľahlivý podvozok, slušný a celkom pružný motor, dostatok priestoru v interiéri a pohodlie, tak ste na pri rozhodovaní sa o Fieste na tej najlepšej ceste. No a ak by sa vám, ako tvrdým cestným „mačom“, nepozdávala tá farba interiéru, vedzte, že k dispozícii sú aj iné, konzervatívnejšie farebné verzie...
Technické parametre
Motor
1,4 Duratec, atmosférický 4-valec
Maximálny výkon kW/k
71/96
Max. krútiaci moment Nm
128
Spotreba mesto/mimo/kombinácia l/100 km
7,5/4,6/5,7
Prevodovka
5-stupňová, manuálna
Max. rýchlosť km/h
175
Zrýchlenie 0-100 km/h s
12,2
Rozmery d/š/v mm
3950/1973/1433
Objem batožinového priestoru l
295/979
Cena 3-dverovej verzie od
10 590.- EUR (319 034,34 Sk)
HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi21.11.2024 |
ŠKODA OCTAVIA RS21.11.2024 |
SSANGYONG KORANDO BLACK EDITION21.11.2024 |
SUZUKI VITARA 1.4 MHEV21.11.2024 |
MERCEDES-BENZ G 580 EQ13.11.2024 |
TOYOTA PROACE CITY VERSO 1.5 S-4D13.11.2024 |