Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Musí mať zimná pneumatika dezén minimálne 3 mm?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 
Zobraziť iba značku:

Efektný dizajn: Kia pro_cee´d 1.6 CRDi

18.9.2008

 

Značka Kia vstupom do nižšej strednej triedy naznačila, že to s ofenzívou na jednotlivých trhoch myslí vážne. Po úspešnom päťdverových alternatívach si to namierila najmä do sŕdc mladých ľudí.



Za modelovým označením pro_cee´d stojí športovo strihnutá trojdverová karoséria, ktorá má smerom dozadu príťažlivo stúpajúcu dynamickú líniu.
Model pro_cee´d je tretím v poradí, nasleduje po päťdverovom hatchbacku a praktickom Sporty Wagon, teda kombíku. Hoci ide o model technicky sestersky spojený s hatchbackom, vonkajšie dielce si podľa výrobcu ponechali tvar iba v prípade kapoty motora a blatníkov. Zvyšok štylistiky sa pripodobnil svojmu poslaniu, teda má vzbudzovať už opticky záujem okoloidúceho publika. A že sa to podarilo, o tom nás presviedčalo aj okolie putujúce okolo automobilu. Predná časť má implantovanú decentnú športovosť, stúpajúca zadná časť končí šikmo skloneným úzkym oknom. Trojdverový model je o 15 mm dlhší a 30 mm nižší ako hatchback. Rázvor zostal identický.

Mierime do vnútra

A vstupujeme tam cez široké dvere, čo je ostatne pre trojdverové modely charakteristické. Pri tesnejších parkovacích možnostiach je tento parameter pri nastupovaní a vystupovaní nevýhodou, pretože otvorenie potrebuje širší priestor. Zdvíhajúca sa línia obmedzuje výhľad smerom dozadu, preto je vhodnejšie, ak tento model dostane cúvacie senzory. Na palubnej doske nás oslovujú dobrá kvalita a poctivé dielenské spracovanie. Vpredu je miesta nadostač, vzadu zodpovedá priestor tejto triede vozidiel. Odvezú sa tu dvaja pasažieri, vyššie postavy sa nevyhnú kontaktu hlavy a stropu. Predné sedadlá sú vhodne tvarované, ich výplne poskytujú telu pohodlnú podporu. Batožinový priestor disponuje kapacitou 340 litrov, pod podlahou sa nachádzajú praktické priehradky. Sklopením operadla zadného sedadla sa prepravné schopnosti zväčšia na 1210 litrov.

Hybnosť vpred

Jednou z alternatív pohonu vozidla je naftový agregát s označením 1.6 CRDi. Spriahnutý je s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Pohyb radiacej páky sa odohráva v naznačenej schéme presne, dobré je aj odstupňovanie prevodových stupňov. Podvozok sa dobre zmieri aj s horším povrchom ciest. Napriek športovejšiemu naladeniu vnáša do jazdných vlastností pri zdolávaní dlhších nerovností dostatočnú dávku komfortu. Problematickejšie sú iba krátke priečne nerovnosti. Pod uspokojivé jazdné vlastnosti sa podpisuje aj viacprvková konštrukcia zadnej nápravy. Vozidlo sa v zákrutách príliš nenakláňa a dobre sa ovláda. Výrobca uvádza kombinovanú spotrebu 4,7 litra nafty na 100 kilometrov. Ak sa nenaháňate, potom sa dá mimo mesta dostať na túto hranicu. Aj z toho vidno, že tento najmladší z rodu Kia vie byť nielen vzhľadovo zaujímavým, ale aj úsporným dopravným prostriedkom.

Jozef Beníček
Foto – autor

Technické údaje

Kia pro_cee´d 1.6 CRDi

Motor naftový radový štvorvalec
Zdvihový objem (cm3) 1582
Max. výkon (kW/k) pri (ot/min) 85/115/4000
Max. krút. moment (Nm) pri (ot/min) 255/2000
Maximálna rýchlosť (km/h) 188
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 11,4
Spotreba paliva
mesto/mimo/kombinovaná (l/100 km) 5,7/4,2 /4,7
Objem kufra (l) 340/1210
Objem nádrže (l) 53
Pohotovostná/užitočná hmotnosť (kg) 1439/421
Rozmery (mm) 4250x1790x1450
Rázvor (mm) 2650
Prevodovka 5-stupňová manuálna

Cena: od 494 700 Sk (16 421,03 eur)

Plusy:

• vzhľad
• kvalitný interiér, mäkké plasty na palubovke
• kultivovaný a úsporný motor
• dobrá presnosť radenia
• pohodlné predné sedadlá
• ovládanie
• jazdné vlastnosti

Mínusy:
• výhľad šikmo dozadu
• komunikatívnosť riadenia
• bočné vedenie sedadiel

   
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén